(ویدئو) اکستنشن مو از ضایعاتی که تصورش دشوار است!

(ویدئو) اکستنشن مو از ضایعاتی که تصورش دشوار است!

شرکت اوگاندایی تکس فد روش خلاقانه ای را یافته است که نه تنها به بازیافت ضایعات موز کمک می کند، بلکه آن ها را به منسوجات، فرش و حتی اکستنشن مو با کیفیت بالا و پایدار تبدیل می کند.

کد خبر : ۲۰۶۷۵۸
بازدید : ۱۰۲

یک شرکت آفریقایی روشی خلاقانه را برای تبدیل ضایعات  موز  به محصولاتی سودآور معرفی کرده است. این روش می تواند به کاهش آثار مخرب زیست محیطی از جمله انتشار بیش از حد گازهای گلخانه ای نیز کمک می کند.

تبدیل ضایعات موز به محصولات کاربردی

در گذشته، بسیاری از مردم در سراسر جهان بر این باور بودند که کار زیادی نمی توان با زباله کرد. بنابر یک گزارش پژوهشی، حدود 114 میلیون تن ضایعات  موز  در نهایت راهی محل های دفن زباله می شوند.

اما شرکت اوگاندایی تکس فد (TaxFad) روش خلاقانه ای را یافته است که نه تنها به بازیافت ضایعات موز کمک می کند، بلکه آن ها را به منسوجات، فرش و حتی اکستنشن مو با کیفیت بالا و پایدار تبدیل می کند.

4

پس از برداشت، ساقه تنه مانند  موز  به نام شبه ساقه به طور معمول دور ریخته می شود، زیرا دوباره رشد نمی کند. در واقع، تنها 12 درصد از گیاه موز مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت تکس فد به استخراج الیاف از شبه ساقه موز می پردازد. این شرکت منسوجات دست بافت تولید می کند. تکس فد ضایعات موز را به الیافی سخت و محکم تبدیل می کند که می توان از آن برای بافت محصولات مختلف مانند فرش، پارچه و نخ های دست ریس استفاده کرد. حتی از این الیاف می توان برای تولید اکستنشن مو استفاده کرد که به گفته تکس فد تجزیه پذیر نیز هستند. پس از استفاده، این اکستنشن های مو را می توان در خاک دفن کرد تا به کود تبدیل شوند.

5

روش تولید

کارگران ساقه های موز را به تکه های باریک برش می زنند و در معرض آفتاب قرار می دهند تا خشک شوند. سپس، الیاف با استفاده از ماشین آلات ویژه از ساقه های خشک شده استخراج می شوند. الیاف به دست آمده دوباره در برابر آفتاب خشک می شوند تا احساسی شبیه به نخ ابریشمی داشته باشند، اما به اندازه یک طناب قوی باشند. الیاف در این مرحله برای رنگ شدن نیز ایده آل هستند.

6

منبع: عصر ایران

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید