(تصاویر) شاهین اتوماتیک CVT رسما معرفی شد

(تصاویر) شاهین اتوماتیک CVT  رسما معرفی شد

شرکت تولیدکننده این گیربکس این خودرو شرکت پانچ بلژیک است که در دنیا صاحب سبک است و در بازار‌های جهانی حضوری فعال دارد.

کد خبر : ۱۲۷۲۹۶
بازدید : ۱۵۹۴۸

وبسایت گروه خودروسازی سایپا به صورت رسمی مشخصات و تصاویر شاهین اتوماتیک CVT را منتشر کرد. این خودرو بناست تا با قیمت و امکانات بیشتر نسبت به نسخه دنده‌ای به بازار بیاید.

معاون فنی و مهندسی گروه سایپا در مورد عرضه این خودرو اتوماتیک گفت: آمار نشان می‌دهد که حدود ۴۰ درصد مشتریان، متقاضی خودرو اتوماتیک هستند. با توجه به اینکه در گذشته سایپا خودرو اتوماتیک ساینا و کوییک را تولید و عرضه کرده و رضایت مناسبی از این خودرو‌ها وجود دارد، بنابراین طراحی و تولید خودرو شاهین اتوماتیک در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه مراحل عمده کار انجام شده است.

شاهین اتوماتیک CVT

مشخصات فنی شاهین اتوماتیک CVT

شاهین اتوماتیک CVT به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر ۸ سوپاپ مجهز است که ۱۰۹ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر تولید می‌کند. جعبه دنده اتوماتیک این خودروی ملی سایپا از نوع CVT است و در حالت تیپ ترونیک تعویض دنده ۷ سرعته مصنوعی را برای راننده فراهم می‌کند. جعبه دنده این خودرو حالت رانندگی اسپرت و برفی را هم دارد.

معاون فنی و مهندسی گروه سایپا درباره ویژگی‌های شاهین اتوماتیک CVT گفت: شرکت تولیدکننده این گیربکس این خودرو شرکت پانچ بلژیک است که در دنیا صاحب سبک است و در بازار‌های جهانی حضوری فعال دارد. تست‌های صحه‌گذاری محصول انجام شده و پیش‌بینی می‌شود طبق برنامه زمان بندی عرضه محصول از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شود.

شاهین اتوماتیک CVT

ویژگی‌های جدید شاهین CVT

در رابطه با ویژگی‌های جدید شاهین CVT، می‌توان به افزوده شدن سامانه کنترل پایداری و کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی، سیستم کروز کنترل، سیستم لیمیت کنترل، آنتن کوسه‌ای، مولتی مدیا ۱۰ اینچی، تزئینات کرومی در بدنه، کف‌پوش سه بعدی، دستگیره‌های داخلی با روکش استیل اشاره کرد.

شاهین دنده‌ای با تیپ G به بازار عرضه شده است و بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت سایپا، شاهین CVT از نظر ظاهری تفاوت‌هایی را نسخه G دارد. در شاهین اتوماتیک CVT کروم کاری جلو پنجره، کروم بالای قاب پلاک عقب، دکوراتیو جدید کابین، آنتن کوسه‌ای و تریم داخلی دو رنگ دیده می‌شود.

شاهین اتوماتیک CVT

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید