ایی-ترون جی تی ۲۰۲۲؛ یک سدان اسپرت

ایی-ترون جی تی در طراحی خود مجموعهای از عناصر اسپرت را همراه خود دارد؛ از ورودی هوای بامپر (سپر) و چراغهای اصلی جلو گرفته و شیب سقف گرفته تا ستون اخر و چراغهای اصلی این قسمت که رویکردی فوق العاده در ترکیب ساختار سدان و کوپه را به نمایش میگذارد.
کد خبر :
۹۱۴۲۸
بازدید :
۱۲۵۵۷
در نمایشگاه خودروی لس انجلس ۲۰۱۸ گروه آئودی با یک نمونه اولیه جذاب با نام ایی-ترون جی تی بازدیدکنندگان غرفه خود را شگفت زده کرد و اکنون با گذشت بیش از ۲ سال محصولی با نام ایی-ترون جی تی کواترو مدل ۲۰۲۲ را معرفی کرده که براساس همان مدل مفهومی و البته نگاهی جدی به پورشه تایکان ۴ اس شکل گرفته است.
یکی از مقامات ارشد آئودی در مصاحبه اخیر خود گفته بود که این خودرو بطور خاص برای مشتریانی تولید میشود که خواستار یک سدان مدرن و ذاتا اسپرت هستند.
ایی-ترون جی تی در طراحی خود مجموعهای از عناصر اسپرت را همراه خود دارد؛ از ورودی هوای بامپر (سپر) و چراغهای اصلی جلو گرفته و شیب سقف گرفته تا ستون اخر و چراغهای اصلی این قسمت که رویکردی فوق العاده در ترکیب ساختار سدان و کوپه را به نمایش میگذارد.آئودی سطح بالایی از استانداردهای خود را در کابین این محصول جدید ارائه داده است. تریم چوب طبیعی، نمایشگرهای دیجیتال بزرگ و صندلیهای فوق راحت ارگونومیک و ایمن بخشی از این مجموعه را شکل داده است. نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی اطلاعات امپر، نمایشگر ۱۰.۱ اینچی و مجموعهای از آخرین امکانات ایمنی اینجا حاضر هستند.
این الکتریکی اسپرت از دو موتور استفاده میکند که یکی روی محور جلو فعال است و برابر با ۲۳۵ اسب بخار خروجی دارد.
موتور دیگر با محور عقب ارتباط دارد و ۴۲۹ اسب بخار را در اختیار مجموعه قرار میدهد. سیستم که ائودی طراحی کرده در حالت عادی مجموعا ۴۶۹ اسب بخار خروجی و ۴۶۴ پوندفوت گشتاور را در اختیار خودرو قرار میدهد، اما با انتخاب وضعیت اوربوست توسط راننده میزان خروجی به ۵۲۲ اسب بخار و گشتاور به ۴۷۲ پوندفوت افزایش مییابد.
آئودی در آزمایشهای سرعت خود به زمان ۳.۹ ثانیه برای شاخص صفر تا ۹۶ کیلومتر برای این خودرو اشاره کرده است. بیشینه سرعت نیز برابر با ۲۴۴ کیلومتر بر ثانیه محاسبه شده است. بر خلاف بسیاری از الکتریکیهای بازار و البته تایکان، اینجا از جعبه دنده ۲ سرعته برای ایی-ترون جی تی استفاده شده که امکان واکنشهای سریعتر را در اختیار خودرو قرار میدهد.
با استفاده از فناوری شارژ سریع، ظرفیت باتری طی ۲۲.۵ دقیقه از ۵ به ۸۰ درصد میرسد که برای دستیابی به این رکورد یک شارژر ۲۷۰ کیلوواتی لازم است. با شارژر استاندارد طی ۹ ساعت باتری از ۰ به ۱۰۰ درصد ظرفیت خود میرسد.
برای باتری این خودرو نیز از یک سیستم ۸۰۰ ولتی استفاده شده که شامل ۳۳ ماژول مجزا است که هر کدام ۱۲ سلول دارند. بدین ترتیب باتری ۳۹۶ سلول با ظرفیت کل ۹۳.۴ کیلووات ساعت دارد. از فناوری اختصاصی برای مدیریت ولتاژ و کنترل دمای باتری نیز استفاده شده است.
برد حرکتی اعلام شده برای ایی-ترون جی تی ۲۰۲۲ برابر با ۳۸۲ کیلومتر است. این خودرو مجهز با توجه به محل قرار گیری ۲ موتور الکتریکی از ساختار تمام چرخ محرک برخوردار است. قیمت پایه نیز برابر با ۹۹۹۰۰ دلار اعلام شده است.
آئودی در آزمایشهای سرعت خود به زمان ۳.۹ ثانیه برای شاخص صفر تا ۹۶ کیلومتر برای این خودرو اشاره کرده است. بیشینه سرعت نیز برابر با ۲۴۴ کیلومتر بر ثانیه محاسبه شده است. بر خلاف بسیاری از الکتریکیهای بازار و البته تایکان، اینجا از جعبه دنده ۲ سرعته برای ایی-ترون جی تی استفاده شده که امکان واکنشهای سریعتر را در اختیار خودرو قرار میدهد.
با استفاده از فناوری شارژ سریع، ظرفیت باتری طی ۲۲.۵ دقیقه از ۵ به ۸۰ درصد میرسد که برای دستیابی به این رکورد یک شارژر ۲۷۰ کیلوواتی لازم است. با شارژر استاندارد طی ۹ ساعت باتری از ۰ به ۱۰۰ درصد ظرفیت خود میرسد.
برای باتری این خودرو نیز از یک سیستم ۸۰۰ ولتی استفاده شده که شامل ۳۳ ماژول مجزا است که هر کدام ۱۲ سلول دارند. بدین ترتیب باتری ۳۹۶ سلول با ظرفیت کل ۹۳.۴ کیلووات ساعت دارد. از فناوری اختصاصی برای مدیریت ولتاژ و کنترل دمای باتری نیز استفاده شده است.
برد حرکتی اعلام شده برای ایی-ترون جی تی ۲۰۲۲ برابر با ۳۸۲ کیلومتر است. این خودرو مجهز با توجه به محل قرار گیری ۲ موتور الکتریکی از ساختار تمام چرخ محرک برخوردار است. قیمت پایه نیز برابر با ۹۹۹۰۰ دلار اعلام شده است.
۰