رونمایی از ویندوز ۱۱

رونمایی از ویندوز ۱۱

همه‌گیری کرونا تأثیرش را روی سیستم عامل جدید مایکروسافت یعنی ویندوز ۱۱ هم گذاشته است: ادغام تیمز و بهبود سرعت و عملکرد ویندوز ۱۱ در اجرای بازی‌ها. ویندوز۱۱ از اپلیکیشن‌های اندرویدی هم پشتیبانی می‌کند. رقیبان معترض‌اند.

کد خبر : ۹۵۲۸۵
بازدید : ۱۰۰۶۰
رونمایی از ویندوز ۱۱

مایکروسافت از نسخه جدید ویندوز رونمایی کرد. ویندوز ۱۱ با ظاهری جدید و مدرن قابلیت‌های بیشتری هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

یکی از تغییرات جدید و مهم، ادغام برنامه مایکروسافت تیمز به طور مستقیم درون ویندوز ۱۱ و همچنین اضافه شدن پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی است. به این ترتیب اپلیکیشن‌های اندرویدی بدون نیاز به سرویس‌های دیگر در ویندوز ۱۱ قابل اجرا و از طریق ویندوز استور مایکروسافت نیز در دسترس کاربران خواهند بود.

در ویندوز۱۱ یکپارچگی بیشتری با ایکس‌باکس دیده می‌شود. سرویس "ایکس باکس گیم پَس" با اپلیکیشن جدید ایکس باکس، در ویندوز ۱۱ ادغام شده که شامل "ایکس‌کلاد" است که به کاربران امکان می‌دهد بازی‌ها را از مایکروسافت کلود استریم کنند.

در دوران همه‌گیری کرونا استقبال از کنفرانس‌های یدیویی و بازی‌های کامپیوتری با رشد چشمگیری روبرو شد.

برخی از تغییرات و قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۱

یکی دیگر از نوآوری‌های ویندوز ۱۱ منوی استارت جدید وسط‌چین و کلید استارت به‌روزشده است. آیکون‌های پیش فرض شامل دکمه استارت و دکمه جستجو در ویندوز۱۱ در مرکز تسکبار قرار گرفته‌اند. در صورتی که کاربر با این چینش موافق نباشد، می‌تواند آن را مانند ویندوز ۱۰به سمت چپ منتقل کند.

از دیگر قابلیت‌ها و تغییرات در ویندوز ۱۱ می‌توان به این موارد اشاره کرد: چینش ویجت‌هایی مانند وضعیت آب و هوا در نقاط مختلف نمایشگر، سازگاری بیشتر با نمایشگر لمسی، "اسنپ لی‌آوت" که به کاربر اجازه می‌دهد چینش دلخواه را برای اپلیکیشن‌های درحال اجرا پیاده کند و "اسنپ گروپز" که مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌هاست که می‌توان به آسانی از طریق تسکبار به آن‌ها دسترسی داشت.

یک آپدیت بزرگ در سال

برخلاف ویندوز ۱۰، مایکروسافت اعلام کرده که برای ویندوز ۱۱ هر سال تنها یک آپدیت اصلی منتشر خواهد کرد. مایکروسافت ویندوز ۱۱ را به عنوان یک آپدیت رایگان در اختیار دارندگان سیستم‌های مجهز به ویندوز ۱۰ قرار می‌دهد. در ویندوز ۱۱ آپدیت‌ها هم به مراتب حجم کمتری به خود اختصاص می‌دهند و بنابراین به روزرسانی‌ها زمانی که مشغول کار با دستگاه هستید، مزاحمتی برای شما ایجاد نمی‌کنند.

اسلک از مایکروسافت شاکی است

یکی از کارشناسان این حوزه تأکید می‌کند که ویندوز جدید در دوره ترکیبی کار از خانه و دفتر وارد بازار می‌شود و قابلیت‌های جدید به این نرم‌افزار فرصتی برای یکه‌تازی می‌دهند. همین قابلیت‌ها و یکه‌تازی‌ها با انتقاد رقیبان روبرو شده است.

همزمان با ادغام تیمز، مایکروسافت خود را بیش از پیش در معرض حمله رقبا قرار داده است. رقیب مایکروسافت، "اسلک" یک سال پیش شکایتی را در مورد رویکرد‌های غیرقانونی و ضد رقابتی مایکروسافت و ادغام تیمز با برنامه‌های آفیس نزد کمیسیون اتحادیه اروپا مطرح کرد.

این شکایت به مایکروسافت تیمز اشاره می‌کرد که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های چت و ویدیوکنفرانس با اسلک رقابت می‌کند. تیمز نه‌تن‌ها رقیب اسلک که از رقبای سرویس‌های مشهور کنفرانس اینترنتی دیگر مثل زوم هم به شمار می‌رود. اسلک ادعا کرده بود که افزوذن تیمز به جمع نرم‌افزاری آفیس، برتری رقابتی ناعادلانه‌ای را نصیب مایکروسافت می‌کند.

اکنون با ادغام این امکان در سیستم عامل، مایکروسافت پا را هم از آنچه سال گذشته انجام داد، فراتر گذاشته است. یوسف مهدی یکی از معاونین ارشد مایکروسافت در مصاحبه‌ای اطمینان داده است که سرویس‌های رقیبانی، چون اسلک یا زوم هم از تغییرات جدید در ویندوز ۱۱ سود خواهند برد.

نسخه عمومی ویندوز ۱۱ را مایکروسافت احتمالا در پاییز منتشر می‌کند. نسخه آزمایشی از هفته دیگر منتشر می‌شود.
منبع: دویچه وله
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید