(ویدئو+ عکس) Westworld واقعی؛ نگاهی به کارخانه ربات‌های انسان‌نمای ترسناک چین

(ویدئو+ عکس) Westworld واقعی؛ نگاهی به کارخانه ربات‌های انسان‌نمای ترسناک چین

یکی از این ویدیوهای ترسناک، یک مهندس را در کنار کپی دقیق خودش نشان می‌دهد که حالات چهره او را به طرز بی‌نقصی تقلید می‌کند. در ویدیوی دیگری، گروهی از ربات های زن با بدن‌های فولادی و چهره‌های آرایش شده، حرکات انعطاف‌پذیر دست‌هایشان را به نمایش می‌گذارند.

کد خبر : ۱۸۸۲۶۱
بازدید : ۱۳۴

در یک کارخانه ساخت ربات در چین، ربات های انسان‌نمایی با پوست مصنوعی تولید می‌شوند که می‌توانند جایگزین انسان‌ها شوند. تصاویر عجیبی از این محل نشان می‌دهد که در آنجا انسان‌نماهایی با ویژگی‌ها و حالات چهره بسیار واقعی در حال آزمایش هستند.

یکی از این ویدیوهای ترسناک، یک مهندس را در کنار کپی دقیق خودش نشان می‌دهد که حالات چهره او را به طرز بی‌نقصی تقلید می‌کند. در ویدیوی دیگری، گروهی از ربات های زن با بدن‌های فولادی و چهره‌های آرایش شده، حرکات انعطاف‌پذیر دست‌هایشان را به نمایش می‌گذارند.

استارتاپ چینی Ex Robots از سال ۲۰۱۶ شروع به توسعه این ربات های انسان‌نما کرده و شش سال بعد، اولین موزه ربات ها در این کشور را افتتاح نمود. بیش از ۳۰ ربات بیونیک در این نمایشگاه در شهر دالیان، به نمایش گذاشته شده‌اند.

82_11zon

همانند Westworld، بازدیدکنندگان می‌توانند با این ربات های انسان‌نما تعامل کرده و داستان‌های تاریخی، علمی و ادبی را مستقیماً از منابع اصلی بشنوند یا حداقل چنین به نظر می‌رسد. کپی‌های بیونیک از چهره‌های برجسته‌ای مانند آلبرت اینشتین و استفان هاوکینگ رویدادهای تاریخی را برای بازدیدکنندگان روایت می‌کنند.

اما علاوه بر سرگرمی و آموزش، این ربات ها ممکن است به زودی جایگزین نیروی انسانی در محل کار شوند. این فرایند می‌تواند آنقدر عجیب باشد که ربات ها را به شکل کپی دقیق خود افراد بسازند.

83_11zon

این کارخانه، مدعی است که ربات های انسان نمایش برای انجام انواع مشاغل خدماتی در صنایع مختلف آموزش دیده‌اند. آنها می‌توانند در مراقبت از سالمندان، پیشخوان شرکت‌ها، فعالیت‌های تجاری و حتی خدمات دولتی کارآمد باشند.

وب‌سایت این شرکت می‌گوید: «ما متعهد به ایجاد یک راهکار کاربردی با محوریت ربات ها هستیم و قصد داریم محصولات رباتیک را متناسب با کل جامعه و با کاربرد گسترده در صنعت خدمات ایجاد کنیم. امیدواریم به جامعه بهتر خدمت کنیم، به بشریت کمک کنیم و در آینده یکی از ارکان اصلی نیروی کار باشیم.»

84_11zon

این ربات های انسان نما مجهز به ده ها عملگر انعطاف‌پذیر هستند که به آنها امکان حرکت مانند انسان و توانایی مشابه دست‌های انسانی را می‌دهد. در سال ۲۰۲۳ گزارش شد که Ex Robots شاید موفق به ساخت سبک‌ترین ربات انسان‌نما و توسعه فناوری پوست سیلیکونی شبیه‌سازی شده شده باشد.

این شرکت از ترکیب فناوری چاپ سه بعدی و طراحی دیجیتالی برای رسیدن به پوست واقعی در ربات ها استفاده می‌کند. این اقدامات در میانه رقابت فناورانه شدید چین و ایالات متحده و در شرایطی انجام می‌شود که چین با چالش‌های جمعیتی جدی از جمله پیرشدن سریع جمعیت و بحران روبرو است.

85_11zon

شرکت‌های آمریکایی مانند تسلا و اوپن‌ای‌آی نیز در حال کار روی ربات های انسان نما هستند. انتظار می‌رود نمونه اولیه ربات Optimus بیست هزار دلاری تسلا که در سپتامبر ۲۰۲۲ رونمایی شد، ظرف ۳ تا ۵ سال آینده تولید انبوه شود. چین در حال حاضر با داشتن ۱,۶۹۹ پتنت ربات های انسان‌نما، دومین دارنده بزرگ این پتنت‌ها پس از ژاپن است.

86_11zon

وزارت صنایع سنگین در سال گذشته برنامه تولید انبوه ربات های انسان‌نما را تا سال ۲۰۲۵ با تولید حدود ۵۰۰ ربات به ازای هر ۱۰هزار کارگر اعلام کرد. این وزارتخانه معتقد است این ربات ها می‌توانند در زمینه‌هایی مانند خدمات بهداشتی در منزل، کشاورزی و لجستیک مفید باشند.

بر اساس برنامه‌های جدید، چین ممکن است به زودی در صحنه‌های جنگی آینده از ربات ها به جای سربازان انسانی استفاده کند و انتظار می‌رود ربات های سرباز پیشرفته و پهپادهای فوق پیشرفته ظرف ۱۰ سال آینده برای انجام ماموریت‌های پیچیده در خارج از کشور اعزام شوند.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید