سریع‌ترین روش‌های استعلام خلافی خودرو

سریع‌ترین روش‌های استعلام خلافی خودرو

استعلام جریمه خودرو به رانندگان کمک می‌کند تا جرایم خود را در زمان مناسب پرداخت نمایند. در ادامه روش‌های استعلام خلافی خودرو را با هم بررسی می‌کنیم.

کد خبر : ۱۷۹۵۰۶
بازدید : ۳۳

جرایم رانندگی در واقع از روش‌های کنترل تخلفات رانندگی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی است. پلیس راهنمایی و رانندگی برای جرایم خودرو سقف معینی را تعیین کرده است. به عبارتی اگر میزان جرایم خودرو بیش از سه میلیون تومان باشد، خودرو راننده متخلف توسط پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود.

همین موضوع موجب می‌شود که رانندگان و مالکان خودرو در مورد دریافت خلافی نگران باشند. استعلام جریمه خودرو به رانندگان کمک می‌کند تا جرایم خود را در زمان مناسب پرداخت نمایند. در ادامه روش‌های استعلام خلافی خودرو را با هم بررسی می‌کنیم.

آشنایی با انواع جرایم رانندگی

خلافی ماشین در واقع فهرستی از جرایم خودرو است. رانندگان با توجه به تخلفاتی که انجام می‌دهند با جرایم مختلفی رو به رو می‌شوند. البته با توجه به گسترش شهرها و ترافیک موجود نمی‌توان توقع داشت که جرایم رانندگی فقط توسط افسران راهنمایی و رانندگی ثبت شوند. در چنین شرایطی برای برقراری نظم و کاهش تخلف از دوربین‌ها نیز استفاده می‌کنند. در ادامه انواع جرایم خودرو را برای شما شرح می‌دهیم:

⦁    جریمه مادی خلافی رانندگی: جرایم مادی توسط افسر راهنمایی و رانندگی با صادر کردن فیش جریمه انجام می‌شود. فیش جریمه ممکن است به صورت حضوری به رانندگان تحویل داده شود یا روی خودروی آن‌ها قرار بگیرد. جرایم رانندگی در پرونده سوابق رانندگی افراد ثبت می‌شود.

⦁    جریمه نمره منفی: پلیس راهنمایی و رانندگی برای رانندگانی که قوانین رانندگی رعایت نمی‌کنند، جریمه‌ای را تحت عنوان نمره منفی گواهینامه در نظر گرفته است. افزایش میزان نمرات منفی رانندگان موجب باطل شدن گواهینامه آن‌ها می‌شود.

⦁    توقیف خودرو: برخی جرایم رانندگی موجب توقیف خودرو راننده متخلف می‌شوند. نداشتن گواهینامه، نداشتن بیمه شخص ثالث و داشتن خلافی بیش از 3 میلیون تومان از این موارد هستند.

روش‌های استعلام خلافی خودرو

21_11zon(1)

دریافت استعلام خلافی خودرو با موبایل

شما می‌توانید استعلام خلافی خودرو خود را به صورت آنلاین و آفلاین دریافت نمایید. در ادامه روش‌های استعلام خلافی خودرو را به شما معرفی می‌کنیم.

استعلام خلافی خودرو با مراجعه حضوری به مراکز پلیس +10

مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+10 یکی از روش‌های دریافت خلافی خودرو است. استعلام خلافی به شیوه حضوری یکی از ابتدایی‌ترین روش‌ها است اما همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دریافت خلافی خودرو با تماس تلفنی

برای استعلام خلافی خودرو با تلفن باید بعد از تماس با شماره 88288888، کد VIN درج شده در پشت کارت خودرو خود را را وارد نمایید. با انجام این کار می‌توانید استعلام خلافی خودرو خود را از سامانه تلفنی گویای راهبری ناجا دریافت نمایید.

دریافت خلافی خودرو با پیامک

در این روش باید کد VIN حک شده در پشت کارت خودرو خود را به یکی از شماره‌های زیر ارسال نمایید:

⦁    30005151

⦁    110005151

⦁    1101202020

دقت داشته باشید که کد VIN یک شماره 17 رقمی است که بعد از ارسال آن، شناسه پرداخت و قبض آن را از طریق پیامک دریافت می‌کنید.

استعلام خلافی خودرو با کد USSD

برای دریافت خلافی با این روش کافی است کد دستوری *110# را شماره‌گیری کنید و سپس استعلام خلافی خودرو را انتخاب نمایید. در انتها کد VIN خودرو را وارد کرده و استعلام خلافی خودرو را دریافت کنید. در راهنمای http://khabaronline.ir/xhZ6F به طور کامل این روش تشریح شده است.

استعلام خلافی از سایت راهور 120

برای دریافت خلافی با این روش باید به سامانه راهور 120 وارد شوید و گزینه استعلام تخلفات رانندگی را انتخاب نمایید. در صورتی که قبلا در سامانه سخا ثبت نام نکرده‌اید، مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایید و در پایان با وارد کردن شماره بارکد خودرو استعلام خلافی خودرو خود را دریافت نمایید.

دریافت خلافی خودرو با اپلیکیشن‌های موبایل

با استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه نیز می‌توانید برای دریافت خلافی خودرو اقدام نمایید. با ورود به بخش خدمات اصلی این اپلیکیشن‌ها و انتخاب گزینه خلافی، می‌توانید استعلام خلافی را دریافت و آن را پرداخت نمایید.

بهترین روش‌های دریافت خلافی خودرو

خلافی خودرو یکی از مواردی است که موجب نگرانی رانندگان و مالکان خودرو می‌شود. به همین دلیل در این مقاله روش‌های استعلام خلافی خودرو را برای شما بیان کردیم. با استفاده از این روش‌ها استعلام خلافی خودرو را در بازه‌های زمانی معینی دریافت و پرداخت نمایید. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات لازم در مورد استعلام خلافی خودرو و اهمیت پرداخت آن را به دست آورده باشید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید