ویندوز ۳۶۵ رونمایی شد

ویندوز ۳۶۵ رونمایی شد

مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز ۳۶۵ می‌تواند تجربه بسیار متفاوتی را برای سازمان‌هایی که به دنبال مجازی‌سازی کار‌های خود هستند، فراهم کند. به گفته این شرکت، کسب‌وکار‌ها می‌توانند ظرف چند دقیقه پی‌سی‌های کلود خود را ایجاد کرده و در اختیار کارمندان قرار دهند.

کد خبر : ۹۶۰۶۳
بازدید : ۲۴۵۲۸

مایکروسافت به تازگی و در جریان کنفرانس «اینسپایر» از سرویس جدیدی به نام ویندوز ۳۶۵ رونمایی کرد که امکان دسترسی به رایانه‌های کلاد را از هر جایی و با هر دستگاهی برای کاربران فراهم می‌کند و می‌توان از طریق یک مرورگر وب به ویندوز ۱۰ یا ویندوز ۱۱ خود دسترسی داشت.

اگرچه اخیرا بسیاری از شرکت‌ها برای کسب‌وکار‌های خود به استفاده از راهکار‌های مجازی و دسترسی از راه دور به پی‌سی‌ها روی آورده‌اند، اما مایکروسافت با دستاورد جدید خود یعنی ویندوز ۳۶۵، به طور جدی به این حوزه ورود کرده و قصد دارد تا پی‌سی‌های مبتنی بر کلود را برای کسب‌وکار‌ها فراهم کند تا از این طریق بتوانند ترکیبی از کار در خانه و محل کار را به شیوه بهتری مدیریت و تجربه کنند.

به گفته مایکروسافت، ویندوز ۳۶۵ در تمامی مرورگر‌های امروزی کار می‌کند و حتی می‌توان از طریق اپلیکیشن Remote Desktop نیز به آن دسترسی داشت. کاربران می‌توانند با انواع دستگاه‌های به پی‌سی‌های مبتنی بر کلود خود دسترسی داشته باشند.
ویندوز ۳۶۵
در توضیحات ویندوز ۳۶۵ عنوان شده که می‌تواند به کارمندان و کاربران این اجازه را دهد تا ویندوز خود را با تمامی اپلیکیشن‌ها، ابزارها، اطلاعات و تنظیمات آن، روی دستگاه‌هایی، چون رایانه‌های مک، آیپدها، سیستم‌های لینوکس و حتی دستگاه‌های اندرویدی استریم کنند.

به گفته مایکروسافت، ویندوز ۳۶۵ از تاریخ دوم آگوست (۱۱ مرداد) عرضه خواهد شد و تنها در اختیار کسب‌وکار‌ها و شرکت‌ها قرار خواهد گرفت. هزینه اشتراک ماهانه نیز برای هر کاربر در نظر گرفته شده است. هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص بهای تعیین‌شده برای این اشتراک اعلام نشده است.

طبق گفته ردموندی‌ها، دو نسخه از ویندوز ۳۶۵ عرضه خواهد شد که شامل Business و Enterprise می‌شوند. هر دو نسخه مبتنی بر پلتفرم Azure Virtual Desktop هستند و هر پی‌سی کلود با مشخصاتی قابل تنظیم است به طوری که پایین‌ترین آن از یک پردازنده، رم ۲ گیگابایتی و حافظه ۶۴ گیگابایتی بهره می‌برد و بالاترین آن به هشت پردازنده، رم ۳۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی خواهد رسید.

مایکروسافت برای هر دو نسخه از ویندوز ۳۶۵، دوازده مدل با مشخصات مختلف تعیین کرده که کسب‌وکار‌ها می‌توانند هر کدام را با توجه به نیاز پردازشی و محاسباتی خود انتخاب کنند.
ویندوز ۳۶۵
مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز ۳۶۵ می‌تواند تجربه بسیار متفاوتی را برای سازمان‌هایی که به دنبال مجازی‌سازی کار‌های خود هستند، فراهم کند. به گفته این شرکت، کسب‌وکار‌ها می‌توانند ظرف چند دقیقه پی‌سی‌های کلود خود را ایجاد کرده و در اختیار کارمندان قرار دهند.

این ابزار جدید می‌تواند برای کسب‌وکار‌هایی که برای مدیریت امور خود از نیرو‌های دورکار و یا نیرو‌های موقتی استفاده می‌کنند، گزینه مناسبی برای استفاده باشد. چرا که از این طریق، پی‌سی ویندوزی به طور کامل در فضای کلود وجود دارد و دیگر هیچ نگرانی بابت امنیت اطلاعات وجود نخواهد داشت.

چند سالی بود که مهندسان مایکروسافت در حال کار روی این ویندوز ۳۶۵ بودند که همه‌گیری ویروس کرونا، موجب شد تا کار را با جدیت و سرعت بیشتری دنبال کنند.
این شرکت در کنار ویندوز ۳۶۵، بخشی از تمرکز خود را روی ارتقای اپلیکیشن «تیمز» برای برقراری تماس‌های ویدیویی معطوف کرد تا کسب‌وکار‌ها بتوانند از طریق این اپلیکیشن، ارتباط بهتری را در ایام همه‌گیری و شرایط دورکاری، با کارمندان خود داشته باشند.
منبع: آی تی ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید