پرفروش‌ترین کتاب‌های سال گذشته؛ از «هرچه بادا باد» تا «1984»

پرفروش‌ترین کتاب‌های سال گذشته؛ از «هرچه بادا باد» تا «1984»

«توتالیتاریسم» و «۱۹۸۴» از جمله کتاب‌های پرفروش سال گذشته بوده اند.

کد خبر : ۱۲۷۱۰۷
بازدید : ۲۷۳۵

وضعیت نشر کتاب در هیچ زمانی مطلوب و مساعد نبوده است، اما امسال عوامل متعددی از جمله اعتراضات اخیر و افزایش افسار گسیخته قیمت دلار سبب شد تا وضعیت نشر کتاب اسفبار شود. با این وجود برخی از کتاب‌ها همچنان در لیست پرفروش‌ترین‌های سال قرار دارند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که وضعیت نشر کتاب در ایران مناسب و مطلوب نیست. تا جایی که آن را بحران‌زده می‌خوانند. طی گفتگو با کارشناسان حوزه فرهنگ می‌توان به این نتیجه رسید که عوامل متعددی در رکود نشر کتاب مؤثر بوده است. یکی از دلایل اعتراضات اخیر بود که سبب شد مردم رغبت و تمایلی برای خرید کتاب نداشته باشند و با وجود آن که فصل پاییز می‌توانست در فروش کتاب مؤثر باشد چندان اثربخش نبود.

از سوی دیگر افزایش افسارگسیخته قیمت دلار سبب شد که قیمت اقلام مختلف افزایش یابد و این امر در افزایش قیمت کاغذ آزاد نیز تأثیر چشمگیری گذاشت؛ چراکه کاغذ وابستگی کامل به قیمت دلار دارد. افزایش قیمت کاغذ از یک طرف و افزایش هزینه‌های تولید، چون چاپ، ویرایش، صحافی و ... سبب شد قیمت تمام شده کتاب بیش از پیش شود.

با همه این مسائل هنوز هستند کسانی که کتاب را از سبد خرید خود حذف نکرده‌اند و به گفته محمدعلی جعفریه مدیر نشر ثالث «مردمی که در چنین شرایطی کتاب می‌خرند، ایثار می‌کنند. آن‌ها از هزینه‌های زندگی کم می‌کنند و کتاب می‌خرند که ارزش بسیاری دارد.»

پرفروش‌ترین کتاب‌های سال گذشته

پرفروش‌ترین کتاب‌های سال گذشته

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید