مریخ نورد پرسویرنس اولین نمونه سنگی خود را با موفقیت برداشت

مریخ نورد پرسویرنس اولین نمونه سنگی خود را با موفقیت برداشت

پرسویرنس (استقامت یا پشتکار) ملقب به پرسی، یک مریخ نورد به اندازه خودرو است که برای کاوش دهانه جزرو (Jezero) در مریخ به عنوان بخشی از ماموریت ناسا در مریخ ۲۰۲۰ طراحی شده است

کد خبر : ۹۸۱۱۱
بازدید : ۳۶۱۷۷
مریخ نورد پرسویرنس اولین نمونه سنگی خود را با موفقیت برداشت
فرادید| داده‌های دریافتی در روز ۱۰ ام شهریور از مریخ نورد ناسا، نشان می‌دهد که این تیم به هدف خود، نمونه برداری موفقیت آمیز از سنگ‌های مریخ دست یافته است. اولین تصاویری که پس از این رویداد تاریخی به زمین فرستاده شده است یک نمونه سالم و دست نخورده را پس از حفاری نشان میدهد.

سیستم نمونه گیری و ذخیره پرسویرنس از یک مته ضربه‌ای دوار و یک سری توخالی در انتهای بازوی رباتیک ۲ متری خود برای استخراج نمونه‌های کمی ضخیم‌تر از یک مداد استفاده می‌کند. درون مته در حین حفر کردن یک لوله نمونه وجود دارد. پس از اتمام حفاری، پرسویرنس نمونه استخراج شده، مته و انتهای باز لوله نمونه را به دستگاه نشان داد تا از آن با ابزار Mastcam-Z مریخ نورد تصویربرداری شود. هدف جمع آوری نمونه، سنگی به اندازه یک کیف مدارک از بلندترین نقاط خط الراس یک کوه با بیش از ۹۰۰ متر طول و شامل برآمدگی‌ها و تخته سنگ‌ها بود. جنیفر تراسپر مدیر پروژه JPL ناسا می‌گوید: "پرسویرنس اولین نمونه خود را برداشت و این یک دستاورد خارق العاده است. "

درباره پرسویرنس بیشتر بدانیم
مریخ نورد پرسویرنس اولین نمونه سنگی خود را با موفقیت برداشت

پرسویرنس (استقامت یا پشتکار) ملقب به پرسی، یک مریخ نورد به اندازه خودرو است که برای کاوش دهانه جزرو (Jezero) در مریخ به عنوان بخشی از ماموریت ناسا در مریخ ۲۰۲۰ طراحی شده است. این آزمایشگاه توسط پیشرانه جت تولید شده و در ۳۰ جولای ۲۰۲۰، ساعت ۱۱:۵۰ ساعت محلی UTC راه اندازی شد. تأیید اینکه این مریخ نورد با موفقیت روی مریخ فرود آمد، در ۱۸ فوریه ۲۰۲۱، در ساعت ۲۰:۵۵ ساعت UTC دریافت شد. تا ۵ سپتامبر ۲۰۲۱، استقامت از زمان فرود ۱۹۳ مریخ (۱۹۹ روز زمینی) در مریخ فعال بوده است. پس از ورود مریخ نورد، ناسا محل فرود را Octavia E. Butler Landing نامید.

کیوریاسیتی، اینسایت، اسپریت، آپورچونیتی اگر درباره‌ی این اسامی فکر میکنید، همه این‌ها نام‌های مریخ نورد‌های قبلیست و صفاتی را تعریف میکنند که ما به عنوان انسان آن‌ها را داریم. ما همیشه کنجکاو و به دنبال فرصت هستیم. ما روحیه و بینش کاوش ماہ و مریخ و فراتر از آن را داریم. اما اگر سطح نورد‌ها قرار باشد صفات ما را به عنوان یک گونه تعریف کنند، ما مهمترین چیز را فراموش کرده ایم.
مریخ نورد پرسویرنس اولین نمونه سنگی خود را با موفقیت برداشت

استقامت (پشتکار) "پافشاری در انجام چیزی، با وجود سختی یا تاخیر در به دست آوردن موفقیت" ما به عنوان بشر و مخلوقاتی رشد کرده ایم که میتوانیم انطباق با هر موقعیتی را یاد بگیریم. فرقی نمیکند چقدر ناگوار ما گونه‌ای از کاوشگران هستیم و شکست‌های بسیاری در مسیر مریخ خواهیم داشت با این حال ما میتوانیم استقامت داشته باشیم ما، نه به عنوان یک ملت بلکه به عنوان بشر متوقف نخواهیم شد. نوع بشر همواره برای رسیدن به آینده استقامت خواهد داشت.

یک هدف کلیدی برای مأموریت پرسویرنس در مریخ، اخترزیست شناسی است، که شامل جستجوی علائم حیات میکروبی باستانی است. این مریخ نورد مسائل مربوط به زمین شناسی و آب و هوای گذشته سیاره را مشخص کرده و راه را برای اکتشافات انسانی در سیاره سرخ هموار می‌کند.

این اولین ماموریت برای جمع آوری و ذخیره سنگ‌ها و رسوبات مریخی و مواد باقیمانده است. مأموریت پرسوپرنس بخشی از رویکرد اکتشاف ماه تا مریخ ناسا است که شامل ماموریت‌های آرتمیس به ماه میشود که به آمادگی برای اکتشافات انسان بر روی سیاره سرخ کمک می‌کند.

«استقامت» طراحی مشابهی با مریخ نورد قبلی خود، کنجکاوی، دارد که از آن به طور متوسط ​​ارتقا یافته است. این دستگاه دارای هفت ابزار بار اصلی، نوزده دوربین و دو میکروفون است. این مریخ نورد مینی هلیکوپتر Ingenuity را به مریخ برد، یک هواپیمای آزمایشی و ویترین فناوری که اولین پرواز قدرتمند را در سیاره دیگری در ۱۹ آوریل ۲۰۲۱ انجام داد.

اهداف مریخ نورد شامل شناسایی محیط‌های باستانی مریخ با قابلیت پشتیبانی از زندگی، جستجوی شواهدی از وجود میکروب‌های موجود در آن محیط‌ها، جمع آوری نمونه‌های سنگ و خاک برای ذخیره در سطح مریخ و آزمایش تولید اکسیژن از جو مریخ برای آماده شدن برای خدمه آینده است. ماموریت.

منبع: Nasa.gov
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید