رهایی از زندان ذهن
معرفی کتاب

رهایی از زندان ذهن

کتاب رهایی از زندان ذهن چشم شما را به روی حقایق باز خواهد کرد و همچنین راه‌های جدید و خلاقانه‌ای برای سفر روزانه‌ای که با ذهنتان دارید، به شما معرفی خواهد کرد
کد خبر: ۸۹۸۵۳
بازدید : ۱۲۲۸
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
رهایی از زندان ذهن
 
فرادید| افکار انسان می‌توانند معنادار باشند یا بی معنا، مفید باشند یا مضر، آرامش دهنده باشند یا اضطراب آور، اما چیزی که میان آن‌ها مشترک می‌باشد، این است که آن‌ها دارای واقعیت بیرونی نیستند. با این وجود، گاهی برخی افکار که شاید از یک فیلم تخیلی هم غیرواقعی‌تر باشند، چنان مانند یک زنجیر بر ذهنمان بسته می‌شوند که ما را به فرط استیصال می‌کشانند. دلیل این امر این است که ما داشتن یک فکر را مساوی با عملی شدن آن می‌پنداریم و این باور موجب بروز اضطراب، خشم، یاس و... می‌شود.

وقتی که از خواب بیدار می‌شوید، ذهن شما سفر خود را آغاز می‌کند. مثل اینکه در اتومبیلی نشسته‌اید که ذهن شما رانندۀ آن است. گاه با سرعتی سرسام‌آور رانندگی می‌کند و گاهی حتی نمی‌تواند از پارکینگ خارج شود. گاهی شما را به مقصد می‌رساند و گاه به بیراهه.

 
کتاب رهایی از زندان ذهن
در کتاب «رهایی از زندان ذهن» یاد می‌گیرید، از چشم اندازی دور به مشاهده ذهن تان بنشینید. وقتی دست از اعتقاد به افکارتان برمی دارید، افکارتان تسلیم می‌شوند و ذهن تان به احساس آرامش و امنیت بیشتری دست می‌یابد.
 
در بخش اول کتاب یاد می‌گیرید چه طور افکارتان را بشناسید و آن‌ها را مشاهده کنید و چگونه فکرتان را تغییر دهید. در بخش دوم کتاب به نقش و تاثیر این افکار در زندگی تان پی می‌برید. وقتی فریب افکارتان را نمی‌خورید و آن‌ها را به دقت شناسایی می‌کنید و می‌دانید که عملکردشان چیست و قرار است چه کار کنید، موفق می‌شوید که نفوذ آن‌ها را در زندگی تان کاهش دهید. در بخش سوم کتاب به این موضوع می‌پردازیم که چه طور می‌توانید یک فکر را مشاهده کنید، بدون اینکه درگیر محتوای آن شوید. این کتاب روش‌های نوین و خلاقانه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد، که در طول سفر روانه ذهن تان شما را همراهی می‌کند. اگر موافقید، شروع کنید.

کتاب قصد آموزش چگونگی تماشای #ذهن را به شما دارد. می‌توانید به هنگام تماشای ذهن تان، دریابید که کدام فکر برایتان مفید است و کدام یک دردسرساز و مضر. اگر موافق اید، شروع کنید. مطالب زیادی درباره ذهن تان وجود دارد که باید یاد بگیرید. هرچه آگاهی شما از عملکرد ذهن بیشتر شود، ذهن تان کمتر موفق به کنترل حالات خلقی و زندگی تان می‌شود.

«رهایی از زندان ذهن» نوشته کاترین سوتکر و متیو مک‌کی کتابی است برای این‌که شما را با قدرت تاثیر افکار و کنترل ذهنتان آشنا کند. موضوع این کتاب رسیدن به آرامش و رصدکردن ذهن است. در این اثر می‌خوانید که ۵ نوع فکر وجود دارد که شما باید آن‌ها را تشخیص دهید و بعد از آن بیاموزید که چگونه افکارتان را از سویی به سویی دیگر تغیر دهید.
تماشای ذهن
در فصل دوم کتاب با قدرت افکار خود آشنا خواهید شد و یادخواهید گرفت که این افکار چگونه عمل می‌کنند و چه نتیجه‌ای دربرخواهندداشت؛ و در فصل سوم رصد کردن افکار را فراخواهیدگرفت. این که چگونه بی‌آن‌که در افکار غرق شوید بتوانید آن‌ها را رصد کنید و از اثرات افکار مخرب مصون بمانید.

این کتاب، چشم شما را به روی حقایق باز خواهد کرد و همچنین راه‌های جدید و خلاقانه‌ای برای سفر روزانه‌ای که با ذهنتان دارید، به شما معرفی خواهد کرد.

همه ما قدرت نامحدودی در وجودمان داریم و می‌توانیم موفقیت‌های بزرگی به دست بیاوریم. اما این زندان ذهن ماست که اجازه قدم گذاشتن در مسیر موفقیت را به ما نمی‌دهد. برای همین اگر آرزویی بزرگ در سر دارید که برای رسیدن به آن قلبتان تند تند می‌زند، اما حس می‌کند توانایی هایتان برای رسیدن به آن کافی نیست، پیشنهاد می‌کنیم حتما، کتاب رهایی از زندان ذهن را بخوانید. این کتاب به شما کمک می‌کند افسار افکارتان را خودتان در دست بگیرید و دیگر تسلیم ضمیر ناخودآگاهتان نشوید.

بخش‌هایی از کتاب

متیو مک کی نویسنده
«برای بسیاری از ما پیش می‌اید که ذهنمان ما را به جا‌هایی ببرد که دوست نداریم آنجا باشیم. افکار ما به طور ناخودآگاه طوری تنظیم شده است که ما را به سمت احساس ترس، باخت، بی‌ارزشی یا خشم سوق می‌دهند. آن‌قدر در افکار خود غرق می‌شویم که به نظرمان می‌رسد، آن‌ها واقعیت دارند و ما را به انجام کار‌هایی وا می‌دارند که حتی اوضاع را وخیم‌تر نیز می‌کند.»

«افکار ما پدیده‌ای در لحظه هستند که فقط در اعصاب مغز ما وجود دارند. این افکار مانند یک صحنه کمدی غیرواقعی در تلویزیون هستند، اما ما اهمیت آن‌ها را در حد یک خبر جدی و فوری در نظر می‌گیریم. ما هر فکری که از ذهنمان می‌گذرد باور می‌کنیم و همین منشا بسیاری از درد‌های ما می‌شود. فقط یک راه وجود دارد تا از دام باور‌های ذهن رها شویم و از آن دانستن چگونگی عملکرد آن‌هاست.»

درباره نویسنده

دکتر ماتیو مک کی، استاد روانشناسی در موسسه رایت در برکلی، و نویسنده بیش از ۳۰ کتاب روانشناسی حرفه‌ای و خودیاری است که در مجموع بیش از ۳ میلیون نسخه به فروش رسیده است. وی بنیانگذار ناشر مستقل خودیاری، انتشارات New Harbinger است. وی به مدت بیست و پنج سال مدیر کلینیک خدمات روانشناسی هایت اشبری در سانفرانسیسکو بود. وی مدیر فعلی کلینیک CBT برکلی است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه