برتری شیائومی بر اپل در بازار جهانی

برتری شیائومی بر اپل در بازار جهانی

هوآوی که در سه ماه دوم امسال بزرگ‌ترین سازنده تلفن هوشمند در جهان شده بود، در سه ماه سوم این جایگاه را به سامسونگ واگذار کرد که مجموعا ۲/ ۸۰ میلیون گوشی فروخت و فروشش ۲ درصد رشد سالانه داشت.

کد خبر : ۸۶۴۷۴
بازدید : ۹۶۱۰
برتری شیائومی بر اپل در بازار جهانی
آمار فروش موبایل در سه ماه سوم ۲۰۲۰ میلادی نشان می‌دهد شرکت چینی شیائومی از اپل جلو زده و در رده سوم پرفروش‌ترین موبایل‌های جهان قرار گرفته است.

شرکت آمریکایی IDC که در حوزه تحلیل اطلاعات بازار فعال می‌کند، جدیدترین گزارش خود از فروش موبایل در سه ماه سوم ۲۰۲۰ میلادی را منتشر کرده است. این گزارش نشان می‌دهد شرکت کره‌ای سامسونگ همچنان برتری فروش خود در این بازار را حفظ کرده است.
طبق اطلاعات منتشر شده، میزان کل محموله‌های موبایل فروخته شده در سه ماه سوم سال‌جاری میلادی، ۳/ ۱ درصد کمتر از مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بوده است. IDC پیش‌بینی می‌کرد میزان موبایل‌های فروخته شده در این بازه ۹ درصد کاهش یابد، اما آمار‌ها نشان داد وضعیت بازار بهتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.

در این سه ماه حدود ۶/ ۳۵۳ میلیون گوشی موبایل فروخته شده است. ۷/ ۲۲ درصد از کل بازار فروش موبایل به سامسونگ تعلق دارد. این شرکت کره‌ای در سه ماه سوم ۲۰۲۰ میلادی ۴/ ۸۰ میلیون دستگاه موبایل فروخته که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹/ ۲ درصد رشد داشته است.
هوآوی که در سه ماه دوم امسال بزرگ‌ترین سازنده تلفن هوشمند در جهان شده بود، در سه ماه سوم این جایگاه را به سامسونگ واگذار کرد که مجموعا ۲/ ۸۰ میلیون گوشی فروخت و فروشش ۲ درصد رشد سالانه داشت. هوآوی با فروش ۹/ ۵۱ میلیون دستگاه، ۷/ ۱۴درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داد و در رده دوم قرار گرفت.
اما در مقایسه سالانه، میزان موبایل‌های فروخته شده این شرکت ۲۲ درصد کمتر از همین بازه زمانی در ۲۰۱۹ میلادی است. آمریکا جنگی را علیه هوآوی به راه انداخته که کسب و کار این شرکت را متاثر کرده است.
هوآوی سال گذشته در لیست سیاه آمریکا قرار گرفت که همکاری‌های تجاری شرکت‌های آمریکایی با این غول چینی را محدود کرد. اکنون هوآوی اجازه استفاده از نرم‌افزار اندروید تحت مجوز گوگل در تلفن‌های هوشمند خود را ندارد.
این مساله در چین که سرویس‌های گوگل مسدود شده‌اند، اهمیت چندانی ندارد، اما در بازار‌های بین‌المللی که برای برنامه‌های رشد هوآوی حیاتی هستند، مصرف‌کنندگان به استفاده از اپلیکیشن‌های گوگل عادت کرده‌اند. جدیدترین تلفن‌های هوشمند پرچمدار هوآوی مجوز استفاده از اندروید گوگل را ندارند و این مساله به فروش محصولات این شرکت لطمه زده است.

اما شرکتی که توانست جایگاه سومی اپل را تصاحب کند، شیائومی است. این شرکت چینی در سه ماه سوم امسال، تعداد ۵/ ۴۶ میلیون گوشی عرضه کرد و ۱/ ۱۳ درصد از سهم بازار در این مدت را به خود اختصاص داد.
در اروپا که بازار مهمی به‌شمار می‌رود، فروش هوآوی ۲۵ درصد کاهش یافته و در مقابل، شیائومی ۸۸ درصد افزایش فروش داشته است. فروش گوشی‌های شیائومی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل رشد قابل‌توجه ۴۲ درصدی داشته که دلیل اصلی آن افزایش تقاضا برای موبایل‌های ارزان‌قیمت و میان‌رده به‌خصوص در کشور‌های درحال توسعه مانند هند است.
اپل با اختصاص ۸/ ۱۱ درصد و ویوو با ۹/ ۸ درصد از سهم بازار موبایل جهانی، به ترتیب در رده‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند.
در سه ماه سوم ۲۰۲۰ میلادی، اپل ۶/ ۴۱ میلیون آی‌فون و ویوو ۵/ ۳۱ میلیون گوشی موبایل فروخته‌اند. این میزان فروش، افت ۶/ ۱۰ درصدی را نسبت به فروش آی‌فون‌ها در مدت زمان مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که با این حساب، سهم اپل از بازار گوشی‌های هوشمند ۶/ ۱۱ درصد عنوان شد و از جایگاه سوم به جایگاه چهارم تنزل پیدا کرد.
اپل در جریان ارائه گزارش عملکرد خود در سه ماه اخیر اعلام کرد که فروش گوشی‌های آی‌فون این شرکت، با افتی ۲۱ درصدی همراه بود، اما میزان درآمد‌های کل این شرکت رکورد زد و عدد ۷/ ۶۴ میلیارد دلار را نشان داد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید