روسیه هنرپیشه و کارگردان به فضا می‌فرستد

روسیه هنرپیشه و کارگردان به فضا می‌فرستد

به گزارش روزنامه گاردین، هنرپیشه‌ای به نام یولیا پرسیلد و کارگردانی به نام کلیم شیپنکو در تاریخ ۵ اکتبر راهی این سفر تاریخ‌ساز خواهند شد.

کد خبر : ۹۳۹۰۰
بازدید : ۲۰۲۸
ولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در جلسه توسعه برنامه فضایی در تاریخ ۱۲ آوریل ۲۰۲۱

سازمان فضایی روسیه یک کارگردان و هنرپیشه را برای ساخت نخستین فیلم سینمایی در فضا به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام خواهد کرد.

به گزارش روزنامه گاردین، هنرپیشه‌ای به نام یولیا پرسیلد و کارگردانی به نام کلیم شیپنکو در تاریخ ۵ اکتبر راهی این سفر تاریخ‌ساز خواهند شد.

بر اساس بیانیه سازمان دولتی متولی فعالیت‌های فضای فدراسیون روسیه (روسکاسموس) «ساخت این فیلم در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام می‌شود و این سفر قرار است در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۲۱ با سفینه ترابری سرنشین‌دار سایوز ام. اس۱۹ از پایگاه فضایی بایکونور آغاز شود».

بنا به اعلام روسکاسموس برای این فیلم «درام فضایی» عنوان موقت «چالش» را انتخاب کرده‌اند، اما در مورد جزییات فیلم‌نامه آن خبری منتشر نشده است.

قرار است آموزش پرسیلد ۳۶ ساله و شیپنکو ۳۷ ساله برای انجام این سفر فضایی حداکثر از اول ژوئن آغاز شود. کانال یک، یکی از شبکه‌های تلویزیونی اصلی روسیه که تهیه‌کننده این فیلم است، فیلم مستندی از آموزش‌های پیش از سفر این دو نفر شامل آزمایش گریز از مرکز و پرواز در شرایط بدون نیروی گرانش نیز تولید خواهد کرد.

به گزارش گاردین سازمان روسکاسموس در ماه سپتامبر اعلام کرده بود هدف از ساخت این فیلم «نشان دادن فعالیت‌های فضایی روسیه به همگان و همچنین قدردانی کردن از حرفه فضانوردی» است.

سال گذشته (۲۰۲۰) نیز در خبر‌ها آمده بود که تام کروز و داگ لیمن، کارگردان سینما، برای فیلم‌برداری صحنه‌های فیلمی که در حال حاضر نامی ندارد به سفر فضایی خواهند رفت.

بنا به گزارش سالنامه اسپیس شاتل، کروز و لیمان اکتبر امسال (۲۰۲۱) با سفینه اکسیوم اسپیس کرو دراگون متعلق به شرکت اسپیس‌اکس ایلان ماسک راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند شد.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید