(عکس) خوشحالی اینزاگی از اولین گل طارمی برای اینتر

(عکس) خوشحالی اینزاگی از اولین گل طارمی برای اینتر

روزنامه مطرح ایتالیایی نوشته مهدی طارمی در اولین تمرین با اینتر گلزنی کرده و اکنون اینزاگی بابت داشتن چنین مهاجمی خوشحال است، زیرا او می‌تواند برای نراتزوری، راه دیگو میلیتو را در پیش بگیرد.

کد خبر : ۱۹۷۵۱۶
بازدید : ۲۱۹

مهدی طارمی روز گذشته نخستین جلسه تمرینی خود را با اینتر برگزار کرد. پس از کار در اتاق بدنسازی، مهاجم ایرانی به تمرین روی چمن پرداخت و حالا گاتزتا در گزارشی نوشته است که طارمی توانسته است در همان تمرین نخست، گلزنی کرده و نظر مثبت اینزاگی را به دست بیاورد.

در گزارش گاتزتا آمده است:

آقای ۲۰۰ گل، هم در اردوی تمرینی و هم در زمین مسابقه حضور پررنگی داشت. در اولین بازی تمرینی خود به‌عنوان بازیکن اینتر، مهدی طارمی موفق به گلزنی شد. بله، این یک بازی تابستانی و روز اول کاری او بود. بازیکنان اصلی حاضر در آپیانو انگشت‌شمار بودند، اما اولین تاثیر او مطابق با انتظارات بود و این همان چیزی است که امروز اهمیت دارد.

78

سیمونه اینزاگی امیدوار بود که یک مهاجم آماده به خدمت برای اینتر که مشتاق موفقیت‌های جدید است، داشته باشد و طارمی به بهترین شکل ممکن وارد میدان شد. بقیه کارها به‌طور طبیعی پیش خواهد رفت: او یک پیش‌فصل کامل برای آشنا شدن با هم‌تیمی‌ها، یادگیری اصول بازی مربی و جا افتادن در سیستم تقریباً بی‌نقص حمله را دارد. طارمی درس خوانده، درس می‌خواند و درس خواهد خواند: وقتی مارکوس تورام و لائوتارو مارتینز به تیم بپیوندند، مهدی آن‌ها را به‌عنوان یکی از خودشان خواهد پذیرفت. یعنی، یک بازیکن اصلی جدید.

در این میان، این بازیکن ایرانی تلاش خواهد کرد تا به آمار گل‌های حمله اینتر اضافه کند. طارمی رکورد ۲۰۲ گل زده را به‌همراه دارد، گل‌هایی که بین ایران، قطر و پرتغال تقسیم شده‌اند و گل‌های بعدی، آن‌هایی که با پیراهن اینتر به ثمر خواهند رسید، به گل‌های لائوتارو، تورام و آرناتوویچ اضافه خواهند شد.

اینتر اکنون بیش از ۳۵۰ گل در اختیار دارد که انتظار می‌رود بیشتر هم بشود. چرا که طارمی در مقابل دروازه هرگز متوقف نشده است. کارنامه او صعودی بوده، از خاورمیانه تا فوتبال سطح بالای اروپا، که با گل‌هایی که هرگز کم نبوده و هر بار که مهدی تیمی را تغییر داده، شتاب بیشتری گرفته است.

79

گل‌هایی که با پیراهن پورتو به ثمر رساند (۹۱ گل در چهار فصل، حدود ده گل از آن‌ها در لیگ قهرمانان اروپا) اینتر را وادار کرد که زمستان گذشته سریع‌تر از رقبا عمل کند. روحیه گلزنی و انعطاف‌پذیری بازیکن ایرانی همه را متقاعد کرد، از اینزاگی گرفته تا ماروتا و آسیلیو. قراردادی سه‌ساله با حقوق خالص سه میلیون در هر فصل که دیروز توسط باشگاه اینتر رسمی شد، مهر تأیید بر کیفیت طارمی است.

او در نخستین صحبت‌هایش گفت: "این یک رؤیاست که به حقیقت پیوسته و بهترین لحظه زندگی من است. می‌دانم که اولین ایرانی در تاریخ اینتر هستم و به این افتخار می‌کنم، می‌دانم که باید گل بزنم و پاس گل بدهم. هدف ما این است که تعداد بیشتری از بازی‌ها را ببریم، باید روی این هدف تمرکز کنیم و تمام تلاشمان را برای رسیدن به آن بکار بگیریم. من تمام تلاشم را خواهم کرد."

طارمی در نخستین ساعت‌های حضورش در اینتر، تحت نظارت اینزاگی و مدیران باشگاه (دیروز ماروتا، آسیلیو و معاونش باچین در تمرین حاضر بودند) عملکرد خوبش را به نمایش گذاشت. شور و اشتیاق فراوان، که به‌طور طبیعی با طرفدارانی که او را قبل و بعد از تمرین دیروز استقبال کردند، به اشتراک گذاشته شد.

80

وضعیت فیزیکی بی‌نظیر (آزمون‌های اولیه نتایج عالی را نشان دادند) و آمادگی کامل برای پاسخگویی به درخواست‌های اینزاگی. طارمی در حال یادگیری زبان ایتالیایی است، هنوز به آن مسلط نیست اما آن را درک می‌کند و مهم‌تر از همه، در زمین می‌تواند منظور خود را برساند. در رختکن نیز افرادی هستند که به او در ارتباط کمک می‌کنند: میخیتاریان، بازیکن قدیمی که در تمرین دیروز حضور داشت، در خط مقدم است.

هدف اصلی و مأموریت بازیکن ایرانی مشخص است: گلزنی، شاید از همان ابتدا، چرا که اینزاگی در بازی اول فصل که ۱۷ اوت در برابر جنوا خواهد بود، به او نیاز دارد و ادامه دادن این روند در طول فصل طولانی که پیش‌روی اینتر است، خواسته سرمربی است.

81

آمارها نشان می‌دهند که بله، طارمی یک مهاجم دو رقمی است و با حضور او و دو مهاجم دیگر، اینتر می‌تواند از داشتن سه مهاجم دو رقمی در یک فصل لذت ببرد. اتفاقی که در ۲۰ سال گذشته رخ نداده است. در زمان‌های حضور آدریانو، بوبو ویری و مارتینز در فصل 05-2004، این سه نفر به ترتیب با ۱۶، ۱۳ و ۱۱ گل، فصل را در سری آ به پایان رساندند. سه مهاجم از سه قاره مختلف، درست مانند کسانی که اکنون آماده‌اند تا اینتر را به یک قهرمانی دیگر هدایت کنند. این یک ایده جذاب است.

در مصاحبه‌ای با کانال‌های رسمی باشگاه، به سؤال درباره لقبی که می‌تواند برای خودش به هواداران اینتر پیشنهاد دهد، طارمی پاسخ داد در پورتو او را "شاهزاده ایران" می‌نامیدند. پیش‌تر نیز یک شاهزاده در اینتر وجود داشت: اگر شاهزاده ایرانی بتواند راه همکارش دیگو میلیتو را دنبال کند، طولانی‌ترین فصل ممکن است به زیباترین فصل تبدیل شود.

منبع: ورزش سه

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید