اخبار حوادث روز، ۱۴۰۰/۰۱/۱۸

اخبار حوادث روز، ۱۴۰۰/۰۱/۱۸

شهادت محیط‌بانان زنجانی و دستگیری عاملان این جنایت سر خط اخبار حوادث امروز ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ بود.

کد خبر : ۹۲۳۷۴
بازدید : ۱۰۲۷۵
حوادث
فرادید | در رسانه‌ها و فضای مجازی، خبر شهادت محیط بانان زنجانی و دستگیری عاملان این جنایت تیتر اصلی اخبار حوادث امروز ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ بود.

شامگاه دوشنبه دو محیط بان زنجانی بر اثر درگیر با شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسیدند. البته خوشبختانه کمتر از ۲۴ ساعت دو تن از عاملان شهادت دستگیر شدند. بعد از این ماجرا معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با انتشار پیامی از دستگاه قضایی درخواست کرد که هرچه سریعتر با عاملان شهادت محیط‌بانان زنجانی برخورد کند...

دستگیری پزشکان قلابی

باند پزشکان قلابی که بدون مجوز اقدام به انجام تست کرونا در خانه می‌کردند از سوی پلیس فتای استان البرز دستگیر شدند.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و انجام تست‌های این بیماری در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، گاهی افراد کلاهبردار از این وضعیت سوء‌استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری از افرادی که متقاضی تست کرونا هستند، می‌کنند.

از این‌رو کارشناسان پلیس فتا در پی رصد و گشت‌زنی‌های مستمر به سایتی در فضای مجازی برخوردند که اقدام به تبلیغ گسترده انجام تست کرونا در منزل با جوابدهی فوری توسط پزشک کرده بود، با دیدن این آگهی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت...

حبس و دیه، مجازات ساقی الکل

مرد مشروب‌فروشی که با فروش مشروب تقلبی باعث کور‌شدن شهروندی شده بود، از سوی دادگاه کیفری استان تهران به زندان و پرداخت دیه محکوم شد.

یک سال قبل مردی با اعلام شکایت مدعی شد به‌خاطر خوردن مشروب الکلی کور شده است. این مرد به مأموران گفت: چند روز قبل دورهمی و جشن دوستانه‌ای داشتیم و من هم اشتباه کردم و برای اینکه بیشتر شاد باشیم کمی مشروب خریدم.

البته خودم زیاد نخوردم و به مقدار کمی مصرف کردم تا میهمان‌ها را همراهی کرده باشم. بعد از اتمام میهمانی مقداری مشروب مانده بود، آن را هم خوردم و بعد از چند دقیقه حالم بد شد. به بیمارستان مراجعه کردم. دیدم کم شده بود و بعد از ۲۴ ساعت هم کاملا نابینا شدم...

باند خشن سیاه دستان متلاشی شد

اعضای یک شبکه زورگیری که در قالب سه باند به فعالیت‌های مجرمانه می‌پرداختند، در حالی با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شدند که در همان ساعات اولیه دستگیری به ۱۳۰ فقره زورگیری با چاقو و تبر از زنان و نوجوانان اعتراف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته با بیان این خبر گفت: در راستای تشدید طرح مبارزه با جرایم خشن در مناطق مختلف شهر مشهد، تکاپوی پلیس برای شناسایی و دستگیری زورگیرانی آغاز شد که از مدتی قبل فعالیت‌های مجرمانه خود را با دستبرد خشن به اموال زنان و نوجوانان ادامه می‌دادند...

برخورد قطار با خودرو در کرج

فرمانده انتظامی شهرستان کرج از وقوع حادثه برخورد قطار با خودرو در این شهرستان خبر داد. سرهنگ محمد معظمی گودرزی گفت: در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه برخورد قطار با خودرو در منطقه گرمدره، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۳۴ گرمدره قرار گرفت.

وی گفت: بلافاصله ماموران به محل مورد نظر اعزام و در بررسی محل حادثه مشخص شد که یک دستگاه خودرو ریو به علت انحراف از جاده وارد ریل راه آهن شده که در این حین قطار در حال عبور به شدت با خودرو برخورد کرده که در این حادثه راننده دچار جراحت شدیدی شد.

سرهنگ گودرزی افزود: فرد مصدوم توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل و خودرو به پارکینگ انتقال داده شد.

در ادامه اخبار حوادث روزنامه ایران گزارشی از آزار و اذیت زن جوان در ویلای تهران خبر داد: دو مرد شرور که با ورود به خانه ویلایی زن جوانی را مورد آزار و اذیت قرار دادند تحت تعقیب قرار گرفتند.

ساعت ۵ صبح ۱۴ فروردین زن جوانی هراسان و مضطرب با پلیس تماس گرفت و از ورود دو مرد ناشناس به خانه‌اش و آزار و اذیت آن‌ها خبر داد. وقتی کارآگاهان پلیس برای بررسی ماجرا به محل رفتند زن جوان گفت: من و همسرم وضع مالی خوبی داریم و خانه‌ای در ترکیه خریده‌ایم.

همسرم روز سیزده فروردین برای انجام کاری مجبور شد تهران را ترک کند و من در خانه ویلایی مان در شمال تهران تنها بودم. غروب همان روز ناگهان صدایی از داخل حیاط به گوشم رسید و به دنبال صدا به حیاط رفتم که با دو مرد جوان رو‌به‌رو شدم؛ در حالی که ترسیده و شوکه شده بودم شروع به فریاد زدن و درخواست کمک کردم، اما کسی صدای مرا نشنید.

زن جوان ادامه داد: آن‌ها با چاقو‌هایی که همراه داشتند مرا تهدید کردند و به زور به داخل خانه برده و مورد آزار و اذیت قرار دادند، بعد مرا در اتاقی حبس کردند و طلاها، دلار‌ها و وسایل با ارزشی را که داخل خانه بود سرقت کردند. مردان ناشناس غروب ۱۳ فروردین بود که وارد ویلا شدند و تا ساعت ۴ صبح هم در خانه‌ام بودند؛ از ۴ صبح متوجه شدم که سر و صدایی نمی‌آید به سختی در اتاق را شکستم و خودم را نجات دادم.

به دنبال اظهارات زن جوان به دستور بازپرس جنایی، کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شده تا مردان خشن را بازداشت کنند.

در گزارشی دیگر پلیس به دنبال دستگیری خواستگار شیاد است. خواستگار شیاد وقتی فهمید دختر مورد علاقه‌اش حاضر به ازدواج با او نیست، وی را شکنجه کرد و گریخت. اواخر هفته گذشته دختر جوانی به دادسرای امور جنایی پایتخت رفت و از خواستگارش به خاطر شکنجه و آزار و اذیت شکایت کرد.

او گفت: ۴ سال قبل در یک پارک کوهستانی با جعفر آشنا شدم، البته آن زمان خودش را اشکان معرفی کرد. رابطه ما با گذشت زمان صمیمی‌تر شد و کم کم اشکان به من ابراز علاقه کرد.

او به من گفته بود خلبان است و ظاهری شیک و خودرو‌های متعددی داشت. می‌گفت خلبان پرواز‌های خارج از کشور است و بی‌رویه پول خرج می‌کرد. او ادامه داد: کم کم به رفتارو ولخرجی‌هایش مشکوک شده بودم، ولی از طرفی خودم هم دل به او بسته بودم.

رابطه ما ادامه داشت تا اینکه مسأله ازدواج ما جدی شد و اشکان اصرار داشت که هر چه زودتر به خواستگاری من بیاید. دختر جوان گفت: یک روز فرد ناشناسی با تلفن همراهم تماس گرفت و حرف‌هایی زد که اگر چه اول به نظرم دروغ بود، اما کم کم متوجه شدم که فرد ناشناس راست می‌گوید و من در این مدت فریب حرف‌های اشکان را خورده بودم.

اشکان نه تنها اسمش را بلکه شغل و هویتش را به من دروغ گفته بود. او در کار خرید و فروش مواد مخدر بود و پول‌هایی هم که به‌دست می‌آورد از کار خلاف بود.

ساله ادامه داد: درنهایت دل به دریا زدم و به اشکان گفتم که دیگر تصمیم به ازدواج با او ندارم. علت را که پرسید واقعیت را گفتم، نمی‌دانستم چه کسی به من زنگ زده، ولی هر کسی بود زندگی مرا نجات داد. ولی اشکان دست بردار نبود، ادعای عاشقی داشت و مدام برای من ایجاد مزاحمت می‌کرد. تا اینکه دیروز به مقابل خانه‌مان آمد و به من حمله کرد. او به قدری مرا کتک زد که مرگ را به چشمم دیدم، بعد هم فرار کرد.

بدنبال اظهارات دختر جوان، بازپرس حبیب‌الله صادقی از شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت دستور بازداشت پسر مواد فروش را صادر کرد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید