چگونه حساب کاربری ریپورت شده تلگرام را بازیابی کنیم؟

چگونه حساب کاربری ریپورت شده تلگرام را بازیابی کنیم؟

گزارش شدن حساب کاربری، یکی از مشکلاتی است که افراد در Telegram با آن مواجه می‌شوند و می‌تواند مانع از ارسال پیام به کاربران دیگر شود. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای رفع ریپورت تلگرام وجود دارد که در مطلب آموزشی پیش‌رو به انواع آن‌ها پرداخته‌ایم.

کد خبر : ۱۲۸۳۰۷
بازدید : ۶۶۷۱

کاربران ریپورت شده در تلگرام با محدودیت در ارسال پیام مواجه هستند؛ اما با رفع ریپورت تلگرام، می‌توان این محدودیت‌ها را حذف نمود.

گزارش شدن حساب کاربری، یکی از مشکلاتی است که افراد در Telegram با آن مواجه می‌شوند و می‌تواند مانع از ارسال پیام به کاربران دیگر شود. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای رفع ریپورت تلگرام وجود دارد که در مطلب آموزشی پیش‌رو به انواع آن‌ها پرداخته‌ایم.

رفع ریپورت تلگرام در چند ثانیه

Telegram یکی از بهترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان به شمار می‌رود که توجه ویژه‌ای به امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران خود دارد. همین مسئله می‌تواند موجب گزارش شدن حساب‌های کاربری شود و افراد را به دردسر بیندازد. ارسال‌های پیام‌های تبلیغاتی از طریق اکانت‌های شخصی، اسپم کردن در گروه‌ها یا به اشتراک‌گذاری محتوای مغایر با قوانین این پیام‌رسان، می‌تواند به این پدیده منتهی شود.

برای رفع ریپورت تلگرام فوری، می‌توانید از بات در نظر گرفته شده برای این کار استفاده کنید؛ اما راه‌های دیگری هم مثل ارسال ایمیل وجود دارد که می‌تواند در برخی شرایط، کارساز باشد. همچنین حذف اکانت یا تغییر شماره از دیگر روش‌های جایگزین محسوب می‌شوند؛ اما به دلیل از دست رفتن اطلاعات یا بروز مشکلات دیگر، بهتر است در وهله آخر به سراغ آن‌ها بروید.

۱. رفع ریپورت تلگرام با ربات

اسپم بات (Spambot@) به منظور رفع ریپورت تلگرام به صورت اتومات طراحی شده است و کاربران می‌توانند جهت حذف محدودیت‌های ایجاد شده برای اکانت خود از آن بهره ببرند. برای استفاده از این بات، تنها کافی است تا مراحل زیر را دنبال کنید. شایان ذکر است که امکان استفاده از روش زیر در اپلیکیشن موبایل Telegram در کنار نسخه تحت وب و دسکتاپ وجود دارد.

برای شروع وارد برنامه Telegram شوید و سپس در نوار جستجو، عبارت Spambot یا Spam info bot را تایپ کنید.

اولین نتیجه جستجو تحت عنوان Spam Info Bot (مشابه تصویر پایین) را انتخاب نمایید.

روی کلید START در پایین صفحه بزنید تا ربات آغاز بکار کند.

در صورتی که حساب کاربری شما گزارش شده باشد، پیامی مبنی بر ارسال اسپم توسط شما نمایش داده می‌شود.

از میان گزینه‌های نمایش داده شده در پایین صفحه، This is a mistake را انتخاب نمایید.

چگونه حساب کاربری ریپورت شده تلگرام را بازیابی کنیم؟

در ادامه از شما خواسته می‌شود که جهت ثبت گزارش، موافقت خود را اعلام کنید؛ به همین منظور روی کلید Yes در پایین صفحه بزنید.
اگر اسپم، پیام‌های تبلیغاتی یا پست‌های مغایر با قوانین این پیام‌رسان به افراد ناشناس یا گروه‌های عمومی ارسال نکردید، گزینه اول (No! Never did that) را انتخاب کنید؛ در غیر این صورت گزینه دوم (Well… In fact I did) را بزنید.

حالا باید یک متن برای شکایت خود بنویسید. می‌توانید از نمونه متن موجود در تصویر استفاده کنید یا یک متن به دلخواه خود وارد نمایید.

چگونه حساب کاربری ریپورت شده تلگرام را بازیابی کنیم؟

همچنین می‌توانید متن فارسی را با استفاده از ابزار‌های ترجمه خودکار مثل گوگل ترنسلیت به انگلیسی برگردانید و سپس در کادر پیام، الصاق کنید.

در نهایت پیامی مبنی بر دریافت گزارش از سوی شما، نمایش داده می‌شود. در این مرحله کار با ربات به پایان می‌رسد و باید منتظر بررسی درخواست خود باشید.

در صورتی که فعالیت‌های شما مغایر با قوانین این پیام‌رسان تشخیص داده نشود، بعد از گذشت چند ساعت تا چند روز، رفع ریپورت تلگرام به صورت اتومات انجام خواهد گرفت.

۲. رفع ریپورت تلگرام با ایمیل

تماس با پشتیبانی این پیام‌رسان از طریق ایمیل، روش دیگری برای از بین بردن ریپورت تلگرام به شمار می‌رود. البته توصیه می‌شود در ابتدا از شیوه رفع ریپورت تلگرام با ربات که در بالا به آن اشاره شد، استفاده کنید؛ اما اگر پس از چند روز نتیجه‌ای دریافت نکردید، به سراغ ارسال ایمیل بروید.

چگونه حساب کاربری ریپورت شده تلگرام را بازیابی کنیم؟

برای ثبت درخواست جهت رفع ریپورت تلگرام، باید یک ایمیل به آدرس spam@telegram.org ارسال نمایید. متن ایمیل می‌تواند مشابه با تصویر بالا باشد؛ اما بهتر است یک متن اختصاصی برای خود بنویسید و در آن به عدم انجام فعالیت‌های مغایر با قوانین این پیام‌رسان یا بی‌اطلاعی از آن‌ها اشاره کنید.

توجه داشته باشید که بهتر است این متن به انگلیسی باشد؛ در نتیجه می‌توانید از گوگل ترنسلیت یا سایر سرویس‌های مترجم برای برگرداندن متن به انگلیسی استفاده کنید. توجه داشته باشید که در انتهای ایمیل به شماره همراهی که با آن اکانت ایجاد کردید (به همراه کد کشور) و نام کاربری خود، اشاره نمایید.

۳. رفع ریپورت تلگرام با دیلیت اکانت

حذف حساب کاربری و ساخت یک اکانت جدید به همان شماره موبایل، یکی دیگر از راهکار‌ها برای رفع ریپورت تلگرام فوری است. توجه داشته باشید که در این روش، تمامی چت‌ها و فایل‌ها (از جمله تصاویر و پیام‌های صوتی) که در حساب کاربری ذخیره شده باشند، حذف می‌شوند؛ در نتیجه پیش از شروع کار، از موارد مورد نیاز خود، نسخه پشتیبان تهیه کنید.

برای تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات پیام‌رسان، ابتدا وارد نسخه دسکتاپ Telegram شوید.

روی آیکن همبرگری در گوشه پنجره کلیک کرده و سپس گزینه Settings را انتخاب کنید.

به بخش Advanced مراجعه کنید و با اسکرول به پایین، روی گزینه Export Telegram data بزنید.

گزینه‌های دلخواه را انتخاب کرده و در نهایت روی کلید Export کلیک کنید. توجه داشته باشید که این فرایند با توجه به حجم اطلاعات ممکن است کمی طول بکشد.

چگونه حساب کاربری ریپورت شده تلگرام را بازیابی کنیم؟

پس از تهیه نسخه پشتیبان، می‌توانید به سراغ رفع ریپورت تلگرام با دیلیت اکانت بروید.

یک مرورگر روی کامپیوتر یا موبایل خود باز کرده و به سایت my.telegram.org مراجعه کنید.

در کادر Your Phone Number شماره همراه متصل به حساب کاربری خود را با کد کشور (۹۸) وارد کرده و سپس گزینه Next را بزنید.

اکنون در داخل اپ پیام‌رسان، یک کد تاییدیه دریافت می‌کنید. این کد را کپی کرده و در کادر Confirmation code الصاق کنید.

کلید Sign In را بزنید و در ادامه گزینه Delete account را انتخاب کنید.

یک دلیل برای حذف اکانت خود بنویسید و روی گزینه Delete My Account کلیک کنید.

در نهایت پنجره‌ای برای تایید حذف حساب کاربری نمایش داده می‌شود که در آن باید گزینه Yes, delete my account را انتخاب نمایید.

چگونه حساب کاربری ریپورت شده تلگرام را بازیابی کنیم؟

حالا می‌توانید دوباره با شماره خود در این پیام‌رسان ثبت‌نام کرده و یک اکانت جدید بدون محدودیت‌های قبلی بسازید. توجه داشته باشید که از نام کاربری متفاوتی نسبت به قبل استفاده کنید تا دوباره دچار محدودیت در ارسال پیام نشوید.

۴. سایر روش‌ها

در قسمت‌های قبلی به ربات SpamBot اشاره کردیم که برای از بین بردن محدودیت‌های مرتبط با حساب کاربری در Telegram کاربرد دارد. همچنین گفتیم که اگر موفق به رفع مشکل از طریق این بات نشدید، می‌توانید از طریق رفع ریپورت تلگرام با ایمیل، اقدام کنید. با این حال روش‌های دیگری هم برای انجام چنین کاری وجود دارد که از نرخ موفقیت و محبوبیت کمتری برخوردار هستند؛ اما می‌توانند در برخی شرایط کاربردی باشند که در پایین به یکی از آن‌ها اشاره شده است.

چگونه حساب کاربری ریپورت شده تلگرام را بازیابی کنیم؟

رفع ریپورت تلگرام با تغییر شماره که شامل ساخت یک اکانت جدید با نام و تصویر پروفایل یکسان، اما شماره متفاوت است. در این شیوه، باید با هر دو حساب کاربری وارد یک گروه شوید و سپس در طی ۵ الی ۱۰ دقیقه، حداقل دو بار پیامی حاوی دو خط متن را ارسال کنید. البته احتمال رفع ریپورت تلگرام سریع از این طریق کمتر است؛ اما در صورت دسترسی به یک شماره موبایل اضافی، امتحان کردن آن ضرری نخواهد داشت.

چرا اکانت Telegram دچار محدودیت می‌شود؟

در اغلب اوقات، کاربران اطلاع درستی از قوانین پیام‌رسان‌ها ندارند و به همین دلیل اکانت آن‌ها با محدودیت مواجه می‌شود. با دانستن علل ریپورت شدن حساب کاربری و پرهیز از آنها، می‌تواند از ایجاد محدودیت برای اکانت خود جلوگیری کنید. در پایین به برخی از مهم‌ترین دلایل مرتبط با این مسئله، اشاره شده است.

ارسال پیام انبوه به کاربران ناشناس یا افرادی که در لیست مخاطبین قرار ندارند؛ زیرا احتمال بلاک شدن و ارسال گزارش از سوی آن‌ها بیشتر است.

بهره‌گیری از نسخه‌های غیر رسمی پیام‌رسان مانند موبوگرام، تلگرام طلایی و...

اضافه کردن دسته جمعی افراد به گروه‌ها یا کانال‌ها، مخصوصاً اشخاصی که شما را نمی‌شناسند یا در لیست مخاطبین قرار ندارند.

انتشار پست‌ها و پیام‌هایی که با قوانین پیام‌رسان مغایرت دارند.

به اشتراک‌گذاری لینک‌های مشکوک یا آلوده به بدافزار در گروه‌های عمومی یا کانال‌ها.

عضویت در کانال‌ها یا گروه‌هایی که قوانین پیام‌رسان را رعایت نمی‌کنند و برخلاف آن‌ها عمل می‌نمایند.

استفاده از استیکر‌های خارج از Telegram که غیرمجاز تلقی می‌شوند و احتمال گزارش آن‌ها از سوی دیگر کاربران وجود دارد.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید