تصاویر؛ یانگوانگ U8L؛ شاسیبلند لوکس و غول پیکر BYD با 1180 اسب بخار قدرت!

خودروی U8L مجهز به رینگهای ۲۳ اینچی آلیاژی فورجشده با طراحی هشتسوراخه است که علاوه بر زیبایی و جلوه لوکس، مقاومت آیرودینامیکی را کاهش میدهد. در بخش عقب، بر خلاف مدل استاندارد U8، لاستیک زاپاس خارجی حذف شده و درب عقب برقی با طراحی دوتکه و بازشوی عمودی جایگزین آن شده است.
فرادید| یانگوانگ، زیربرند لوکس BYD، به تازگی از شاسی بلند غول پیکر و لوکس اش به نام «یانگوانگ U8L» در نمایشگاه خودروی شانگهای 2025 رونمایی کرده است.
به گزارش فرادید، بررسی ها نشان می دهد که این خودرو بر پایه نسخه لوکس U8 ساخته شده و با افزایش فاصله محوری، پیکربندی جدید 6 صندلی و امکانات لوکستر، قصد دارد با بازیگران مطرح بازار فوقلوکس رقابت کند.
تغییرات ظاهری یانگوانگ U8L
مهمترین تغییر U8L، ابعاد بزرگتر آن است. فاصله محوری این خودرو 200 میلیمتر افزایش یافته و به 3250 میلیمتر رسیده، که باعث شده طول کلی آن به 5400 میلیمتر (81 میلیمتر بیشتر از U8 لوکس)، عرض آن به 2049 میلیمتر و ارتفاعش به 1921 میلیمتر برسد. این افزایش اندازه، بهویژه در بخش طویلتر پس از ستون B، امکان چیدمان 6 صندلی در سه ردیف را فراهم کرده و راحتی بیشتری برای سرنشینان ردیف سوم به ارمغان آورده است. یانگوانگ اعلام کرده که طول U8L از رقبایی مانند رنجروور و حتی رولزرویس کالینان بیشتر است.
از نظر ظاهری، U8L نمای جلوی متمایز U8 را حفظ کرده که از «دینگ»، یک دیگ باستانی چینی نماد شکوه، الهام گرفته شده است. اما با رنگآمیزی دوگانه جدید «سیاه ابسیدین / طلای سنگ خورشید» و نشانهای یانگوانگ در جلو و عقب که از طلای 24 عیار ساخته شدهاند (این گزینه برای نشان فرمان نیز موجود است)، سطح جدیدی از تجمل را معرفی کرده است.
خودروی U8L مجهز به رینگهای ۲۳ اینچی آلیاژی فورجشده با طراحی هشتسوراخه است که علاوه بر زیبایی و جلوه لوکس، مقاومت آیرودینامیکی را کاهش میدهد. در بخش عقب، بر خلاف مدل استاندارد U8، لاستیک زاپاس خارجی حذف شده و درب عقب برقی با طراحی دوتکه و بازشوی عمودی جایگزین آن شده است.
این در برای باز شدن قسمت بالایی به فضای کمی نیاز دارد و قسمت پایینی آن در حالت باز میتواند تا ۲۰۰ کیلوگرم (معادل وزن دو بزرگسال) را تحمل کند، که برای فعالیتهایی مانند کمپینگ یا تماشای مناظر مناسب است. طراحی یکپارچه چراغهای عقب حفظ شده و سپر عقب با ظاهری سادهتر طراحی شده است.
فناوریهای اصلی یانگوانگ، شامل پلتفرم e⁴ (تورک وکتورینگ مستقل چهار موتوره) و سیستم کنترل هیدرولیکی هوشمند بدنه DiSus-P، زیرساخت U8L را تشکیل میدهند. این سیستمها قابلیتهای منحصربهفردی مانند شناوری اضطراری در آب، رانندگی پایدار حتی با تایر پنچر و امکان چرخش 360 درجه درجا (تانک ترن) را به U8L میبخشند.
مشخصات فنی یانگوانگ U8L
نیروی محرکه از یک پیشرانه الکتریکی با برد افزاینده (EREV) تأمین میشود. موتور 2.0 لیتری توربو بهعنوان ژنراتور عمل میکند و چهار موتور الکتریکی را تغذیه میکند که در مجموع 880 کیلووات (1180 اسب بخار) قدرت و 1280 نیوتنمتر گشتاور تولید میکنند.
از نظر فناوری، U8L به سیستم کمک راننده پیشرفته «چشم خدا A» (DiPilot 300) مجهز است. این سیستم با استفاده از سه لیدار، قابلیتهایی مانند رانندگی خودکار در بزرگراه و شهر (NOA)، پارک خودکار، پارک از راه دور و سیستم پارک e⁴ را ارائه میدهد.
یانگوانگ، U8L را بهعنوان مدلی مکمل U8 موجود در بازار جهانی معرفی کرده که بهطور خاص بخشهای رانندگی با راننده و خانوادگی بازار شاسیبلندهای لوکس بزرگ را هدف قرار داده است. جایی که برندهای خارجی مانند مرسدس بنز GLS تسلط دارند.
یانگوانگ U8L قرار است اواخر امسال در چین به فروش برسد. جزئیات قیمتگذاری هنوز اعلام نشده است.