۱۳ ساندویچ خوشمزه که ایرانی‌ها عاشق‌شان هستند!

۱۳ ساندویچ خوشمزه که ایرانی‌ها عاشق‌شان هستند!

در ادامه، لیست خوشمزه‌ای از محبوب‌ترین ساندویچ‌ها را معرفی می‌کنیم که در بین ایرانی‌ها طرفداران پروپاقرصی دارد!

کد خبر : ۱۷۸۵۴۷
بازدید : ۷۷۶

میانه ما ایرانی‌ها با انواع ساندویچ گرم و سرد تا همین چند دهه پیش خیلی خوب نبود چون هم فرصت برای تهیه غذا بیشتر بود، هم کم بودند ساندویچ‌هایی که ذائقه قرمه‌سبزی‌پسند ما را به خوردن غذاهای دیگر راضی کنند؛ در ادامه، لیست خوشمزه‌ای از محبوب‌ترین ساندویچ‌ها را معرفی می‌کنیم که در بین ایرانی‌ها طرفداران پروپاقرصی دارد!

۱.  سوسیس بندری تند

اولین ساندویچ محبوب ایرانی که محال است نامش را نشنیده باشید،‌سوسیس بندری تند بوشهری است که به‌عنوان یکی از انواع ساندویچ ایرانی در ردیف پرطرفدارترین غذاهای فست‌فودی قرار می‌گیرد. مدل اصلی این غذا خیلی سریع و با چند ماده اولیه آماده می‌شود اما خیلی‌ها ترجیح می‌دهند چند دقیقه بیشتر منتظر بمانند و لقمه لذیذ خود را با قارچ و پنیر اضافه نوش جان کنند.

۲.  ساندویچ مغز و زبان

دنبال ساندویچ مغز در رستوران‌ها و فست‌فودهای جدید نگردید. این خوراک سنتی فقط در اغذیه‌فروشی‌های قدیمی‌تر پیدا می‌شود و یکی از خوشمزه‌ترین ساندویچ های ایرانی است که طعمش تقریبا برای همه خوشایند است، به‌خصوص اگر لای نان بربری سرو شود. محتویات این لقمه لذیذ را مغز گوسفندی که با پیاز و ادویه طعم‌دار شده،‌تکه‌های طعم‌دار و تفت‌خورده زبان گاو و گوجه و خیارشور تشکیل می‌دهند.

«سفارش ساندویچ از ساندویچی نزدیک من»

۳.  ساندویچ کباب‌لقمه

11

کباب همیشه کنار برنج سرو نمی‌شود. کباب‌لقمه یکی از ساندویچ‌های سریع و محبوب ایرانی است که طعم سنتی و ظاهر امروزی دارد و می‌توانید با نان نوش جان کنید. مایه آماده این غذا، یعنی ترکیب گوشت چرخ‌کرده که با پیاز و سبزی و ادویه طعم‌دار شده و آماده سرخ‌کردن است.

۴.  ساندویچ مرغ ساده

همه لقمه‌هایی که به اسم ساندویچ می‌خوریم لزوما چرب و ناسالم نیستند. ساندویچ مرغ یکی از مقوی‌ترین و سالم‌ترین ساندویچ‌هاست که با فیله مرغ‌آب‌پز، کبابی یا گریل تهیه می‌شود و با گوجه‌فرنگی و خیارشور طعم بهتری می‌گیرد. این لقمه لذیذ در اکثر ساندویچی‌‌های خیابانی با طعم بی‌نظیر سرو می‌شود اما شما می‌توانید خودتان برای وعده‌های حاضری تهیه‌اش کنید و با سس کچاپ یا فرانسوی روی سفره بیاورید.

۵.  ساندویچ کباب ترکی

ساندویچ کباب ترکی یا دونر کباب برخلاف قبلی‌ها اصالتا ایرانی نیست اما طعم لذیذش به ذائقه ما بی‌نهایت نزدیک است. قبل از تهیه ساندویچ گوشت را دور یک سیخ بزرگ رول می‌کنند و در حرارت می‌پزند. چیزی که از بیرون می‌بینیم یک تکه گوشت بزرگ پخته است که بخار می‌کند و قطره قطره آب و روغنش می‌چکد. موقع سرو برش‌های از این تکه گوشت را لای نان می‌ریزند و با خیارشور، گوجه‌فرنگی و سس سرو می‌کنند.

۶.  ساندویچ زاپاتا

زاپاتا ترکیبی از تمام محتویات خوشمزه ساندویچ‌های مختلف است! فیله مرغ و استیک را حتما بگنجانید، باقی محتویات ساندویچ به خودتان بستگی دارد. معمولا یک پر کالباس با قارچ و پنیر پیتزای فراوان و مخلفات دیگر را در یک نان بزرگ می‌گذارند. در آخر با فشار دست دو طرف نان را به هم می‌رسانند تا تبدیل به لقمه بزرگی شود که حتی دست‌گرفتن آن مشکل است.

۷.  ساندویچ فلافل

12

ساندویچ فلافل نه گوشت دارد نه مرغ اما یکی از معروف‌ترین ساندویچ‌های جنوبی و عربی است که تا شمال برایش صف می‌کشند! ترکیب نخود خیس‌خورده که با پیاز و ادویه‌های مختلف چرخ شده و در روغن فراوان سرخ می‌شود، برای کسانی که اهل سوسیس و کالباس و گوشت‌های نیمه‌آماده نیستند، همیشه یک انتخاب سالم است.

۸.  ساندویچ بوقلمون

ساندویچ بوقلمون انتخاب اول افرادی است که حتی اگر بیرون غذا می‌خورند، شش‌دانگ مراقب سلامتی خود هستند! روش تهیه این ساندویچ ایرانی مشابه ساندویچ مرغ است، با این تفاوت که به‌جای گوشت مرغ، با گوشت بوقلمون طبخ‌شده، گوجه‌فرنگی، خیارشور و کاهو پر می‌شود و می‌توان آن را با سس دلخواه نوش جان کرد. البته عده‌ای برای درست‌کردن این لقمه لذیذ در خانه، خلاقیت به خرج می‌دهند و از پنیر خامه‌ای، میوه کورن‌بری، مایونز یا برگ نعنا به‌عنوان طعم‌دهنده استفاده می‌کنند.

۹.  ساندویچ تن ماهی

اگرچه تن ماهی یکی از انواع ساندویچ ایرانی خوشمزه است، خیلی بعید است به‌خاطر خوردنش زحمت رفتن تا نزدیک‌ترین اغذیه‌فروشی را به جان بخریم و از بین تمام گزینه‌های دیگر انتخابش کنیم! این لقمه دلپذیر بیشتر مناسب تفریح و مسافرت است و یک غذای بین‌راهی محبوب شناخته می‌شود.

۱۰.  ساندویچ تخم‌مرغ و گوجه

یکی از ساده‌ترین و محبوب‌ترین ساندویچ‌های ایرانی، لقمه تخم‌مرغ و گوجه است که بیشتر در وعده صبحانه سرو می‌شود. این ساندویچ سرد حاوی مقادیر زیادی پروتئین، کلسیم و انرژی است و برای تهیه آن تخم‌مرغ آب‌پز را با گوجه خردشده، فلفل سیاه، پودر آویشن و سس دلخواه لای نان باگت یا معمولی سرو می‌کنند.

۱۱.  ساندویچ هات‌داگ

13

هات‌داگ که اصالتا یک ساندویچ آلمانی است، در چند سال گذشته توانسته طرفداران بسیاری در ایران پیدا کند و نام خود را به فهرست محبوب‌ترین‌ها در بین انواع ساندویچ ایرانی برساند. این لقمه دلپذیر با سوسیس فرانکفورتر آماده می‌شود که بزرگ‌تر از سوسیس‌های معمولی است و درصد بالاتری دارد.

۱۲.  ساندویچ همبرگر

همبرگر به‌قدری برای ما لذیذ و دوست‌داشتنی است که ایرانی‌نبودنش اهمیتی برایمان ندارد. طعم لذیذ همبرگر به‌خاطر ترکیب بی‌نظیر گوشت چرخ‌کرده مخلوط گوساله و گوسفند است که به‌شکل دایره قالب‌خورده و سرخ یا کبابی‌شده است. این فست‌فود مثل همه ساندویچ‌های دیگر با مخلفات خیارشور، کاهو و گوجه‌فرنگی سرو می‌شود و طعم بی‌نظیرش با سس خردل و مایونز هزار برابر خوشمزه‌تر است.

۱۳.  ساندویچ رویال برگر

حساب رویال برگر تقریبا از تمام ساندویچ‌هایی که تا اینجا معرفی کردیم جداست. کمی جدیدتر، پروپیمان‌تر و گران‌تر است. با وجود این جزو محبوب‌ترین ساندویچ‌ها برای ما ایرانی‌هاست. برای تهیه ساندویچ از ژامبون گوشت ۹۰درصدی استفاده می‌شود و اگر با قارچ و پنیر سفارش دهید، طعم لذیذش مدت‌ها زیر زبانتان می‌ماند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید