اخبار حوادث روز ۹۹/۱۲/۲۵

اخبار حوادث روز ۹۹/۱۲/۲۵

در گزارشی از اخبار حوادث روز ۲۵ اسفنده ماه ۱۳۹۹، پدر ۵۴ ساله به قتل همسر و فرزندش با شلیک گلوله اعتراف کرد.

کد خبر : ۹۱۶۷۵
بازدید : ۱۲۱۳۱
حوادث روز
فرادید | به روز‌های پایانی سال که نزدیک می‌شویم تیتر اصلی اخبار حوادث روزنامه‌ها گزارش‌هایی راجع به حوادث چهارشنبه سوری و وقایع ناگواری است که در تدارک این روز اتفاق می‌افتد.

امروز ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹ بخش خبری حوادث، سخنگوی سازمان اورژانس کشور اعلامکرده است که حوادث چهارشنبه‌سوری تا‌به‌حال جان سه نفر را گرفته است. مجتبی خالدی در‌این‌باره اظهار کرد: متأسفانه در آخرین حادثه، خبری در خصوص فوت دو نفر بر اثر استفاده از مواد محترقه در استان کردستان گزارش شده است که این افراد دو مرد ٣١ساله و ٣٠ساله هستند.

پیش از این هم حادثه‌ای دیگر قربانی گرفته بود. وی با اشاره به اینکه در این حادثه ساختمان نیز تخریب شده است، ادامه داد: بررسی اولیه در حال انجام است که اطمینان حاصل شود آیا این افراد بر اثر استفاده از مواد محترقه جان خود را از دست داده‌اند؟

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به افزایش مصدومان چهارشنبه آخر سال گفت: تاکنون٢٢٧ نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری مصدوم شدند که ۶٠ نفر همچنان در مراکز درمانی هستند. متأسفانه سه نفر تا این لحظه فوت کردند که دو نفر در شهرستان بانه استان کردستان بوده و یک نفر هم دختری شش‌ساله در شهر تبریز است.

خالدی گفت: هر روزی که می‌گذرد آمار بیشتر می‌شود و بیشترین میانگین سنی شش تا ١٨ سال هستند. ٩٢ درصد آقا و هشت درصد خانم هستند. تهران، آذربایجان شرقی و استان مرکزی بیشترین آمار مصدومان و استان هرمزگان و کرمان کمترین آمار مصدومان را داشتند.

در ادامه اخبار حوادث روز را به صورت خلاصه و گزیده مرور می‌کنیم.

مرگ کارمند دانشگاه در سرویس بهداشتی

روزنامه ایران در بخش حوادث نوشت: ۱۹ اسفند مأموران کلانتری ۱۳۸ جنت‌آباد در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت از کشف جسد مردی جوان در دانشکده علوم تحقیقات خبر دادند.

به دنبال اعلام این خبر تحقیقات به دستور بازپرس مصطفی واحدی آغاز شد. جسد مرد جوان در داخل سرویس بهداشتی دانشکده افتاده بود و در بررسی‌های اولیه متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند که از زمان مرگ حدود یک هفته می‌گذرد...

قطع دست کودک به خاطر انفجار ترقه

مرد میانسالی که مدعی است پسر نوجوانش هنگام فرار از دست مرد همسایه به زمین خورده و ترقه در دستش منفجر و دچار نقص عضو شده با ثبت شکایتی خواهان مجازات و دریافت دیه از مرد همسایه شد. رسیدگی به این پرونده از اسفند سال ۹۸ با شکایت مردی آغاز شد که مدعی بود در جریان درگیری پسرش با مرهمسایه او دچار نقص عضو شده است.

وی در تشریح ماجرا گفت: روز حادثه پسرم رضا ترقه‌ای در دستش بود که همسایه ما به نام حسن به او اعتراض و سپس او را دنبال کرد و باعث شد پسرم از ترس فرار کند در حین فرار پسرم زمین خورد و در جریان آن هم ترقه در دستش منفجر شد و یکی از دستانش را از دست داد و حالا من از او شاکی هستم...

قتل مادر و همسر

در بخش اخبار حوادث روزنامه شرق گزارش قتل دو زن جوان منتشر شد: کارآگاهان جنایی پلیس استان فارس چندی پیش با گزارش مردی جوان فهمیدند مادر و همسر برادر او مفقود شده‌اند.

به این ترتیب جست‌وجو‌ها برای یافتن ردی از دو زن آغاز و در نهایت اجساد آن‌ها در خانه زن جوان کشف و مشخص شد این دو با شلیک گلوله از پا درآمده‌اند. این در حالی بود که اثری از مرد صاحبخانه وجود نداشت و به نظر می‌رسید او عامل اصلی این جنایت بوده و بعد از کشتن همسر و مادرش گریخته است...

قتل زن بابا برای ارث و میراث

خبر اصلی بخش حوادث روزنامه خراسان راجع به مردی میانسالی بود که در درگیری ارث و میراث مرتکب جنایت شد. متهم در دادگاه گفت: وقتی پدرم آذرماه گذشته به خاطر ابتلا به بیماری «کرونا» درگذشت، منتظر بودم تا تکلیف منزل ارثیه‌ای روشن شود!

می‌خواستم با پول فروش آن خانه ویلایی، تکانی به زندگی ام بدهم، چون اوضاع خوبی نداشتم و با جمع آوری ضایعات روزگار می‌گذراندم. ولی در همین حال ناگهان فهمیدم که پدرم دو دانگ از منزل ارثیه‌ای را به نام همسر دومش سند زده است.

ما تا آن روز تصور می‌کردیم زن پدرم فقط ۱۴ سکه مهریه دارد! اما با افشای این ماجرا ورق برگشت. او که در همان منزل ویلایی سکونت داشت، نه تنها خانه را تخلیه نمی‌کرد بلکه مدعی بود که باید سهم او از اجاره طبقه بالا نیز داده شود! این مسائل به اختلافات بین او و من و چهار خواهرم انجامید تا جایی که کار به دادگاه و پاسگاه کشید.

متهم به قتل زن ۴۶ ساله ادامه داد: این اختلافات هر روز شدت می‌گرفت و زن پدرم از خواسته هایش کوتاه نمی‌آمد. من هم که از این ماجرا به شدت ناراحت بودم، تصمیم گرفتم با او صحبت کنم تا تکلیف را مشخص کند، اما ان حادثه تلخ اتفاق افتاد...

در ادامه اخبار حوادث، سرپرست پلیس شهرستان کرمان از دستگیری یک سارق ویلا و منازل مسکونی که یک چاه را به‌عنوان مخفیگاه انتخاب کرده بود، خبر داد و گفت: با دستگیری این سارق ۲۰ فقره سرقت کشف شد. سرهنگ مهدی پورامینایی اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ویلا و منازل مسکونی در دهستان «کوهپایه»، مأموران پاسگاه «ده‌لولو» فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان با انجام کار اطلاعاتی موفق شدند سرنخ‌هایی از سارق و مخفیگاه او به دست آورند.

وی افزود: مأموران انتظامی با هماهنگی مرجع قضائی به محل شناسایی‌شده که یک زمین زراعی بود، اعزام و با هوشیاری و جست‌و‌جوی دقیق محل موفق شدند سارق را که درون یک چاه مخفی شده بود، دستگیر کنند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان بیان کرد: متهم دستگیرشده که در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود، در مواجهه با مستندات قانونی پلیس لب به اعتراف گشود و به سرقت از ۲۰ ویلا و منزل مسکونی در دهستان کوهپایه معترف شد.
همچنین روزنامه ایران گزارشی قتل مادر و پسری در استان فارس را منتشر کرد: مرد خشمگین در اقدامی هولناک با شلیک گلوله پسر جوان و همسرش را به قتل رساند.
روز گذشته خبر قتل یک پسر جوان و مادرش در خانه شان واقع در خیابان «مفتح» شهرستان ممسنی به پلیس اعلام شد. پس از این خبر به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ بلافاصله تیمی از مأموران کلانتری ۱۱ به محل مورد نظر اعزام شدند.

سرهنگ کاووس محمدی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در این باره گفت: با حضور پلیس در محل، جسد بی‌جان جوانی ۲۵ ساله و مادر ۴۵ ساله‌اش مشاهده شد که به علت اصابت گلوله جان خود را از دست داده بودند. پلیس در همان لحظات اولیه، پدر ۵۴ ساله خانواده را که با اسلحه شکاری در صحنه حضور داشت دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

سرهنگ «محمدی» با بیان اینکه قاتل در بازجویی اولیه علت و انگیزه قتل را اختلاف خانوادگی عنوان کرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید