نگاهی به بازی ریحانه رضی ستاره نمایش«هیدن» که حالا «حوری» تاسیان شده است؛ معشوق در سایه

نگاهی به بازی ریحانه رضی ستاره نمایش«هیدن» که حالا «حوری» تاسیان شده است؛ معشوق در سایه

با پیشرفت داستان سریال «تاسیان» حالا آرام‌آرام شاهد پررنگ‌تر شدن سهم برخی نقش‌های به‌ظاهر فرعی در خط اصلی داستان هستیم که یکی از این نقش‌ها متعلق به «حوری» است. کاراکتری که تا پیش از انتشار قسمت دوازدهم، حضوری کاملا در سایه و مرموز داشت اما در این قسمت از سایه بیرون آمد و نسبتش با یکی از قهرمانان اصلی داستان یعنی جمشید نجات، عیان شد. ریحانه رضی در ایفای نقش حوری، خوش درخشیده است.

کد خبر : ۲۳۹۸۰۸
بازدید : ۲۹۱

هرچند از همان قسمت‌های ابتدایی، به‌رغم حضور کوتاه در روایت، کاراکتری توجه‌برانگیز بود اما با انتشار قسمت دوزادهم سریال «تاسیان» حالا می‌توان حوری را یکی از اعضای خانواده نجات به شمار آورد که احتمالا قرار است در ادامه شاهد حضور پررنگ‌تر او در روایت هم باشیم. بیرون آمدن این کاراکتر از سایه، بهترین بهانه بود تا به‌صورت جدی‌تر مروری‌بر نقش‌آفرینی موفق ریحانه رضی در نقش حوری در سریال داشته باشیم.

28

ریحانه رضی در سریال تاسیان ایفاگر نقش «حوری» است.

ویژگی ظاهری | تینا پاکروان در همه جزییات مرتبط با فضاسازی سریال «تاسیان» تلاش عیانی برای رتوش واقعیت و جلوه‌نمایی بصری داشته است. انتخابی که سریال را در بخش‌هایی به فضای قصه‌های شاه و پری نزدیک کرده و اتفاقا از همین منظر برخی منتقد ناهمسانی تصویر ارائه‌شده در این سریال با تصویر مستند و واقعی ایران در دهه 50 شده‌اند. با این همه اما باید پذیرفت که این نه نقطه ضعف سریال که انتخاب آگاهانه کارگردان است و یکی از اجزای مهم برای رسیدن به این هدف هم در طراحی لباس و ظاهر کاراکترها نمود دارد؛ حوری هم از این قاعده مستثنی نیست. او زنی زیبارو و تا حدود زیادی امروزی به‌تصویر درآمده که در قسمت‌های ابتدایی کیفیت ارتباطش با مردان اصلی داستان، شائبه‌برانگیز بود. همان شائبه‌ای که در مواجهه هما با او بعد از مرگ منوچهر به اوج خود رسید. حوری با موی بلوند و کلاهی بر سر، به‌واسطه شغل خیاطی، کاراکتری خوش‌پوش به تصویر درآمده است.

29

در قسمت دوازدهم راز ارتباط حوری و جمشید فاش شد.

اهمیت نقش | تا پیش از این و در قسمت‌های ابتدایی، حوری کاراکتری فرعی در داستان بود و مطابق اطلاعاتی که داشتیم، او زن خیاطی بود که منوچهر و جمشید به‌صورت مخفیانه با او در اتباط بودند. ارتباط دکتر حامد رجب‌زاده با حوری هم این شائبه را به‌وجود آورد که او می‌تواند حلقه وصل میان منوچهر و جمشید با فعالان سیاسی مرتبط با حزب توده باشند. همه این تصویرسازی اما در قسمت دوازدهم فروریخت و متوجه شدیم حوری از 15 سال پیش، با جمشید ازدواج کرده و همسر قانونی او بوده است. منوچهر هم به‌نوعی به‌عنوان تنها آشنای مطلع از این ازداوج، هر از گاهی نقش واسط میان آن‌ها را ایفا می‌کرده است. ماجرای رفت‌وآمد دکتر رجب‌زاده هم با کشف نسبت خانوادگی حوری با او، رمزگشایی شد. حالا حوری، عضو رسمی و تازه‌وارد خانواده نجات است که در عین حال به‌صورت جدی به‌واسطه ارتباطش با رجب‌زاده، زیر ذره‌بین ساواک هم قرار دارد. سعید به او شک کرده و حالا حوری می‌تواند باردیگر به‌صورت ناخواسته عامل محرک یک بحران تازه برای جمشید و خانواده‌اش باشد.

30

ریحانه رضی با آنالیز درست نقش توانسته شخصیتی قابل باور از «حوری» ارائه دهد.

جنس بازی | اینکه نقش فرعی یک سریال در کانون توجه مخاطبان قرار بگیرد، حکایت از توفیق بازیگر آن نقش دارد. از همان قسمت‌های ابتدایی و به‌خصوص در قسمت مربوط به خودکشی منوچهر، یکی از نقش‌آفرینی‌های موردتحسین در سریال مربوط به ریحانه رضی، بازیگر نقش حوری بود. این بازیگر دهه هفتادی، پیش از این هم حضور در سریال‌های تلویزیونی را تجربه کرده بود اما بخش جدی‌تر فعالیت‌های حرفه‌ای او را می‌توان برصحنه تئاتر رصد کرد. در همین ماه‌های اخیر، اجرای درخشان رضی در نقش زنی نابینا در نمایش «هیدن» بارها و بارها موردتحسین مخاطبان قرار گرفت و جنس نقش‌آفرینی او را یکی از استوانه‌های اصلی توفیق این نمایش برشمردند.

نمایشی که همین سال گذشته در زمینه تعداد اجرا، رکوردهای مهمی را به نام خود ثبت کرد. جنس بازی ریحانه رضی در نقش «حوری» هم حکایت از توانمندی این بازیگر دارد. نقشی که ظرفیت بالایی برای اکت‌های اغراق‌شده و انحرافی داشت اما رضی به‌خوبی توانست شمایل مرموز این شخصیت در قسمت‌های قبلی را حفظ کند تا حالا و با خروج از سایه، مورد پذیرش مخاطب قرار بگیرد. در سکانس سه نفره قسمت دوازدهم که مربوط به رازگشایی از هویت حوری بود هم ریحانه رضی به‌خوبی توانست هم‌سطح با نقش‌آفرینی پرقدرت بابک حمیدیان و پانته‌‌آ پناهی‌ها ایفای نقش کند و باید دید در ادامه روایت «تاسیان»، این حضور قرار است چقدر پررنگ‌تر شود.

سریال «تاسیان» به نویسندگی و کارگردانی تینا پاکروان روزهای جمعه به شکل اخصتصاصی از پلتفرم «فیلیمو» منتشر می‌شود.

منبع: فیلم نیوز

۱
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید