(عکس) گشت و گذار در زیباترین کوچه تهران

(عکس) گشت و گذار در زیباترین کوچه تهران

تهران، کوچه‌های بسیاری دارد که به نوعی با تاریخ اجتماعی، فرهنگی پایتخت گره خورده‌ و به هر دلیل در حافظه ساکنان این شهر ماندگار شده‌اند. گشت‌وگذار در این کوچه‌ها که بخشی از خاطره مشترک اهالی تهران قدیم است، خالی از لطف نیست. یکی از این کوچه‌ها که در منطقه ۳ و خیابان شریعتی قرار دارد، «قنات» است.

کد خبر : ۱۹۳۹۳۶
بازدید : ۶۶

محله زرگنده، به کوچه‌های پلکانی و خانه‌های قدیمی‌ شناخته می‌شود؛ محله‌ای که بین بزرگراه صدر و خیابان شریعتی و محله قلهک قرار دارد و کوچه قنات یکی از خاص‌ترین و قدیمی‌ترین معابر آن است. کوچه‌ای که یادآور روزگاری است که اهالی شهر برای دسترسی به آب شرب و آشامیدنی سر قنات می‌رفتند.

این کوچه به‌دلیل وجود قنات که آب شرب ساکنان محله را تأمین می‌کرد به کوچه قنات شهرت پیدا کرد؛ به‌ویژه آنکه زرگنده مسیلی دارد که از رودهای جاری از دامنه البرز به سمت تهران به‌وجود آمده است. همچنین در این کوچه هنوز می‌توانید پله‌های فراوان و خانه‌هایی را ببینید که همچنان بافت قدیمی خود را حفظ کرده‌اند و با آنها عکس یادگاری بگیرید. این کوچه سال ۱۳۹۲ در نخستین جشنواره انتخاب کوچه‌های زیبای پایتخت، عنوان زیباترین کوچه را به‌خود اختصاص داد.

نشانی: خیابان دکتر شریعتی، خیابان خاقانی، خیابان عطاری مقدم، مقابل مسجد امیرالمومنین‌ (ع)

56

27

منطقه: ۳

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: مسجد

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: قلهک

امکانات رفاهی: رستوران، مسجد، اتوسرویس

پارکینگ: دارد

ویژگی: یکی از زیباترین کوچه‌های تاریخی

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید