(تصویر) حکاکی باستانی یک «الهه» که توسط شکارچیان قارچ کشف شد

(تصویر) حکاکی باستانی یک «الهه» که توسط شکارچیان قارچ کشف شد

اخیرا یک تندیس سنگی بودایی در جنگل‌های شمال شرقی تایلند کشف شده است. تصویر حک شده که به نظر می رسد یک الهه را نشان می‌دهد، توسط یک گروه محلی که در استان بوریرام در حال قارچ چینی بودند، کشف شد.

کد خبر : ۱۸۸۸۱۳
بازدید : ۸۳۹

فرادید| گروهی از روستاییان در مرکز تایلند در محدودۀ پناهگاه حیات‌وحش دونگ یای قدم می‌زدند و به دنبال قارچ می‌گشتند. این پناهگاه، بخشی از چهار پارک متصلی است که یک دالان حیات‌وحش ایجاد می‌کنند. این پناهگاه تا حدی با هدف حفاظت از ببرهای سراسر کشور تایلند ایجاد شده است.

به گزارش فرادید، این گروه در حال شکار قارچ بودند، اما چیزی نگذشت که به کشف بسیار بزرگتری دست یافتند.  همانطور که آن‌ها کف جنگل را جستجو می‌کردند، به سنگ بزرگی برخورد کردند و چهره‌ای در آن دیدند که به آن‌ها نگاه می‌کرد. عکس‌های به اشتراک گذاشته شده از این حکاکی نشان می‌دهد شخصی با موهای بلند، شاخه درختی را بالای سر خود نگه داشته است. 

0

روستاییان پس از بازگشت به شهر، به مقامات گزارش دادند و روز ۱۳ مه، محققان به پارک رفتند تا حکاکی را از نزدیک ببینند. وقتی محققان به حکاکی رسیدند، شروع به عکسبرداری و اندازه‌گیری کردند و به این نتیجه رسیدند که این حکاکی یک اثر هنری باستانی است، اما تعیین قدمت آن به آزمایش بیشتری نیاز دارد.

441381717_781736717472697_7355291501628770032_n

به گفته مقامات، این اثر تاریخی در کمتر از یک مایلی یک معبد تاریخی بودایی قرار دارد.

مقامات پارک گفتند مسیرها و مناطق اطراف حکاکی را برای یافتن سرنخ‌های بیشتر کاوش خواهند کرد، اما در حال حاضر، این چهره حکاکی‌شده یک راز باقی مانده است.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید