ب ام و ام ۴ اکس درایو ۲۰۲۲؛ دلبر جدید آلمانی

ب ام و ام ۴ اکس درایو ۲۰۲۲؛ دلبر جدید آلمانی

ام ۴ کامپتیشن کانورتیبل اکس درایو جدید با رینگ‌های استاندارد ۱۹ اینچی در محور جلو و ۲۰ اینچی در محور عقب ارائه می‌شود.

کد خبر : ۹۴۲۶۰
بازدید : ۵۲۴۶۰

ب ام و ام ۴ کامپتیشن کانورتیبل اکس درایو ۲۰۲۲ عنوانی طولانی است که برای معرفی یکی از جدیدترین و برترین محصولات اسپرت باواریایی‌ها انتخاب شده است. همچنین این اولین مدلی است که سامانه تمام چرخ محرک (اکس درایو) را وارد خانواده ام ۴ کانورتیبل می‌کند.

قیمت پایه این دلبر آلمانی برابر با ۸۶۳۰۰ دلار اعلام شده و فروش آن از ماه اکتبر آغاز می‌شود. حضور لوگوی کامپتیشن در این خودرو به مفهوم یک محصول پرفورمنس کارخانه‌ای است که تا کنون چندین مدل مطرح آن را نیز در گروه خودروی عصر ایران معرفی کرده ایم.

ام ۴ کامپتیشن کانورتیبل اکس درایو با مدل ۲۰۲۲ از پیشرانه ۳ لیتری (با کد S۵۸B۳۰T۰) ۶ سیلندر توربودوقلو استفاده می‌کند که دقیقا با نمونه حاضر در کوپه و سدان ام ۳ مشابه است. این پیشرانه ۵۰۳ اسب بخار خروجی و ۶۴۹ نیوتن متر گشتاور دارد.
در بخش جعبه دنده نیز از نمونه ۸ سرعته اتوماتیک در ارتباط با سامانه اکس درایو (تمام چرخ محرک اختصاصی ب ام و) استفاده شده است. باتوجه به قابلیت‌های سامانه مذکور؛ راننده می‌تواند شرایط رانندگی مدنظر خود را با یکی از حالت های: تمام چرخ محرک، تمام چرخ محرک اسپرت و همچنین وضعیت خاموش سامانه هماهنگ کند.

خودرو در آزمایش‌ها طی ۳.۶ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برثانیه رسیده و بیشینه سرعت نیز روی ۲۵۰ کیلومتر برساعت محدود شده است. البته در صورت انتخاب پکیج ام بیشینه سرعت ۲۸۰ کیلومتر برساعت خواهد بود.

تغییر حالت سقف کانورتیبل در سرعت ۵۰ کیلومتر برساعت تنها ۱۸ ثانیه زمان لازم دارد و البته این سقف در مقایسه با نمونه‌ای که در نسل قبل ام ۴ کانورتیبل استفاده شد؛ حدود ۴۰ درصد سبک‌تر شده است.

ام ۴ کامپتیشن کانورتیبل اکس درایو جدید با رینگ‌های استاندارد ۱۹ اینچی در محور جلو و ۲۰ اینچی در محور عقب ارائه می‌شود. سیستم ترمز در حالت استاندارد به ۶ پیستون کالیپر ثابت با روتور‌های ۳۸۰ میلیمتری در چرخ جلو و نمونه تک پیستون با کالیپر‌های غیرثابت و دیسک ۳۷۰ میلیمتر در چرخ عقب مجهز شده است.

در حالت آپشن امکان انتخاب روتور‌های سرامیکی ۴۰۰ میلیمتری برای چرخ‌های جلو و ۳۸۰ میلیمتری برای عقب نیز فراهم شده است.
در فضای داخل کابین، کیفیت بالای ب ام و مخاطب را کاملا همراه خود می‌کند. از جمله امکانات این فضا می‌توان به نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر لمسی سیستم سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی با آی درایو ۷.۰ اشاره کرد.

صندلی‌های اسپرت در حالت استاندارد مجهز به گرم کن و تهویه هستند و پوشش چرمی بسیار باکیفیتی نیز برای آن‌ها کار شده است. صندلی‌های اسپرت ام پکیج با قاب فیبرکربن که حدود ۹.۵ کیلوگرم نیز سبک‌تر هستند در حالت آپشن ارائه می‌شوند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید