(تصاویر) بی‌نظیر و شگفت‌انگیز؛ روستایی با قندیل در دل کویر

(تصاویر) بی‌نظیر و شگفت‌انگیز؛ روستایی با قندیل در دل کویر

وقتی از گشت و گذار در جنوب کشور صحبت می کنیم معمولا ذهن ها به صورت ناخودآگاه به سمت جزایر کیش و قشم و هرمز روانه می شود در حالی که جاذبه های گردشگری بی شماری در این منطقه وجود دارد که هنوز بکر و ناشناخته مانده است.

کد خبر : ۱۲۷۶۱۴
بازدید : ۹۰۷۳

یکی از این مناطق جذاب و دیدنی روستای بوچیر واقع در استان هرمزگان است که از نظر باستان شناسی قدمتی ۱۵۰۰ ساله دارد و در کتب و اسناد تاریخی آمده است که زرتشتیان به عنوان نخستین ساکنان این منطقه در آنجا مستقر شدند و سپس قوم الحمادی تخت حکومت و فرمانروایی خود را در آن برپا کردند. ارگ و قلعه بزرگی در ۶۰۰ متری جنوب دهستان وجود دارد که از دوران حکمرانان بنی حماد باقی مانده‌است که به این منطقه حاکم بوده‌اند.

اگر در این روزهای بهاری راهی هرمزگان هستید حتما به تنگه بوچیر پارسیان سری بزنید تا ۵ کیلومتر بعد از روستای بوچیر در اعماق ۵۰ متری دره شاهد منظره زیبایی از صخره و آب در چشمه و آبشار زیبای بوچیز باشید و در جنوب ایران ساعاتی را در روستایی کویری جنوب کشور تجربه کنید که آب خنکی از دل چشمه می جوشد و تنگه ای با دمای صفر درجه جسم و جانتان را بنوازد. اگرچه تنگه بوچیر شبیه به یک غار طبیعی در دل است اما در اصطلاح عامیانه مردم به دره بوچیر هم معروف است.

حتی تصور چنین طبیعتی هم می تواند هوش از سرتان بپراند که وقتی از هرم آفتاب می سوزید به دره ای خنک و زیبا پناه ببرید و روح و جان خود را در چشمه سرد و زلال و گوارای آن آرام کنید و اگر می خواهید می توانید در مسیر چشمه و تنگه بوچیر آب تنی کنید. قایق های بادی هم برای قایق سواری و تماشای تنگه بوچیر در این محدوده وجود دارد.

عکس| بی‌نظیر و شگفت‌انگیز؛ روستایی با قندیل در دل کویر

چرا باید از تنگه بوچیر پارسیان بازدید کنیم؟

در روستای بوچیر چشمه و آبشاری واقع شده است به نام چشمه و آبشار بوچیر با وجود درهای باریک و پرآب که حدودا ۵۰ متر میشود وجود قندیل‌های زیبا، آب سرد و چشم اندازهای طبیعی، بکر بودن زیبایی این چشمه را دوچندان کرده است که از جمله نقاط زیبا و منحصر به فرد روستای بوچیر می‌باشد که در شرق شهرستان پارسیان واقع شده است.

این تنگه در دل کویر داغ و سوزان دارای آب و هوایی خنک و مرطوب است و حدود ۵۰ متر ارتفاع دارد. چشمه بوچیر هم حدود ۳۵ متر ارتفاع دارد و می توانید در عمق ۸۰۰ متری تنگه شنا کنید و ماهی های دکتر فیش را زیر پای خود حس کنید همان ماهی های ریز که سلول‌های آسیب‌دیده و مرده پوست را می‌خورند و مانند درمان‌گرانی مجرب، بیماری‌های پوستی و استرس را از بین می‌برند. از سوی دیگر در دمای بیش از ۳۰ درجه کویر خشک و سوزان شاهد قندیل های یخ در دامنه دره بوچیر باشید.

روستای بوچیر دارای آب زیرزمینی شیرین است.در زمین های این روستا محصولات زراعتی مانند گوجه فرنگی، جو، گندم، عدس، لوبیا، نخود و غله کشت می‌شود و حدود ۶۰۰ اصله نخل خرما در این منطقه وجود دارد که جزو مرغوب‌ترین انواع خرما در این منطقه محسوب می شود.

عکس| بی‌نظیر و شگفت‌انگیز؛ روستایی با قندیل در دل کویر

بهترین زمان سفر به بوچیر

بهترین زمان سفر به روستای بوچیر فصل بهار و تابستان است که در گرمای ۴۰ درجه کویر، آبتنی در آبی سرد و خنک را تجربه کنید. حتما به یاد داشته باشید که قبل از اینکه سرمای زیرصفر درجه آزارتان دهد باید به این منطقه سفر کنید.

سفر و دره نوردی در تنگه بوچیر نیازمند تجهیزات ایمنی مانند جلیقه نجات، لباس شنا، عینک آفتاب، طناب و کفش مناسب است که باید برای بازدید از طبیعت زیبا به همراه داشته باشید و بهتر است یک لیدر و راهنما داشته باشید تا در صورت بروز هر خطر و حادثه احتمالی راهکاری ارائه دهد.

فراموش نکنید که تا قبل از غروب آفتاب و تاریک شدن هوا از تنگه خارج شوید و هرگز بازدید از این محدوده را به زمان تاریکی هوا موکول نکنید.

عکس| بی‌نظیر و شگفت‌انگیز؛ روستایی با قندیل در دل کویر

چطور به تنگه بوچیر برویم؟

راه دسترسی به تنگه بوچیر از طریق شهرستان پارسیان (گاوبندی) و روستای بوچیر است. بعد از رسیدن به این روستا باید جاده‌ای خاکی‌ را که در غرب روستای بوچیر است، به طول پنج کیلومتر به‌سمت شمال طی کنید تا به ورودی تنگه برسید.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید