فوت روزانه بیش از ۴۰ نفر در تصادف‌های نوروزی!

فوت روزانه بیش از ۴۰ نفر در تصادف‌های نوروزی!

متاسفانه تا روز جمعه ۳۸۵ نفر از مردم خوبمان را در تصادف‌های چند روز گذشته از دست داده‌ایم، یعنی روزانه بیش از ۴۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر : ۱۲۷۴۹۱
بازدید : ۲۵۶۲

رئیس پلیس راهور فراجا با اعلام اینکه در هشت روز شروع طرح نوروزی امسال تقریبا ۲۰۵ میلیون تردد بین استانی و شهرستانی به ثبت رسیده است گفت: این رقم در مقایسه با سال ۱۴۰۰، ۵۴ درصد و در مقایسه با سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار «سیدکمال هادیانفر» با ابراز نگرانی از آمار بالای تصادف‌های جاده‌ای نوروزی اظهار داشت: متاسفانه تا روز جمعه ۳۸۵ نفر از مردم خوبمان را در تصادف‌های چند روز گذشته از دست داده‌ایم، یعنی روزانه بیش از ۴۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

این در حالی‌است که در این مدت ۷ هزار و ۱۰۰ مجروح و مصدوم هم داشته‌ایم. رئیس پلیس راهور به مسافران نوروزی توصیه کرد با دقت بیشتری رانندگی و حتماً رانندگان و تمام سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده کنند تا شاهد کمترین حوادث و تصادف‌ها باشیم.

به گفته وی بررسی‌ها نشان می‌دهد همچنان سرعت و در کنار آن توجه نکردن به جلو، بیشترین عامل تصادف‌هاست. وی افزود: امسال نوروز پر بارشی داریم که موجب می‌شود سطح معابر لغزنده باشد، پس لازم است رانندگان احتیاط کافی داشته باشند و در هنگام خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند؛ ۲۷ درصد از تصادف‌ها مربوط به واژگونی است.

در همین حال جمعیت هلال‌احمر با صدور اطلاعیه اعلام کرد: بیشترین سوانح ترافیکی در خروجی‌های تهران به سمت مازندران و خروجی‌های اصفهان به سمت جنوب کشور اتفاق افتاده و شدیدترین تصادف‌های نوروزی دراستان‌های فارس، کرمان، خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان به وقوع پیوسته است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید