۵ نکته طلایی برای درست کردن پنکیک خوشمزه در منزل

۵ نکته طلایی برای درست کردن پنکیک خوشمزه در منزل

پنکیک نوعی کیک ماهی تابه‌ای بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که معمولا برای وعده صبحانه و همراه با خامه، عسل، سس شکلاتی و انواع میوه سرو می‌شود.

کد خبر : ۱۲۱۳۸۷
بازدید : ۸۷۵۵

فرادید | پنکیک یا کیک تابه‌ای نوعی کیک نازک، تخت و گرد است که مایه آن به صورت خمیری شل است و داخل ماهی تابه روی اجاق گاز پخته می‌شود. پنکیک دستورالعمل‌های پخت متفاوتی دارد؛ اما شیر، تخم مرغ و روغن ازجمله مواد اولیه اصلی برای پخت پنکیک هستند.

به گزارش فرادید، پنکیک بیشتر به عنوان یک صبحانه خوشمزه و مشهور در بسیاری از هتل‌ها و رستوران‌ها سرو می‌شود؛ همچنین یک میان وعده خوشمزه و جذاب برای کودکان است.

در ادامه این مطلب طرز تهیه پنکیک خوشمزه و سالم خانگی همراه با ارائه نکات طلایی برای تهیه این خوراکی خوشمزه تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه پنکیک

تخم مرغ: ۳ عدد
شکر: نصف لیوان
آرد سفید شیرینی: یک و نیم لیوان
شیر: ۱ لیوان
روغن مایع: نصف لیوان
وانیل: نصف قاشق چای‌خوری
بکینگ پودر: ۲ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه پنکیک

۵ نکته طلایی برای درست کردن پنکیک خوشمزه در منزل

مرحله اول: ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید. سفیده را با نصف شکر داخل یک کاسه بریزید و با دور تند همزن برقی بزنید تا پف کند، طوری که از ظرف جدا نشود.

مرحله دوم: زرده‌های تخم مرغ را همراه با وانیل و شکر داخل یک کاسه بریزید و با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود؛ سپس شیر و روغن را به آن اضافه کنید و سی ثانیه دیگر هم بزنید.

مرحله سوم : در این مرحله آرد و بکینگ پودر را که از قبل با هم مخلوط و سه بار الک کرده‌اید، به مواد زرده اضافه کنید و با لیسک از یک جهت هم بزنید تا آرد کاملا مخلوط شود. حالا سفیده را به مواد پنکیک اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا کاملا با مواد مخلوط شود.

مرحله چهارم: یک ماهی تابه نچسب را روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید و اجازه بدهید ماهی تابه کاملا داغ شود؛ سپس یک ملاقه از مایع پنکیک را وسط ماهی تابه بریزید. وقتی روی پنکیک حباب زد و پف کرد، آن را برگردانید تا سمت دیگرش هم طلایی شود. همه پنکیک‌ها را به این صورت آماده کنید. در آخر پنکیک‌های آماده را داخل ظرف سرو روی هم بچینید و به دلخواه روی آن را با سس شکلات، خامه و میوه و یا هر نوع کرم میوه‌ای و وانیلی یا عسل و مربا بپوشانید.

۵ نکته طلایی برای درست کردن پنکیک

۱- توجه داشته باشید که برای تهیه پنکیک هرگز نباید کف ماهی تابه را چرب کنید. حتما از ماهی تابه تفلون سالم و نچسب استفاده کنید.

۲- وقتی مایه پنکیک را داخل ماهی تابه ریختید، می‌توانید درب ماهی تابه را ببندید تا پنکیک بهتر پف کند.

۳- به شعله اجاق گاز توجه داشته باشید. اگر حرارت اجاق گاز زیاد باشد، پنکیک شما قبل از اینکه بپزد، می‌سوزد و پف نخواهد کرد.

۴- سعی کنید نیم ساعت قبل از درست کردن پنکیک حتما مواد اولیه را از یخچال خارج کنید و اجازه بدهید به دمای محیط برسد.

۵- بعد از اینکه پنکیک‌ها را سرخ کردید، اجازه بدهید دانه به دانه کاملا خنک شوند؛ سپس آن‌ها را روی هم بچینید و روی آن سس شکلاتی بریزید. اگر پنکیک‌ها داغ باشند، وقتی روی هم قرار بگیرند، خمیر می‌شوند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید