(تصاویر) رتبه بندی ۱۰ شخصیت قدرتمند در دنیای انیمه

(تصاویر) رتبه بندی ۱۰ شخصیت قدرتمند در دنیای انیمه

مفهوم “قدرت” در دنیای انیمه به شیوه‌های مختلفی به تصویر کشیده شده و در این مدیوم شخصیت‌های منحصر به فرد و متفاوتی نسبت به باقی مدیوم‌های سرگرمی حامل چنین قدرتی بوده‌اند که وقایعی حماسی، به یاد ماندنی و جذاب را به ارمغان آورده‌اند. اساساً شخصیت‌های قدرتمند به حدی در دنیای انیمه گسترده هستند که به معنای واقعی کلمه نمی‌توان توانمندترین آن‌ها را برگزید؛ زیرا هر کدام بسته به دنیای خود و شیوه روایت داستان قدرت‌های متغیری داشته و ملاک‌های خاصی نیز برای گزینش هر کدام وجود داشته است.

کد خبر : ۱۸۹۱۸۲
بازدید : ۶۲

همچنان باید اشاره کنیم که تاکنون مقالات متعددی با محوریت قدرتمندترین شخصیت‌های دنیای انیمه در وبسایت گیمفا برای شما به ارمغان آورده شده که اکثراً نام‌هایی آشنا و محبوب را رتبه بندی کرده‌ایم. حال در مقاله امروز به سراغ رتبه بندی کمی منحصر به فردتر رفته و این بار کولایدر شخصیت‌هایی را لحاظ کرده که شاید نام آن‌ها را کمتر شنیده باشید. البته که همچنان شخصیت‌هایی حضور دارند که از شهرت و محبوبیت قابل توجهی برخوردار بوده و چه بسا در مقالات پیشین نیز حضور داشته‌اند.

۱۰. گوهان از انیمه Dragon Ball

رتبه بندی ۱۰ شخصیت قدرتمند در دنیای انیمه - گیمفا

در حالی که هر جا نامی از انیمه و فرنچایز Dragon Ball آورده شود، توجهات به سمت گوکو جلب خواهد شد، این بار به سراغ فرزند او به نام گوهان رفته‌ایم که به عنوان قدرتمندترین موجود فانی دنیای اژدها شناخته شده است.

نخستین نمایش هیولاهاوارانه گوهان به انیمه سینمایی Dragon Ball Super: Super Hero در سال ۲۰۲۲ میلادی مربوط می‌شود که قدرت‌های دیوانه‌وار او در فرم و حالت جدیدی به معرض نمایش گذاشته شد تا حدی که بنا به عقیده بسیاری از طرفداران فرنچایز دراگون بال، او حتی از گوکو و وجتا نیز فراتر ظاهر شد و قدرتی شگفت انگیز را به معرض نمایش گذاشت. اگر چنین نمایشی برای متقاعد کردن شما کافی نبوده، باید به سراغ خالق فقید این فرنچایز یعنی آکیرا توریاما برویم که پیش از مرگ اظهار داشت Beast Gohan قدرتمندترین شخصیت فانی دنیای خلق شده توسط وی لقب گرفته است. البته که کلیت دنیای دراگون بال همیشه در حال تغییر و تحول بوده و هیچ شخصیتی به شکل ثابت و همیشگی از چنین جایگاهی برخوردار نبوده است.

۹. آکیرا از انیمه Akira

رتبه بندی ۱۰ شخصیت قدرتمند در دنیای انیمه - گیمفا

میزان سنجش قدرت یک شخصیت همیشه بستگی به توانایی‌های فیزیکی و جسمانی نداشته و در بسیاری از موارد، فردی با توانایی‌های ذهنی می‌تواند مفهوم قدرت را به شکل بهتر و جذاب‌تری به معرض نمایش بگذارد. مسئله‌ای که در رتبه نهم ما را با شخصیت آکیرا از انیمه‌ای به همین نام آشنا می‌کند.

آکیرا جزو یکی از دست کم گرفته شده‌ترین شخصیت‌های دنیای انیمه به شمار می‌رود که به طرز عجیب و ناعادلانه‌ای توانایی‌هایش نادیده گرفته شده است. آکیرایی که به معنای واقعی کلمه می‌توان از او به عنوان قدرتمندترین شخصیت با توانایی‌های ذهنی در دنیای انیمه نام برد که عین آب خوردن می‌تواند شهر توکیو با جمعیتی چندین میلیون نفری را با خاک یکسان نماید. او در انیمه Akira عملاً توانایی‌هایی در حد و اندازه یک خدا دارد به گونه‌ای که به هیچ زمان و مکانی محدود نبوده و می‌تواند در کسری از ثانیه، در همه جا حضور داشته باشد و زمین و زمان را به آشوب بکشاند.

۸. مانکی دی. لوفی از انیمه One Piece

رتبه بندی ۱۰ شخصیت قدرتمند در دنیای انیمه - گیمفا

انیمه One Piece با بیش از ۱۰۰۰ قسمت نه تنها طولانی‌ترین مجموعه مدیوم خود محسوب می‌شود، بلکه به لطف ساخته شدن لایو اکشن آن توسط کمپانی نتفلیکس، بیش از پیش محبوبیت پیدا کرده تا بتوانیم با شخصیت مانکی دی. لوفی آشنا شویم.

قهرمان نمادین و کله شق انیمه One Piece که اگرچه از ظاهری گول‌زننده و احمق برخوردار می‌باشد اما به هیچ عنوان توانایی و قدرت‌های وی را دست کم نباید گرفت. پسرکی که نه تنها می‌تواند به مانند لاستیک اعضای بدن خود را کش و قوس دهد، که به واسطه آن از گزند هرگونه تهدید الکتریسیته و سمی در امان بوده است، بلکه می‌تواند توانایی فیزیکی خود را نیز بهبود بخشیده و دشمنانش را غافلگیر نماید. مانکی دی. لوفی همچنین پس از مرگ ظاهری و بازگشت به زندگی، از توانایی خاصی برخوردار می‌باشد که توسط میوه اهریمنی فعال شده و قدرتی خدامانند به وی اعطا می‌کند که به واسطه آن می‌تواند با آزادی عمل کامل وارد میدان مبارزه شده و هر کسی و هر چیزی را با خاک یکسان نماید.

۷. سایتاما از انیمه One Punch Man

رتبه بندی ۱۰ شخصیت قدرتمند در دنیای انیمه - گیمفا

امکان ندارد مقاله‌ای با محوریت قدرتمندترین شخصیت‌های دنیای انیمه تهیه شود و نامی از قهرمان اصلی One Punch Man یعنی سایتاما به میان آورده نشود. مردی که قدرت‌های او بی‌حد و اندازه توصیف شده و اساساً به حدی غیرقابل توقف در نظر گرفته شده که روایت انیمه‌اش حالتی کمدی به خود گرفته است.

اگر به عنوان یکی از طرفداران سایتاما حالتی انتقاد آمیز به خود گرفته و از بابت جایگاه و رتبه وی ناراضی هستید، باید عرض نماییم که هیچ شک و شبهه‌ای در قدرت و توانایی‌های او نبوده و تنها به این دلیل جایگاه هفتم به وی اختصاص داده شده تا فرصتی برای خودنمایی شخصیت‌های دیگر دنیای انیمه مهیا شود. در حالی که قدرت نمادین سایتاما، مشت ویرانگر وی توصیف شده اما از توانایی‌های دیگری نیز برخوردار می‌باشد که می‌تواند مسافتی طولانی را در کسری از ثانیه طی نموده، با مشت‌های خود امواج انرژی را شکل داده که می‌تواند یک کوه را به طور کامل تخریب کرده و در برابر هر ضربه و مشتی از سوی دشمنانش، کمترین آسیب ممکن را متحمل شود. باید دید که در فصل سوم انیمه One Punch Man کسی می‌تواند قدرت‌های وی را به چالش کشیده و برای یک بار هم که شده به عنوان یک تهدید ظاهر شود یا خیر!

۶. گرند مینیستر در انیمه Dragon Ball Super

رتبه بندی ۱۰ شخصیت قدرتمند در دنیای انیمه - گیمفا

همانگونه که در ابتدا ذکر کردیم، محتوای این مقاله درصدد معرفی شخصیت‌های قدرتمندی از انیمه می‌باشد که کمتر فرصتی برای خودنمایی پیدا کرده‌اند. مسئله‌ای که در رتبه ششم موجب شده تا به سراغ گرند مینیستر از مجموعه Dragon Ball Super برویم.

یکی از قدرتمندترین موجودات معرفی شده در فرنچایز دراگون بال که اگرچه به صورت فیزیکی با کسی به مبارزه نپرداخته اما با قاطعیت می‌توان گفت که پتانسیل به چالش کشیدن هر کسی را دارا بوده تا حدی که موجبات ترس و وحشت هرگونه خدامانند و موجود دیگری را فراهم کرده است. اگر برایتان سوال بوده گرند مینیستر از چه قدرت‌هایی بهره می‌برد، باید به شما بگوییم که از راه دور می‌تواند هر چیزی که تجسم کرده را به صورت فیزیکی از هستی ساقط کرده و او را عملاً حذف نماید. قدرتی بسیار خطرناک و کابوس‌وارانه که هر موجودی در گوشه و کنار دنیای دراگون بال را در خطر نابودی کامل قرار داده است.

۵. نئو کوئین سرنیتی از انیمه Sailor Moon

رتبه بندی ۱۰ شخصیت قدرتمند در دنیای انیمه - گیمفا

یکی از بهترین فرنچایزهای دنیای انیمه Sailor Moon نام دارد که علی‌رغم جذابیت‌های فراوان، به طرز عجیبی در میان مخاطبین ایرانی نادیده گرفته شده است. انیمه‌ای که میزبان حضور شخصیت بسیار قدرتمندی تحت عنوان نئو کوئین سرنیتی بوده است.

شخصیتی متعلق به قرن ۳۰ که با پادشاه اندیمیون ازدواج کرده و صاحب فرزندی به نام اسمال لیدی می‌باشد و وظیفه کنترل و سلطنت بر سرزمین کریستال توکیو را بر عهده داشته است. نکته جالب ماجرا اینجاست که در دنیای Sailor Moon ما شاهد حضور ۲ نئو کوئین سرنیتی هستیم که یکی در قرن جاری و دیگری در آینده‌ای بسیار دور به زندگی پرداخته و در کمال تعجب، قدرت و توانایی‌های آن‌ها هیچ شباهتی به یکدیگر نداشته و نسخه آینده به حدی قدرتمندتر ظاهر شده که عین آب خوردن می‌تواند از گنج بسیار ارزشمند و قدرتمندی همچون کریستال نقره استفاده نماید. نسخه قرن ۳۰ نئو کوئین سرنیتی می‌تواند اشیاء جادویی قوی و تخریبگری را ایجاد کرده و به شیوه‌های گوناگون از آن‌ها استفاده نماید. او همچنین بدون آن که ذره‌ای خسته شود، می‌تواند جمعیت کثیری در حد و اندازه کل ساکنین شهر توکیو را از مرگ نجات داده و آن‌ها را احیا نماید و به همین منظور نیز تمام سعی خود را به کار گرفته تا مردم عادی را از هر گونه خطر و تهدیدی در امان نگه داشته و اساساً ویژگی جاودانگی را به آن‌ها اعطا نماید.

۴. یوهاباخ از انیمه Bleach

رتبه بندی ۱۰ شخصیت قدرتمند در دنیای انیمه - گیمفا

مجموعه Bleach به عنوان یکی از آثار نمادین دنیای انیمه میزبان حضور شخصیت‌های بسیار قدرتمندی همچون آیزن ساما و ایچیگو کوروساکی بوده است. با این حال نباید خبیث اصلی سری Bleach: Thousand-Year Blood War را فراموش کرد که یوهاباخ نام داشته است.

امپراتور واندنریچ و رهبر بی‌رحم کویینسی‌ها که به تنهایی می‌تواند بزرگترین تهدید سرزمین مردگان در نظر گرفته شود. یوهاباخ از همان ثانیه‌های نخست حضور خود نشان داده که حریفی غیرقابل مهار و بسیار باهوش به شمار می‌رود که در گذشته برخی از قدرتمندترین مبارزین شینیگامی با یکدیگر متحد شدند تا بتوانند تهدید وی را خنثی کرده و برای هزاران سال از خطر نابودی، او را به خواب فرو ببرند. با این حال در سری Bleach: Thousand-Year Blood War قدرتمندتر از همیشه بازگشته و به حدی خطرناک جلوه کرده که ارتش شینیگامی‌ها و شاخه نظامی قدرتمند دنیای ارواح یعنی گوتی ۱۳ را در کمال حقارت، به خاک و خون کشیده است. از جمله توانایی‌های شگفت انگیز یوهاباخ می‌توان به دستکاری واقعیت، تغییر سرنوشت و بروز انرژی مخرب اشاره کرد که می‌تواند یک شهر کامل را با خاک یکسان نماید و می‌توان گفت که امپراتور واندنریچ هر کاری که دلش بخواهد را می‌تواند انجام دهد، آن هم بدون آن که ذره‌ای خستگی و کاستی انرژی را متحمل شود.

۳. مادوکا کانامه از انیمه Puella Magi Verse

رتبه بندی ۱۰ شخصیت قدرتمند در دنیای انیمه - گیمفا

در وصف قدرت‌های نفر سوم این مقاله یعنی مادوکا کانامه از مجموعه Puella Magi Verse همین را بگوییم که او را باید قادر مطلق دنیای خودش خطاب کرد که در استفاده از توانایی‌هایش هیچ حد و مرزی نمی‌توان تعیین کرد.

یک موجود کیهانی و عجیب و غریب که برای افزایش طول عمر خود می‌تواند تمام معادلات و قوانین فیزیک و جهان هستی را دستخوش تغییر قرار داده و هر چیزی را همانگونه که دلش می‌خواهد، تعریف نماید. اگر چنین توصیفی را دست کم گرفته‌اید، باید به شما بگوییم که مادوکا کانامه می‌تواند هر چیزی که از زمان بیگ بنگ منجر به تشکیل جهان هستی شده را دگرگون کرده و آن را باب میل خود دستکاری نماید. البته که سطح توانایی‌های او و چنین قدرت‌های وحشتناکی، بدون مجازات نبوده و حتی مادوکا کانامه نیز در استفاده از آن‌ها باید مراقب باشد؛ زیرا می‌تواند عواقبی غیرقابل جبرانی برای جهان هستی داشته باشد و چه بسا یک تصمیم اشتباه، منجر به نابودی سیاره زمین نیز بشود.

۲. زنو از انیمه Dragon Ball Super

رتبه بندی ۱۰ شخصیت قدرتمند در دنیای انیمه - گیمفا

در رتبه دوم به شخصیت زنو می‌رسیم که به راحتی می‌تواند لقب قدرتمندترین موجود دنیای Dragon Ball را از آن خود نماید. موجودی که برخلاف ظاهر خود، بسیار ویرانگر بوده و چندین و چند جهان را به راحتی آب خوردن تمام و کمال نابود کرده است.

شاید برای شما جالب باشد تا بدانید که به صورت کلی در فرنچایز دراگون بال، ۱۸ جهان وجود داشته که زنو به سادگی هرچه تمام ۶ تای آن‌ها را نابود کرده است. موجودی که به هیچ عنوان نمی‌توان آن را نابود کرد و یا شکستش داد و حتی اگر تمامی جهان‌ها نابود شوند نیز او همچنان باقی خواهد ماند. زنویی که در نگاه اول موجودی مظلوم و شیرین بوده و در باطن یک قادر مطلق نامیرا به شمار می‌رود که قدرتی غیرقابل تصور را درون خود جای داده و می‌تواند وحشتناک‌ترین خرابی‌های ممکن را به بار بیاورد.

۱. هاروهی سوزومیا از انیمه The Melancholy of Haruhi Suzumiya

رتبه بندی ۱۰ شخصیت قدرتمند در دنیای انیمه - گیمفا

در نهایت نوبت به رتبه نخست می‌رسد که قطعاً می‌تواند شما را شگفت‌زده نماید. دختری به نام هاروهی سوزومیا از انیمه The Melancholy of Haruhi Suzumiya که قادر مطلق مجموعه خود به شمار می‌آید و اساساً هیچ محدودیتی نمی‌توان برای قدرت‌های وی متصور شد.

دختری که اگرچه از توانایی‌های خود بی‌اطلاع بوده و حد و مرز آن‌ها را نمی‌داند اما به راحتی هر چه تمام می‌تواند تنها به واسطه ذهنش هر چیزی را دگرگون کرده و حتی واقعیت را تغییر دهد. به عنوان مثال در یکی از روزها به سبب ناراحتی و حال ناخوش، بُعد جدیدی را ایجاد کرد که موجوداتی غول پیکر و وحشتناک از آن سر در آورده و نزدیک بود تا قتل‌عامی وحشتناک به راه بیندازند. به همین منظور نیز قدرت و توانایی‌های وی به حالات روحی‌اش بستگی داشته و برخورداری از احساس خوب یا بد می‌تواند نتایج مختلفی در پی داشته باشد؛ گاهاً می‌تواند جهان هستی را به شکلی متحول نماید که تعطیلات تابستانی به مدت ۱۵ هزار و ۵۳۲ بار تکرار شده و هیچگاه پایان نیابد و یا حتی معنی و مفهوم کلمات را دستکاری کرده و بیان جملات را نسبت به آن چیزی که ما تصور می‌کنیم، دگرگون کرده و ارتباط میان انسان‌ها را تمام و کمال به هم بریزد. چنین رویکردی سبب شده تا برخلاف انتظارات شما، هاروهی سوزومیا لایق برخورداری از رتبه نخست چنین مقاله‌ای بوده باشد.

منبع: گیمفا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید