لندروور دیفندر؛ بهترین ماشین سال ۲۰۲۰؟!

لندروور دیفندر؛ بهترین ماشین سال ۲۰۲۰؟!

لندروور دیفندر علاوه بر عنوان ماشین سال، جایزه بخش "نیروی غیر قابل مهار" را هم گرفت. برای نمایش قدرت این ماشین، تاپ‌گیر سه دستگاه دیفندر را با جرثقیل از ارتفاع شصت متری آویزان کرد. فشاری که اولین ماشین تحمل می‌کرد هشت تن بود.

کد خبر : ۸۷۹۱۲
بازدید : ۱۵۵۰۶
لندروور دیفندر؛ بهترین ماشین سال ۲۰۲۰؟!
لندروور دیفندر بهترین ماشین سال ۲۰۲۰ تاپ‌گیر شد
بهترین‌های تاپ‌گیر
ماهنامه تاپ‌گیر، لندروور دیفندر را به عنوان بهترین ماشین سال انتخاب کرد. در برنامه‌ای که امسال بدون حضور مهمان و از طریق اینترنت پخش شد، سه مجری برنامه تلویزیونی تاپ‌گیر یا تخت‌گاز هم بهترین ماشینی که در سال ۲۰۲۰ رانده بودند را معرفی کردند.

کریس هریس، مجری اصلی برنامه، پورشه "۹۱۱ توربو اس" را بهترین ماشین سال ۲۰۲۰ انتخاب کرد. فردی فلینتف، بازیکن سابق کریکت که دو سال است به برنامه تخت‌گاز پیوسته، جگوار XJ۲۲۰ را به عنوان ماشین محبوب امسالش برگزید.
این ماشین اگرچه ساخت سال ۱۹۹۲ است، اما فلینتف در برنامه جدید تخت‌گاز با سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت با آن رانندگی کرد.

لندروور دیفندر؛ بهترین ماشین سال ۲۰۲۰؟!
تاپ‌گیر هوندا ئی را بهترین ماشین شهری سال انتخاب کرد

انتخاب پدی مک‌گینس، کمدین و هنرپیشه انگلیسی که از سال گذشته مجری تخت گاز است، یک وانت بستنی فروشی الکتریکی بود. او با این وانت که نامش "مستر نیپی" است، در برنامه تخت گاز رکورد سریع‌ترین وانت بستنی‌فروشی الکتریکی را در فهرست رکورد‌های گینس ثبت کرد.

تاپ‌گیر در سال ۱۹۹۷ و در اعتراض به انتخاب داوران بهترین ماشین سال اروپا معرفی ماشین سال را آغاز کرد. امسال برندگان این مجله در ۱۸ بخش اعلام شدند.

لندروور دیفندر؛ بهترین ماشین سال ۲۰۲۰؟!
لندروور دیفندر علاوه بر عنوان ماشین سال، جایزه بخش "نیروی غیر قابل مهار" را هم گرفت. برای نمایش قدرت این ماشین، تاپ‌گیر سه دستگاه دیفندر را با جرثقیل از ارتفاع شصت متری آویزان کرد. فشاری که اولین ماشین تحمل می‌کرد هشت تن بود.

در بخش‌های دیگر، هوندا ئی، مدل جدید الکتریکی کارخانه ژاپنی، بهترین ماشین شهری اعلام شد و شاسی‌بلند آستون مارتین DBX، عنوان "سوپر شاسی‌بلند" سال را گرفت.

لندروور دیفندر؛ بهترین ماشین سال ۲۰۲۰؟!
رولزرویس گوست بهترین ماشین لوکس سال مجله تاپ‌گیر شد

دو فراری هم در بین برندگان بود. موتور دوازده سیلندر مدل ۸۱۲ GTS عنوان "خوش‌صداترین ماشین" را گرفت و مدل SF ۹۰ هم به خاطر موتور هیبریدش برنده بخش "سرباز محیط زیست" شد.

نویسندگان تاپ‌گیر، فورد را به خاطر ریسک پذیری در ساخت مدل‌هایی مانند موستانگ الکتریکی و شاسی‌بلند اسپرت پوما ST خودروساز برتر سال انتخاب کردند. فولکس‌واگن الکتریکی ID ۳، تویوتا یاریس، رولزرویس گوست، ب‌ام‌و M۳ و مرسدس-ای‌ام‌جی GT هم از دیگر برندگان بودند.

گذشته با موتور آینده
لندروور دیفندر؛ بهترین ماشین سال ۲۰۲۰؟!
قیمت پایه لندروور کلاسیک با موتور الکتریکی ۱۸۵ هزار دلار است

یک کارخانه آمریکایی به نام "زیرو لبز" (Zero Labs) پلتفرم الکتریکی ساخته که می‌توان با آن ماشین‌های کلاسیک را الکتریکی کرد. این کارخانه می‌گوید که با خرید این پلتفرم هر ماشین کلاسیکی را در مدت یک ماه به ماشین الکتریکی تبدیل می‌کند.

الکتریکی کردن یک ماشین قدیمی کار مشکلی است و برای قرار دادن موتور الکتریکی و جا دادن باتری مهندسی و کار زیادی لازم است. اما پلتفرم زیرو لبز صفحه‌ای تخت است که می‌توان ابعاد آن را با توجه به ماشین تغییر داد و به راحتی بدنه را روی آن سوار کرد.

این پلتفرم می‌تواند یک یا دو موتور الکتریکی داشته باشد که حداکثر ۶۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و با هر بار شارژ تا ۲۳۵ مایل (۳۷۸ کیلومتر) حرکت می‌کند. قدرت و برد پلتفرم هم با توجه به ماشین میزبان و سفارش مشتری متفاوت خواهد بود.

لندروور دیفندر؛ بهترین ماشین سال ۲۰۲۰؟!
شرکت زیرو لبز تاکنون بر الکتریکی کردن شاسی‌بلند‌های کلاسیک تمرکز کرده بود

زیرو لبز فهرست دقیقی از ماشین‌هایی که امکان دریافت این پلتفرم را دارند منتشر نکرده است. این شرکت تنها گفته که شاسی‌بلند‌های تولید سال‌های ۱۹۴۷ تا ۱۹۷۵، ماشین‌های دو در کوپه بین سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۷۵ و ماشین‌های اسپرت آمریکایی که پیش از سال ۱۹۷۵ ساخته شده باشند را می‌توان با این پلتفرم الکتریکی کرد.

در سایت شرکت تصویری مات از یک پورشه ۹۱۱ و یک فورد موستانگ کلاسیک دیده می‌شود که شاید اشاره‌ای به ماشین‌هایی باشد که می‌توان با این پلتفرم آن‌ها را الکتریکی کرد. تمرکز کنونی شرکت بر ماشین‌های شاسی‌بلند است. زیرولبز تاکنون یک فورد برونکو و یک لندروور دیفندر قدیمی را الکتریکی کرده که می‌توان آن‌ها را با قیمت پایه ۱۸۵ هزار دلار سفارش داد.

لندروور دیفندر؛ بهترین ماشین سال ۲۰۲۰؟!
اتو اکس از ون‌های کرایسلر برای تاکسی‌های خودران استفاده می‌کند

شرکت چینی "اتو اکس" (autox) آزمایش تاکسی‌های خودران بدون راننده خود را آغاز کرد. در این آزمایش ۲۵ تاکسی در شهر شنزن مسافران را جا‌به‌جا خواهند کرد. پنج تاکسی دیگر اتو اکس هم در شهر‌های دیگر جهان آزمایش می‌شوند.

اتو اکس در این آزمایش از مینی‌ون‌ها ساخت کرایسلر استفاده می‌کند که به رادار‌های لیزری مجهز است. فیلمی در وبسایت این شرکت نشان می‌دهد که ماشین‌ها به راحتی در ترافیک حرکت می‌کنند و به عابران پیاده که می‌خواهند از خیابان عبور کنند راه می‌دهند.

به غیر از اتو اکس، تنها شرکت ویمو (Waymo) اجازه آزمایش ماشین بدون راننده را دریافت کرده است. ویمو، بخشی از گروه آلفابت مالک گوگل است. مسافران پس از سوار شدن به ماشین با گفتن چهار رقم آخر شماره تلفن خود، هویتشان را تایید می‌کنند و ماشین آن‌ها را به مقصد می‌رساند.

اتو اکس فعالیت خود را برای ساخت تاکسی‌های خودران چهار سال پیش آغاز کرد. علی‌بابا، بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان، از حامیان این شرکت است. یک شرکت بزرگ تاکسیرانی چینی هم با اتو اکس همکاری می‌کند.

اتو اکس همچنین صد تاکسی خودران را آزمایش می‌کند که راننده پشت فرمانش نشسته است.

اجبار بهتر از تشویق
لندروور دیفندر؛ بهترین ماشین سال ۲۰۲۰؟!
ولوو می‌گوید تا سال ۲۰۲۵ همه محصولاتش موتور الکتریکی خواهد داشت

مدیر کارخانه ولوو می‌گوید که برای ترویج ماشین‌های الکتریکی، ممنوع کردن فروش ماشین‌های بنزینی و دیزل روش بهتری از پرداخت سوبسید است.

هاکان ساموئلسون که در نشستی به نام "آینده خودرو" صحبت می‌کرد، ساخت ماشین الکتریکی را به تجربه چهل سال گذشته در ایمن کردن خودرو‌ها تشبیه کرد. او گفت که استفاده از کمربند ایمنی و قراردادن ایربگ تنها زمانی سرعت گرفت که دولت‌ها خودروسازان و مردم را با وضع قانون مجبور کردند و این کار با تشویق و تهدید ممکن نبود.

او همچنین گفت که تشویق خریداران از نظر تجاری توجیه‌پذیر نیست و توقف پرداخت سوبسید باعث سرگردانی شرکت‌ها می‌شود.

نشست "آینده خودرو" به مدت سه روز توسط روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز برگزار شد. علاوه بر ساموئلسون، مدیران ارشد شرکت‌های دیگر نظیر نیسان، فولکس‌واگن، هوندا، آستون مارتین و بنتلی هم حضور داشتند.

الکس هیتزینگر، عضو هیئت مدیره فولکس‌واگن در صحبت‌هایش پیش‌بینی کرد که پیچیدگی‌های تبدیل شدن به یک خودروساز الکتریکی، مخصوصا در مسائل مربوط به نرم‌افزار باعث می‌شود خودروسازان با یکدیگر شریک شوند و یا در خطر ورشکستگی قرار گیرند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید