رباتی که تعامل چشمی برقرار می‌کند!

رباتی که تعامل چشمی برقرار می‌کند!

محققان شرکت دیزنی قابلیت تعامل حسی و عاطفی را به این دلیل در ربات مذکور گنجانده‌اند که انسان‌ها هنگام صحبت با یکدیگر با هم تماس چشمی برقرار و از این طریق عواطف خود را به دیگری منتقل می‌کنند.

کد خبر : ۸۶۵۵۱
بازدید : ۹۳۸۴
رباتی که ه تعامل چشمی برقرار می‌کند!
دیزنی برای حرکت دقیق و سریع چشم‌های این ربات از موتور ظریفی استفاده کرده است.ذ متخصصان «دیزنی» رباتی ابداع کرده‌اند که قادر به زل زدن به انسان‌ها و برقراری تماس و تعامل چشمی با افراد است.

محققان شرکت دیزنی قابلیت تعامل حسی و عاطفی را به این دلیل در ربات مذکور گنجانده‌اند که انسان‌ها هنگام صحبت با یکدیگر با هم تماس چشمی برقرار و از این طریق عواطف خود را به دیگری منتقل می‌کنند. با وجود کمبود عضلات و پوست، این یک جهش چشمگیر به جلو هنگام ساخت یک ربات شبیه به انسان است.

​مهندسان بخش تحقیقات دیزنی، «Walt Disney Imagineering» و محققان رباتیک از دانشگاه Illinois، Urbana-Champaign و موسسه فناوری کالیفرنیا ربات مذکور را طوری توسعه داده‌اند که یک نیم تنه انسان نما با توانایی شنیدن منحصر به فرد است.
براساس اطلاعات موجود، برای حرکت دقیق و سریع چشم‌های این ربات در پشت آن‌ها از موتور ظریفی استفاده شده که حرکت لایه لایه چشم ربات را مقدور می‌سازد.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید