فروش گوشت مرغ آزمایشگاهی در سنگاپور

فروش گوشت مرغ آزمایشگاهی در سنگاپور

مصرف این گوشت در سطح مورد نظر ایمن ارزیابی شد و برای فروش در سنگاپور به عنوان یکی از ترکیبات ناگت‌های شرکت ایت جاست مجوز گرفت.

کد خبر : ۸۷۷۶۵
بازدید : ۹۱۴۵
فروش گوشت مرغ آزمایشگاهی در سنگاپور
سنگاپور مجوز قانونی اولین "گوشت پاک" دنیا که برای تولید آن نیازی به کشتار حیوانات نیست را صادر کرده است. این تصمیم به استارت‌آپ "ایت جاست" که مقر آن در سانفرانسیسکو است اجازه می‌دهد فروش گوشت مرغ تولید شده در آزمایشگاه را آغاز کند.

این گوشت در ابتدا در تولید انواع ناگت استفاده خواهد شد، اما این شرکت هنوز اعلام نکرده محصولاتش چه زمانی در دسترس قرار خواهند گرفت. با بالا گرفتن حساسیت‌ها در رابطه با رفاه حیوانات، سلامت و محیط زیست، تقاضا برای جایگزین‌های گوشت معمولی افزایش یافته‌است.

به گفته بانک بارکلیز بریتانیا، پیش‌بینی می‌شود ارزش بازار جایگزین‌های گوشت طی دهه آینده به ۱۴۰ میلیارد برسد که معادل ده درصد ارزش ۱.۴ تریلیون دلاری صنعت گوشت جهان خواهد بود. انواع گوناگون گوشت‌های گیاهی هر روز بیشتر در قفسه‌های فروشگاه‌ها و منوی رستوران‌ها دیده می‌شوند.

اما محصول جدید، فرق دارد، چون گیاهی نیست و در عوض در آزمایشگاه از سلول‌های ماهیچه حیوانات ساخته شده است.

پیشرفت مهم
شرکت ایت جاست این اتفاق را " پیشرفتی مهم در صنعت غذای جهان" دانست و ابراز امیدواری کرد که سایر کشور‌ها هم از این الگو پیروی کنند. طی دهه گذشته، ده‌ها استارت‌آپ برای عرضه گوشت آزمایشگاهی به بازار تلاش کرده‌اند، با این امید که با دادن وعده محصولی اخلاقی‌تر بتوانند دل مصرف‌کنندگان گوشت معمولی را به دست آورند.
" فیوچر میت تکنولوژیز" و کمپانی "ممفیس میتز" در آمریکا که بیل گیتس از آن حمایت می‌کند، دو مورد از بزرگ‌ترین استارت‌تاپ‌های فعال در این زمینه هستند. این شرکت‌ها در تلاشند گوشت‌های آزمایشگاهی خوش‌طعم و مقرون‌به‌صرفه به بازار عرضه کنند.

شرکت سنگاپوری "شیوک میتز" در زمینه تولید گوشت سخت‌پوستان به شکل آزمایشگاهی فعالیت می‌کند. با وجود همه تعریف و تمجید‌ها از مزایای زیست‌محیطی گوشت‌های آزمایشگاهی، عد‌ه‌ای از دانشمندان معتقدند این تولیدات در برخی شرایط می‌توانند برای تغییرات اقلیمی بدتر هم باشند.

با این که رییس شرکت ایت جاست از این دستاورد به عنوان " یکی از مهم‌ترین رویداد‌ها در صنعت غذا " یاد کرده، اما همچنان مشکلات زیادی وجود دارد. در وهله اول، تولید گوشت آزمایشگاهی در مقایسه با محصولات مشابه گیاهی گران‌تر تمام خواهد شد.

یک مثال خوب در این رابطه این است که شرکت ایت جاست قبلا گفته بود هر ناگت‌مرغ تولید شده از گوشت آزمایشگاهی ۵۰ دلار قیمت خواهد داشت. هر چند این محصول نسبت به قبل ارزان‌تر شده، اما قیمتش هنوز هم به اندازه گوشت مرغ درجه یک بالاست.

یکی دیگر از چالش‌های پیش‌روی این شرکت، واکنش مصرف‌کنندگان خواهد بود.

اما تایید محصول شرکت آمریکایی ایت جاست در سنگاپور، به احتمال زیاد رقبای داخلی را به فعالیت در این زمینه ترغیب خواهد کرد. سنگاپور همچنین می‌تواند به الگویی برای سایر کشور‌ها تبدیل شود تا آن‌ها هم با تولید این نوع گوشت موافقت کنند.
فروش گوشت مرغ آزمایشگاهی در سنگاپور
'نوخوراک ' ایمن
آژانس غذایی سنگاپور گفته داده‌های شرکت ایت جاست در رابطه با کنترل ساخت و آزمایش ایمنی محصولش توسط گروهی از متخصصان مورد بررسی قرار گرفته است. آژانس غذایی سنگاپور گفت: " مصرف این گوشت در سطح مورد نظر ایمن ارزیابی شد و برای فروش در سنگاپور به عنوان یکی از ترکیبات ناگت‌های شرکت ایت جاست مجوز گرفت. "

این آژانس گفت چارچوبی نظارتی برای "نوخوراک‌ها" در نظر گرفته تا مطمئن شود گوشت‌های آزمایشگاهی و سایر محصولات پروتئینی جایگزین پیش از فروش در سنگاپور از استاندارد‌های ایمنی برخوردار هستند. جاش تتریک، یکی از بنیان‌گذاران ایت جاست گفت: " اطمینان دارم صدور مجوز قانونی برای گوشت آزمایشگاهی تولید شرکت ما، اولین نمونه از موارد زیادی است که در سنگاپور و سایر کشور‌های دنیا اتفاق خواهد افتاد. "

جاست ایت می‌گوید در فرایند تولید محصول خود از هیچ نوع آنتی‌بیوتیکی استفاده نکرده و به همین دلیل در مقایسه با گوشت مرغ معمولی میکروب کمتری دارد.

این شرکت همچنین گفت: "صدور اولین مجوز قانونی برای تولید گوشت واقعی و با کیفیت بالا در جهان که مستقیما از سلول‌های حیوانی ساخته شده تا مصرف آن برای انسان خطری نداشته باشد، راه را برای آغاز عرضه این محصول در مقیاس کوچک در سنگاپور باز می‌کند. "
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید