لاماری ایما هیبرید HEV؛ نگاهی به کراس‌اوور جاه‌طلب آرین پارس موتور

لاماری ایما هیبرید HEV؛ نگاهی به کراس‌اوور جاه‌طلب آرین پارس موتور

لاماری ایما هیبرید HEV دارای جلوپنجره بزرگ‌تر، چراغ‌های LED کشیده و نواری مشابه نسخه بنزینی و سپر جدید با خطوط تیزتر در نمای جلو است.

کد خبر : ۲۴۰۵۱۴
بازدید : ۴۳

فرادید| لاماری ایما هیبرید HEV، کراس اوور چینی آرین پارس موتور، در دی‌ماه 1402 با هیاهو رونمایی شد. چند ماه بعد هم این کراس‌اوور متفاوت چرخ هایش به خیابان‌های ایران رسید و با استقبال روبرو شد.

به گزارش فرادید، البته لاماری ایما هیبرید HEV ابتدا به‌صورت وارداتی عرضه شد. اما از آبان 1403، آرین پارس موتور با نگاهی بلندپروازانه، مونتاژ آن را در دستور کار قرار داد.

بررسی ها نشان می دهد که طراحی چشم‌نواز و مصرف سوخت بهینه، ایما هیبرید را به ستاره بازار هیبریدی‌ها بدل کرده است. اما به نظر می رسد که پس از آزادسازی واردات خودروهای خارجی به ایران، فروش لاماری ایما هیبرید HEV در موقعیت ضعف قرار گرفته است.

photo11519770176-scaled

مشخصات فنی لاماری ایما هیبرید HEV

لاماری ایما هیبرید HEV مجهز به یک سیستم پیشرانه هیبریدی غیرپلاگین (HEV) است که نیازی به شارژ مستقیم با برق شهری ندارد و باتری آن از طریق موتور بنزینی و بازیابی انرژی ترمز شارژ می‌شود. این خودرو از یک موتور بنزینی 1.5 لیتری توربوشارژ با 168 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور، همراه با یک موتور برقی با 174 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. قدرت ترکیبی سیستم حدود 174 اسب بخار و 300 نیوتن‌متر گشتاور است که با گیربکس اتوماتیک E-CVT یا DHT و محور محرک جلو (FWD) ارائه می‌شود. این کراس‌اوور شتاب 0 تا 100 را در 8 تا 8.5 ثانیه طی می‌کند و حداکثر سرعت آن 160 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت آن نیز 4.7 تا 5.3 لیتر در 100 کیلومتر است.

870887420

مشخصات ظاهری لاماری ایما هیبرید HEV

لاماری ایما هیبرید HEV دارای جلوپنجره بزرگ‌تر، چراغ‌های LED کشیده و نواری مشابه نسخه بنزینی و سپر جدید با خطوط تیزتر در نمای جلو است.

در نمای جانبی، خط طراحی از گلگیر جلو تا عقب، رینگ‌های 19 اینچی با طرح چندرنگ و رکاب‌های بازطراحی‌شده دیده می‌شود. نمای عقب شامل چراغ‌های LED دوتکه و پیوسته و سپر جدید با دیفیوزر مشکی است.

41-scaled

قیمت لاماری ایما هیبرید HEV

قیمت جهانی این خودرو بسته به نوع آن، بین 17 هزار دلار تا 22 هزار دلار در نوسان است که با توجه به نرخ 82 هزار تومانی دلار، بین 1 میلیارد و 400 تا 1 میلیارد و 800 میلیون تومان آب می خورد. این در حالی است که این خودرو  با اعداد بسیار بالاتر و با قیمت 2 میلیارد 750 میلیون تومان در ایران به فروش می‌رسد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید