(تصاویر) 30 بازیگر مطرحی که می‌توانند جیمز باند بعدی باشند

(تصاویر) 30 بازیگر مطرحی که می‌توانند جیمز باند بعدی باشند

کریگ به خودی خود از بازیگر پیشین نقش مامور 007 یعنی پیرس برازنان فوق‌العاده شیک کاملا متفاوت بود. کریگ خشونت، بی‌رحمی و آسیب‌پذیری بیشتری را به این نقش آورد. آیا تهیه‌کننده باربارا براکلی به دنبال همان نوع جیمز باندی خواهد رفت که کریگ نقشش را بازی می‌کرد؟ یا در فکر مامور ملایم‌تری شبیه برازنان است؟ یا به دنبال چیزی کاملا متفاوت خواهد بود؟ در ادامه یک فهرست از 30 بازیگر تهیه کردیم که می‌توانند نقش جیمز باند بعدی را بر عهده بگیرند.

کد خبر : ۲۰۶۰۵۲
بازدید : ۳۲۵۱

جای خالی دنیل کریگ پس از نقش جیمز باند با آخرین فیلم این فرنچایز یعنی زمانی برای مردن نیست (No Time to Die) در سال 2021 به خوبی حس می‌شود. سه سال گذشته است و به نظر می‌رسد هنوز هم خبری از مامور 007 جدید نیست. اما بحث در مورد اینکه چه کسی باید جیمز باند بعدی باشد همچنان ادامه دارد و طرفداران این فرنچایز نظرات متفاوتی درباره بازیگرانی دارند که قرار است این نقش را برعهده بگیرند.

کریگ به خودی خود از بازیگر پیشین نقش مامور 007 یعنی پیرس برازنان فوق‌العاده شیک کاملا متفاوت بود. کریگ خشونت، بی‌رحمی و آسیب‌پذیری بیشتری را به این نقش آورد. آیا تهیه‌کننده باربارا براکلی به دنبال همان نوع جیمز باندی خواهد رفت که کریگ نقشش را بازی می‌کرد؟ یا در فکر مامور ملایم‌تری شبیه برازنان است؟ یا به دنبال چیزی کاملا متفاوت خواهد بود؟ در ادامه یک فهرست از 30 بازیگر تهیه کردیم که می‌توانند نقش جیمز باند بعدی را بر عهده بگیرند.

30. آرون تیلور جانسون

47

تِیلور جانسون یکی از اولین شخصیت‌هایی است که حدس‌های زیادی درباره جانشینی‌اش در نقش مامور 007 زده می‌شود. براکلی در مصاحبه‌هایش گفته است که آن‌ها به دنبال بازیگری هستند که حدود 15 سال نقش باند را بازی کند. تیلور جانسون در 34 سالگی شرایط کافی برای پذیرفتن این نقش را دارد. علاوه بر این، این بازیگر تجربه بازی در یک فرنچایز بزرگ را دارد.

او در انتقامجویان: عصر اولتران (Avengers: Age of Ultron) از دنیای سینمایی مارول نقش پیترو ماکسیمف و در کیک اس (Kick-Ass) نقش اصلی را بازی کرد. او همچنین اخیرا در چند فیلم بازی کرده است که ظرافت خود را در کنار آمادگی جسمانی و مهارت‌های اکشن نشان داده است؛ مانند نقشی که در تنت (Tenet) ساخته‌ی کریستوفر نولان داشت یا فیلم قطار سریع‌السیر (Bullet Train) که با برد پیت همبازی بود.

29. هنری گلدینگ

48

گلدینگ 37 ساله نسبت به برخی از همتایان خود در این فهرست، بازیگر نسبتا تازه‌کاری است. طبق IMDb او تنها در 10 فیلم سینمایی بازی کرده است. با این حال، فیلم‌هایی که در آن‌ها ظاهر شده است او را برای بازی در نقش جیمز باند مناسب می‌کند. او در فیلم آسیایی‌های خرپول (Crazy Rich Asians) رویایی، شیک و در کت و شلوار بسیار زیبا بود؛ او در آقایان (The Gentlemen) بازی فیزیکی و تهدیدکننده‌ای به نمایش گذاشت؛ و در چشمان مار (Snake Eyes) و یک لطف ساده (A Simple Favour) خط مقدم سکانس‌های اکشن و هیجان‌انگیز را رهبری کرده است. گلدینگ انتخاب فوق‌العاده‌ای برای نقش جیمز باند بعدی خواهد بود.

28. هنری کویل

49

کویل 41 ساله یکی از انتخاب‌های واضح‌تر در این فهرست است. کویل که مدت‌ها به عنوان یک باند بالقوه شناخته می‌شد، به خوبی انتظارات را برای این نقش برآورده می‌کند. او در نقش خود در ماموریت: غیرممکن- فال‌اوت (Mission: Impossible — Fallout) به مخاطبان چشمه‌ای از مهارت‌های فوق‌العاده‌ی خود نشان داد، در حالی که وقتی در نقش سوپرمن DC بود، کل یک جهان سینمایی را پیش برد. بنابراین او می‌داند که چگونه یک فرانچایز عظیم را ادامه بدهد. او همچنین در ویچر (The Witcher) آمادگی جسمانی فوق‌العاده‌ای نشان داده است و برای نقش باند واقعا مناسب خواهد بود. اما آیا کویل پس از حضور در دنیای توسعه‌یافته‌ی دی‌سی، می‌خواهد در یک فرانچایز طاقت‌فرسای دیگر شرکت کند؟

27. چیویتل اجیوفور

50

اجیوفور 46 ساله مسن‌ترین بازیگر این فهرست است، بنابراین اگر براکلی به هدف 15 ساله خود پایبند باشد، او گزینه‌ی چندان محتملی نخواهد بود. اما اجیوفور صرف نظر از سن تمام پیش‌نیازهای این نقش را دارد. او یک نامزد اسکار است و وزن و پیچیدگی واقعی را به این نقش می‌آورد. او همچنین یک صدای گیرا دارد که برای جیمز باند بعدی عالی خواهد بود. ستاره فیلم 12 سال بردگی (12 Years a Slave) در دنیای سینمایی مارول بعنوان بارون موردو در دکتر استرنج (Doctor Strange) و دنباله آن حضور داشت، اما آیا او می‌تواند بعنوان شخصیت اصلی در نقش جیمز باند بعدی جدید ظاهر شود؟

26. رگی‌ژان پیج

51

پیج پس از بازی دل‌فریبش در نقش سیمون باسِت در سریال بریجرتون (Bridgerton) نتفلیکس، به یکی از بازیگران محبوب برای نقش باند تبدیل شده است. از این نظر او قطعا با شرایط باند مطابقت دارد و در 36 سالگی، زمان زیادی برای باند بودن دارد. او تجربه زیادی که برخی از همتایان خود دارند را ندارد، اگرچه در حال حاضر در سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: شرافت دزدها (Dungeons & Dragons: Honor Amongst Thieves) بازی می‌کند. با این حال، شاید براکلی یک بازیگر کم‌تجربه را برای فیلم خود بخواهد.

25. تام هاردی

52

تام هاردی بازیگر دیگری است که چندین بار نامش برای نقش جیمز باند بعدی مطرح شده است. در واقع شانس هاردی 46 ساله برای باند ممکن است خیلی کم باشد، اما او بازیگر بسیار بزرگی است. هاردی یک بازیگر بسیار فیزیکی است و می‌تواند به خوبی از خود دفاع کند، همانطور که در نقش بن در شوالیه تاریکی برمی‌خیزد (The Dark Knight Rises) نشان داده است.

او همچنین در تلقین (Inception) نولان نشان داد که چقدر می‌تواند شیک باشد و در ونوم (Venom) نقش اصلی ادی بروک را بازی کرد. علاوه بر این، نقش دوگانه او به عنوان دوقلوهای کری در فیلم اسطوره (Legend) ثابت کرد که چه بازیگر توانمندی است؛ جذاب و مسلط، اما همچنین خطرناک و ناپایدار. او برای نقش باند بسیار مناسب خواهد بود.

24. مایکل فاسبندر

53

فاسبندر یکی دیگر از کسانی است که ممکن است شانس خود را برای بازی در نقش جیمز باند بعدی از دست داده باشد. اما این بازیگر 47 ساله کارنامه هنری درخشانی دارد که ثابت می‌کند می‌تواند نقش مامور 007 را به خوبی برآورده کند. نقش او بعنوان مگنتو در فیلم‌های مردان ایکس (X-Men) سطح شگفت‌انگیزی داشت. او از آن زمان فیلم‌های مهمی بازی کرد، مانند مکبث (Macbeth)، استیو جابز (Steve Jobs) و غرب آهسته (Slow West)، اما نقش او در حرامزاده‌های لعنتی (Inglourious Basterds) کوئنتین تارانتینو برجسته است. فاسبندر در این فیلم نقش یک افسر بریتانیایی را بازی کرد که در حال سازماندهی یک طرح ترور علیه هیتلر بود. او در این نقش ظریف، خوش‌اخلاق، بسیار جنتلمن و یک سرباز جذاب بود.

23. ریچارد مدن

54

ریچارد مدن 38 ساله پس از بازی در نقش اصلی در فیلم جاودانگان (Eternals) انتخاب آسانی برای تهیه‌کنندگان باند خواهد بود. او به خاطر نقش خود بعنوان راب استارک در سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) طرفداران زیادی پیدا کرد. او بعدا با بادیگارد (The Bodyguard) جهان را تحت تاثیر قرار داد و به خاطرش یک گلدن گلوب برد. بویژه این نقش اخیر بود که او را به گزینه جذابی برای جیمز باند بعدی تبدیل کرده است. تصور او در کت و شلوار آن هم وقتی یک لیوان نوشیدنی در دست دارد دور از ذهن نیست.

22. دو پاتل

55

پاتل 34 ساله ثابت کرده است که می‌تواند از پس هر کاری بربیاید. او می‌تواند در پروژه‌های کمدی مانند بهترین هتل عجیب مریگولد (The Best Exotic Marigold Hotel)، فیلم‌های اکشنی مثل هتل بمبئی (Hotel Mumbai) و آثار عمیقا احساسی مانند شیر (Lion) که برایش یک نامزدی اسکار به ارمغان آورد به خوبی ظاهر شود. اخیرا او در فیلم‌های بزرگی مانند زندگی شخصی دیوید کاپرفیلد (The Personal History of David Copperfield) و شوالیه سبز (The Green Knight) بازیگر اصلی بوده است. با این حال بازی او در مرد میمونی (Monkey Man) که کارگردانی آن را هم بر عهده داشت ثابت می‌کند که می‌تواند از پس نقش باند بربیاید.

21. فابین فرانکل

56

این بازیگر تنها در سال 2019 اولین حضور خود را روی پرده داشت؛ یک نقش در فیلم آخرین کریسمس (Last Christmas). از آن زمان، او تنها در چهار پروژه دیگر بازی کرده است، اما یکی از آن‌ها خاندان اژدها (House of the Dragon) بود. در این سریال محصول اچ‌بی‌او فرانکل نقش سر کریستن کول را بازی می‌کند و حضور جذابی از خود به نمایش می‌گذارد.

20. سم کلفلین

57

این بازیگر 38 ساله به خاطر بازی در نقش فینیک اودایر در سریال بازی‌های گرسنگی (The Hunger Games) شهرت جهانی پیدا کرد و در فیلم من پیش از تو (Me Before You) مقابل امیلیا کلارک قلب‌ها را دزدید. او همچنین در سریال پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) و فیلم دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته (Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides) نقش داشت، در حالی که نقش مایکرفت هلمز را در انولا هلمز (Enola Holmes) نتفلیکس بازی کرد. بنابراین رزومه او که طیف وسیعی از نقش‌های اکشن و ظریف را نشان می‌دهند، تا حد استاندارد است، اما آیا او نام بزرگی برای برعهده گرفتن نقش جیمز باند بعدی است؟

19. جیمز نورتون

58

نورتون 38 ساله، اخیرا با بازی در نقش شرور در سریال دره‌ی شاد (Happy Valley) مخاطبان تلویزیون را شگفت‌زده کرد، بنابراین ممکن است بلافاصله هنگام فکر کردن به باند قهرمان به ذهن خطور نکند. اما نقش‌های او در سریال گرنتچستر (Grantchester) و جنگ و صلح (War & Peace) قطعا به مخاطبان ثابت می‌کند که بااعتمادبه‌نفس و جذاب است. نورتون شاید بتواند یک لبه تاریک کوچک به نقش جیمز بیاورد.

18. ریز احمد

59

ریز احمد بازیگر برنده اسکار برای بهترین فیلم کوتاه خداحافظ طولانی (The Long Goodbye) 41 ساله است، بنابراین هنوز فرصت کافی برای نمایش توانایی‌هایش را دارد اما شاید نه به اندازه‌ای که براکلی در نظر دارد. با این حال، احمد خود را در فیلم‌هایی مانند صدای متال (Sound of Metal) که برای او یک نامزدی اسکار به ارمغان آورد، موگل موگلی (Mogul Mowgli) و سریال تحسین‌شده آن شب (The Night Of) ثابت کرده است. او همچنین با نقش‌هایی در ونوم و روگ وان (Rogue One) تجربه حضور در فرنچایز نیز دارد.

17. آیدان ترنر

60

تِرنر 41 ساله، بازیگر بریتانیایی دیگری است که طرفداران زیادی به خاطر فیلم‌های تاریخی دارد. تِرنر در پولدارک (Poldark) بازی کرد و به لطف این سریال محبوب شبکه‌ی بی‌بی‌سی طرفداران فراوانی به دست آورده است. او همچنین در سه‌گانه هابیت (The Hobbit) پیتر جکسون نقش کیلی را بازی کرد، بنابراین از پس فیلم‌های بزرگ برمی‌آید.

16. چارلی هونام

61

هونام 44 ساله، از لحاظ فیزیکی، جذابیت و اندکی خشونت شبیه تام هاردی است. او به همان اندازه هاردی برای نقش جیمز باند مناسب خواهد بود. هونام بیشتر به خاطر نقش خود در سریال تلویزیونی فرزندان آشوب (Sons of Anarchy) شناخته شده است، در حالی که نقش‌های اصلی را در فیلم‌های قله‌ای به رنگ خون (Crimson Peak)، فرزندان انسان (Children of Men) و آقایان ساخته‌ی گای ریچی بازی کرده است. در تمام آن‌ها، او حضور عالی و یک نمونه‌ای شایسته از ویژگی‌های باند را نشان داده است.

15. سم هیوین

62

هیوین 44 ساله احتمالا به اندازه برخی دیگر از نام‌های این فهرست شناخته شده نیست، اما به هیچ وجه نباید شایستگی او نادیده گرفته شود. هیوین در نقش جیمی فریزر در سریال غربیه (Outlander) بازی می‌کند، که مخاطبان قابل توجهی دارد. او همچنین در جاسوسی که از من روی برگرداند (The Spy Who Dumped Me) و بلادشات (Bloodshot) بازی کرده است. تعدادی از طرفداران هیوین را درست در بالای فهرست جیمز باند بعدی قرار می‌دهند.

14. جان بویگا

63

بویگا به لطف بازی در نقش فین در سه‌گانه دنباله جنگ ستارگان (Star Wars) دیزنی، تجربه حضور در فیلم‌های بزرگ را دارد. او در آنجا همراه با دِیزی ریدلی و اسکار ایزاک خوش درخشید و ثابت کرد که کاریزمای لازم برای قرار گرفتن در مقابل افسانه‌هایی مانند هریسون فورد و کری فیشر را دارد. او از آن زمان در پادشاه زن (The Woman King) و تبر کوچک (Small Axe) استیو مک‌کوئین بازی کرده است و در 32 سالگی فرصت زیادی برای بازی در نقش باند دارد.

13. نیکلاس هولت

64

هولت از یک بازیگر کودک در فیلم قدرنادیده‌ی درباره یک پسر (About a Boy) به یک بازیگر بالغ تمام عیار شکوفا شده است. او در فیلم‌های مردان ایکس (X-Men) نقش وحشی را بازی کرد و به شهرت رسید و از آن زمان به بعد فیلم‌شناسی واقعا متنوعی داشته است. از کمدی‌های سیاهی مانند سوگلی (The Favourite) تا تریلرهای اکشنی مانند مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) هولت می‌تواند از پس هر نقشی بربیاید.

12. اورلاندو بلوم

65

بلوم 47 ساله ممکن است تا حالا دیگر شانس بازی در نقش باند را از دست داده باشد، اما اگر نه، انتخاب شایسته‌ای خواهد بود. این بازیگر پیش از اینکه وارد نقش‌های اول شود و در دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean) در برابر جانی دپ از خود دفاع کند بعنوان لگولاس در ارباب اشیا (The Lord of the Things) ظاهر شد. در واقع نقش او در دزدان دریایی پر از اکشن، آمادگی جسمانی، بدلکاری، شوخ‌طبعی و صحنه‌های عاشقانه است که نشان می‌دهد او یک باند عالی خواهد ساخت.

11. پل مسکال

66

مسکال 28 ساله، جوان‌ترین بازیگر این فهرست است، اما احتمالا در حال حاضر محبوب‌ترین نیست. این بازیگر در سریال مردم عادی (Normal People) طرفداران زیادی بدست آورد و اولین نامزدی اسکار خود را برای افترسان (Aftersun) کسب کرد. او همچنین در دنباله فیلم گلادیاتور (Gladiator) نقش اصلی را برعهده خواهد داشت بنابراین به وضوح مهارت‌های لازم برای رهبری یک نقش بزرگ، پر از اکشن، مهیج و مهم مانند باند را دارد.

10. تارون اجرتون

 

اجرتون در کینگزمن: سرویس مخفی (Kingsman: The Secret Service) و دنباله آن، نوعی پارودی از باند را بازی کرد. این بازیگر 34 ساله شوخ‌طبعی و طنز را با آمادگی جسمانی در این فیلم به خوبی نشان داد. علاوه بر این، او در کت و شلوار عالی به نظر می‌رسید و در صحنه‌های مبارزه خیره‌کننده بود. اجرتون انتخاب بسیار خوبی برای نقش مامور 007 خواهد بود.

9. جیمی دورنان

68

دورنان 42 ساله با نقش کریستین گری در فرنچایز 50 طیف خاکستری (50 Shades of Grey) به شهرت رسید که نشان می‌دهد جذابیت فیزیکی لازم برای بازی در نقش باند را دارد. او همچنین در یک جنگ خصوصی (A Private War) و بلفاست (Belfast) بازی کرد؛ دو فیلمی که نشان دادند مهارت‌های بازیگری لازم برای این نقش را هم دارد.

8. دنیل کالویا

69

کالویا در فیلم برو بیرون (Get Out) جوردن پیل به عنوان بازیگر اصلی شکوفا شد و بعدا با یک جایزه اسکار برای یهودا و مسیح سیاه (Judas and the Black Messiah) آن را تثبیت کرد. این بازیگر 35 ساله در بیوه‌ها (Widows) جنون‌آمیز ظاهر شد، به لطف نقش‌هایی در کیک اس 2 (Kick-Ass 2) و سیکاریو (Sicario) تجربه اکشن دارد و به لطف پلنگ سیاه (Black Panther) تجربه حضور در فرنچایز دارد.

7. تام هیدلستون

70

هیدلستون 43 ساله، زمانی انتخاب واضح و آشکار برای نقش باند بود. این بازیگر در کت و شلوار عالی به نظر می‌رسد و از زمان بازی در نقش لوکی در دنیای سینمایی مارول مخاطبان را مجذوب خود کرد. او همچنین در سریال مدیر شب (The Night Manager) بازی کرد، که مانند یک تست بازیگری جیمز باند در قالب یک سریال تلویزیونی اجرا شد (جاسوس‌ها، اسلحه‌ها، اکشن، جاسوس بین‌المللی، شرورهای رنگارنگ، همه چیز). نام او در گفتگو به عنوان باند از آن زمان تا حدودی کم‌رنگ شده است، اما او همچنان یک انتخاب عالی خواهد بود.

6. دیمین لوییس

71

به همین ترتیب، لوییس نیز به لطف نقش خود در هوملند (Homeland) در صدر بسیاری از فهرست‌های نقش باند قرار گرفت که نشان داد می‌تواند نقشی مانند 007 را بر عهده بگیرد. باز هم احتمال حضور او کم است اما این بازیگر 53 ساله همچنان می‌تواند از پس باند بربیاید. اگرچه ممکن است اکنون برای این نقش کمی پیر باشد.

5. لوک ایوانز

72

ایوانز 45 ساله با بازی در نقش باند به عنوان اولین بازیگر آشکارا همجنسگرا تاریخ‌ساز خواهد شد، اما مهم‌تر از آن، او به خودی خود انتخاب شگفت‌انگیزی خواهد بود. او حضور پرحرارتی دارد که برای شخصیتی مانند باند مناسب خواهد بود، در حالی که صدایش به اندازه تصویری که در کت و شلوار دارد، قلب‌ها را ذوب می‌کند. نقش‌های اصلی در هابیت‌ها (The Hobbit)، دیو و دلبر (Beauty and the Beast) و دختری در قطار (The Girl on the Train) قبلا نشان داده‌اند که او چه بازیگر درخشانی است.

4. ادریس البا

 

اِلبا قبلا خود را از این رقابت حذف کرده و در 51 سالگی احتمالا برای این نقش بسیار مسن است، اما او همچنان انتخاب شماره یک بسیاری از مردم خواهد بود. نقش او به عنوان لوثر در سریال تلویزیونی به همین نام دلیلی کافی است که چرا چنین انتخاب محبوبی است. او خشونت و خشم خاصی را با هوش و جذابیت ترکیب می‌کند. البا یک انتخاب واضح و به حق برای نقش مامور 007 است.

3. جیمز مک‌آوی

james-mcavoy

مک‌آوی 45 ساله، اغلب در گفتگوهای پیرامون باند نادیده گرفته می‌شود، اما مانند هم‌بازی خود هولت در مردان ایکس (مک‌آوی نقش پروفسور ایکس را بازی کرد)، فیلم‌شناسی بسیار متنوعی دارد که نشان می‌دهد می‌تواند نقش هر شخصیتی را بازی کند. مک‌آوی بیشتر به خاطر نقش‌های خود در تاوان (Atonement) شناخته شده است، که در مقابل کایرا نایتلی ظاهر شد و همچنین شکافته (Split). این فیلم اخیر نشان داد که او چه بازیگر واقعا قابل توجهی است. اگر او می‌تواند تمام آن شخصیت‌های مختلف را بازی کند، نقش باند برایش بسیار ساده است!

2. بندیکت کامبربچ

75

کامبربَچ 47 ساله، قبلا دو شخصیت خیالی نمادین را در نقش دکتر استرنج و شرلوک هلمز بازی کرده است، چرا یک شخصیت سوم را به کارنامه‌اش اضافه نکند؟ او نشان داده است که قادر به بازی کردن شخصیت‌هایی با هوش برتر است. علاوه بر این او در تریلر پیک (The Courier) نقش یک جاسوس را بازی کرد. کامبربچ ممکن است نسبت به باقی گزینه‌های این فهرست از لحاظ فیزیکی برتری نداشته باشد اما یک باند متفاوت خواهد بود، در این عصر مدرن، متفکرتر و باهوش‌تر.

1. ایوان مک‌گرگور

76

مک‌گرگور فیلم‌شناسی بسیار متنوعی دارد که با نقش اصلی در فیلم‌های جنگ ستارگان همراه است، از جمله نقش‌های اصلی در مولن روژ (Moulin Rouge)، رگ‌یابی (Trainspotting) و دکتر اسلیپ (Doctor Sleep)، و نقش‌های مکمل در پرندگان شکاری (Birds of Prey)، فرشتگان و شیاطین (Angels and Demons) و سقوط شاهین سیاه (Black Hawk Down). در 53 سالگی، او ممکن است برای این نقش خیلی مسن باشد، اما مطمئنا بازیگری با وزن مناسب برای بازی در نقش باند است.

منبع: مایکت

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید