(تصاویر) 4 انیمیشن‌ دیزنی و پیکسار که سال 2024 اکران می‌شوند

(تصاویر) 4 انیمیشن‌ دیزنی و پیکسار که سال 2024 اکران می‌شوند

علاوه بر دو دنباله‌ی مورد انتظار از دو انیمیشن محبوب که در تابستان و پاییز اکران خواهند شد، دیزنی قصد دارد در اواخر سال 2024 از بلندپروازانه‌ترین پروژه‌ی خود رونمایی کند.

کد خبر : ۱۹۰۴۷۶
بازدید : ۲۴۴

استودیوی ریشه‌دار والت دیزنی که به دنبال جبران عملکرد ناامید کننده‌اش در سال 2023 میلادی است، تلاش می‌کند تا با آثار جدید خود در سال 2024 بتواند مجددا نظر مخاطبان را جلب کند و تراز مالی‌اش را بهبود بخشد.

این استودیو علاوه بر اکران مجدد سه انیمیشن محبوب در سینماها و پلتفرم استریم اختصاصی «دیزنی پلاس» (Disney Plus) در طول سال جاری، به طور رسمی از اکران سه انیمیشن جدید برای طرفداران خبر داده است. در همین حال، تعدادی از فیلم‌های بدون مشخصات دیزنی نیز تاریخ اکران در سال 2024 را دریافت کرده‌اند که باعث شده تا حدس و گمان‌ها در مورد اینکه کدام یک انیمیشن و کدام یک لایو – اکشن خواهند بود بالا بگیرد.

برای کمک به کسانی که به تماشای ساخته‌های آینده‌ی دیزنی علاقه‌مند هستند، از جمله همکاری دیرینه‌ی این استودیو با استودیوی انیمیشن‌سازی پیکسار، بررسی این موضوع که کدام انیمیشن‌ها قرار است در سال 2024 روی پرده‌ی سینما بروند بسیار ارزشمند است. علاوه بر دو دنباله‌ی مورد انتظار از دو انیمیشن محبوب که در تابستان و پاییز اکران خواهند شد، دیزنی قصد دارد در اواخر سال 2024 از بلندپروازانه‌ترین پروژه‌ی خود رونمایی کند. حالا و با ورود به آخرین ماه بهار، زمان آن فرا رسیده که برنامه‌ی اکران انیمیشن‌های دیزنی در سال 2024 را زیر ذره‌بین ببریم

4. لوکا (Luca)

60

بعد از اکران سینمایی مجدد انیمیشن زیبای «روح» (Soul) در ژانویه و «قرمز شدن» (Turning Red) در فوریه‌ی 2024، دیزنی و پیکسار قرار است «لوکا»ی دوست داشتنی را دوباره در تاریخ 22 مارس 2024 در سینماها اکران کنند. «لوکا» به کارگردانی انریکو کازاروزا و بر اساس فیلمنامه‌ای که خودش به همراه جسی اندروز و سیمون استیونسون نوشته، داستان دلنشین و مفرح در مورد بزرگ شدن و بلوغ است. شخصیت اصلی این داستان یک هیولای دریایی تغییر شکل دهنده است که در ظاهر پسری نوجوان به نام لوکا، تابستان خود را در ریویرای سرسبز و زیبای ایتالیای سال 1959 می‌گذراند.

«لوکا» جذابیتی باور نکردنی دارد و هیچ مقاومتی در برابر تماشای آن کارساز نیست. اثری سرحال که بین داستان یک دوستی عمیق و نمایش زیبایی سواحل آفتابی ایتالیا در طول تابستان، پیامی تاثیرگذار در مورد یافتن خود و پذیرفتن هویت واقعی را منتقل می‌کند.

اگرچه شاید «لوکا» در حد و اندازه‌های احساسی‌ترین فیلم‌های پیکسار مانند «داستان اسباب‌بازی 3» (Toy Story 3)، «بالا» (Up)، «وال-ای» (Wall-E) و «درون و بیرون» (Inside Out) نباشد، اما به خاطر محیط باشکوه، داستان لطیف و پیام اصلی‌اش که در مورد وفادار ماندن به خود علی‌رغم عواقبی که دارد بود نقدهای مثبتی دریافت کرد.

با اینکه در حال حاضر امکان تماشای «لوکا» از طریق سرویس دیزنی پلاس وجود دارد، اما تماشای آثار به یاد ماندنی روی پرده‌ی بزرگ سینما لذت دیگری دارد. از این رو کسانی که فرصت تماشای این انیمیشن در سینما را از دست داده‌اند، می‌توانند با اکران مجددش در تاریخ 22 مارس 2024 این کار را انجام دهند.

3. درون و بیرون 2 (Inside Out 2)

61

بعد از «لوکا»، انیمیشن بعدی که با همکاری دیزنی و پیکسار منتشر خواهد شد، انیمیشن به شدت مورد انتظار «درون و بیرون 2» خواهد بود. کارگردانی قسمت اول این انیمیشن که در سال 2015 منتشر شد بر عهده‌ی پیت داکتر و رونی دل کارمن بود اما «درون و بیرون 2» را کیسی من کارگردانی کرده است. داستان این قسمت به نمایش احساسات درونی ریلی اندرسن ادامه می‌دهد، اما این‌بار ماجرا کمی فرق می‌کند و او که وارد دوران نوجوانی شده، باید با احساسات جدید و گیج‌ کننده‌ای دست و پنجه نرم کند. صدای ریلی نیز در این قسمت دچار تغییر شده و این‌بار کنزینگتون تالمن که جایگزین کایتلین دیاز از فیلم اول شده است کار صداپیشگی ریلی را بر عهده دارد.

احساسات جدیدی که در «درون و بیرون 2» به جمع احساسات قبلی در ذهن ریلی اضافه می‌شوند عبارتند از: «اضطراب» (با صداپیشگی مایا هاوک)، «حسادت» (با صداپیشگی سینتیا اریوو)، «کسالت» (با صداپیشگی ادل اگزارکوپولوس) و «شرمندگی» (با صداپیشگی پل والتر هوزر)، زیرا با ورود به دوران نوجوانی، احساس تردید به خود در او شکل می‌گیرد.

«درون و بیرون 2» اولین تجربه‌ی کارگردانی یک فیلم بلند توسط کیسی من پس از کارگردانی انیمیشن کوتاه «مهمانی شبانه» برای مجموعه فیلم‌های کوتاه پیکسار است. فیلمنامه‌ی اثر توسط مگ لوفو نوشته شده که در نگارش فیلمنامه قسمت اول هم با داکتر و دل کارمن همکاری کرده بود. جالب است بدانید اولین تریلری که از «درون و بیرون 2» منشتر شد در کمتر از 24 ساعت به 157 میلیون بازدید اینترنتی دست یافت که این رقم بالاترین میزان برای هر فیلم انیمیشن دیزنی تا به امروز است.

2. موآنا 2 (Moana 2)

62

بعد از «درون و بیرون 2»، انیمیشن بعدی که با مضمون فرهنگی متنوع در برنامه‌ی اکران سال 2024 دیزنی قرار دارد، قسمت دوم انیمیشن ماندگار «موآنا» است. این انیمیشن که قرار است در روز شکرگذاری، یعنی 27 نوامبر 2024 اکران شود، به سفر معنوی خودشناسی موآنا ادامه می‌دهد، چرا که او با شجاعت به دل اقیانوس می‌زند و ماموریتی خطرناک را در اقیانوسیه بر عهده می‌گیرد. دواین جانسون در این ماجراجویی موزیکال انیمیشنی دوباره نقش صداپیشگی مائویی را بر عهده خواهد داشت و الن تودیک نیز به جمع صداپیشگان «موآنا 2» با شخصیتی جدید به نام هی‌هی خواهد پیوست.

کارگردان قسمت دوم این انیمیشن نیز مانند قسمت دوم «درون و بیرون 2» تغییر کرده و در حالی که «موآنا»ی سال 2016 از روی فیلمنامه‌ای نوشته‌ی جرد بوش توسط جان ماسکر و ران کلمنتس کارگردانی شده بود، «موآنا»ی 2024 توسط دیوید جی. دِریک جونیور نوشته و کارگردانی شده است.

«موآنا 2» اولین کارگردانی یک فیلم بلند توسط دِریک جونیور به شمار می‌رود، کسی که از سال 2006 به عنوان طراح استوری‌برد روی چندین انیمیشن کمپانی کار کرده است. نکته‌ی دیگر درباره‌ی انیمیشن دوم غیبت لین مانوئل میراندا به عنوان آهنگساز است. او که موسیقی فراموش‌ نشدنی انیمیشن اول را ساخته بود مانند نفرات اول پروژه دیگر در «موآنا 2» حضور ندارد و موسیقی «موآنا 2» توسط ابیگیل بارلو و امیلی بیر نوشته شده است. همچنین آهنگسازان درجه یکی مثل مارک مانچینا و اوپتایا فوآئی نیز برای «موآنا 2» بازگشته‌اند.

1. موفاسا: شیر شاه (Mufasa: The Lion King)

63

ماجراجویی عظیم جدید دیزنی، «موفاسا: شیر شاه»، که توسط فیلم‌ساز برنده‌ی اسکار، باری جنکینز – او برای فیلم «مهتاب» (Moonlight) برنده‌ی این جایزه شد – کارگردانی شده قرار است در تاریخ 20 دسامبر 2024 اکران شود. دیزنی با نگه‌ داشتن جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌اش برای آخرین لحظات سال آن را به‌ عنوان هدیه‌ای کریسمسی به مخاطبان عرضه خواهد کرد. استودیو در این فیلم مورد انتظار خود، با ترکیب لایو – اکشن و انیمیشن کامپیوتری فتورئالیستی زیبایی بصری جدیدی خلق کرده است. داستان فیلم اتفاقات پیش از وقایع بازسازی لایو – اکشن «شاه شیر» که در سال 2019 منتشر شد را روایت می‌کند و به‌ عنوان پیش درآمدی رسمی عمل می‌کند.

«موفاسا: شیر شاه» داستان پیدایش شخصیت موفاسا (با صداپیشگی آرون پیر) را از دیدگاه نوه‌های او، رافیکی (با صداپیشگی جان کانی) و کیارا، پس از به سلطنت رسیدن سیمبا به عنوان رهبر جدید سرزمین‌های غرور تعریف می‌کند. ست روگن (پومبا)، کلوین هریسون جونیور (اسکار)، و بیلی ایچنر (تیمون) به پیر و کانی در تیم صداپیشگی اضافه می‌شوند.

با وجود اینکه اکران «موفاسا» در ابتدا برای 5 جولای 2024 برنامه‌ریزی شده بود، اعتصاب اتحادیه‌ی بازیگرانِ سینما و تلویزیون آمریکا (SAG-AFTRA) در سال 2023 استودیو را مجبور به تعویق تاریخ اکران تا 20 دسامبر 2024 کرد. در حالی که اطلاعات زیادی در مورد داستان اصلی فیلم در دست نیست، اما طرفداران با بودن باری جنکینز در راس پروژه می‌توانند از کیفیت آن آسوده‌ خاطر باشند.

فیلم‌های نامشخص دیزنی با تاریخ اکران 2024

 

در حالی که دیزنی با چهار دنباله و بازسازی انیمیشن بسیار مورد انتظار، تمام توجهات را در سال 2024 به خود جلب کرده است، برنامه‌ی اکران آن‌ها خبر از سورپرایزهای بیشتری برای علاقه‌مندان به سینما می‌دهد. پس از اکران «درون و بیرون 2» در ماه ژوئن، دیزنی به طور استراتژیک برای پنج فیلم بین دوم آگوست تا شانزدهم نوامبر 2024 تاریخ اکران در نظر گرفته است. این بازه‌ی اکران با فصل‌های تابستان و پاییز سینما همزمان است که به طور معمول زمان‌های ایده‌آلی برای انتشار فیلم‌های خانوادگی و به خصوص انیمیشن به شمار می‌روند.

این آثار سینمایی مرموز و احتمالا بسیار جذاب دیزنی که با همکاری کمپانی‌های بزرگی همچون «استودیو قرن بیستم» و «سرچ‌لایت پیکچرز» ساخته می‌شوند، می‌توانند لایو – اکشن، انیمیشن یا ترکیبی از هر دو باشند. با اینکه جزئیات هنوز مشخص نیست، اما قطعا ارزشش را دارد که فراتر از انیمیشن‌های تایید شده‌ی دیزنی، برنامه‌ی اکران آن‌ها را زیر نظر داشته باشید. این حرکت استراتژیک در اختصاص تاریخ‌های اکران به پروژه‌های نامشخص، نویدبخش گنجینه‌ای بالقوه از سرگرمی‌های خانوادگی است که انتظار می‌رود در نیمه‌ی دوم سال 2024 از آن‌ها رونمایی شود.

  • 2 آگوست 2024 – ناشناخته – انتشار تحت لیبل «استودیو قرن بیستم» (20th Century Studios)
  • 30 آگوست 2024 – ناشناخته – انتشار تحت لیبل «سرچ‌لایت پیکچرز» (Searchlight Pictures)
  • 6 سپتامبر 2024 – ناشناخته – انتشار تحت لیبل «والت دیزنی پیکچرز» (Walt Disney Pictures)
  • 4 اکتبر 2024 – ناشناخته – انتشار تحت لیبل «استودیو قرن بیستم» (20th Century Studios)
  • 16 نوامبر 2024 – ناشناخته – انتشار تحت لیبل «سرچ‌لایت پیکچرز» (Searchlight Pictures)

منبع: مایکت

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید