بوگاتی ویرون در برابر لامبورگینی آوانتادور؛ کدام قدرتمندتر و بهتر است؟

بوگاتی ویرون در برابر لامبورگینی آوانتادور؛ کدام قدرتمندتر و بهتر است؟

بوگاتی ویرون 16.4، معرفی‌شده در سال 2005، با موتور 8 لیتری W16 چهار توربو، قدرتی بین 1001 تا 1200 اسب بخار (در نسخه سوپراسپرت) تولید می‌کند و گشتاور عظیم 1500 نیوتن‌متری آن، شتاب صفر تا صد 2.5 ثانیه و حداکثر سرعت 408 تا 431 کیلومتر بر ساعت را ممکن ساخته است.

کد خبر : ۲۵۱۸۷۴
بازدید : ۲۵

فرادید| بوگاتی ویرون، که توسط شرکت فرانسوی بوگاتی ساخته شده و تحت نظارت فولکس‌واگن، در سال 2005 معرفی شد، با سرعت بی‌نظیر و فناوری پیشرفته، استانداردهای جدیدی برای ابرخودروها تعریف کرد.

به گزارش فرادید، از سوی دیگر لامبورگینی آوانتادور، محصول شرکت ایتالیایی لامبورگینی، از سال 2011 با طراحی تهاجمی و عملکرد پویا، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین سوپراسپرت‌های جهان شناخته می‌شود.

bugatti-veyron-super-sport-

معرفی بوگاتی ویرون (Bugatti Veyron)

بوگاتی ویرون 16.4، معرفی‌شده در سال 2005، با موتور 8 لیتری W16 چهار توربو، قدرتی بین 1001 تا 1200 اسب بخار (در نسخه سوپراسپرت) تولید می‌کند و گشتاور عظیم 1500 نیوتن‌متری آن، شتاب صفر تا صد 2.5 ثانیه و حداکثر سرعت 408 تا 431 کیلومتر بر ساعت را ممکن ساخته است. این خودرو با سیستم چهارچرخ محرک (AWD) و گیربکس 7 سرعته دوکلاچه، عملکردی بی‌نقص در مسیرهای مستقیم ارائه می‌دهد. وزن 1995 کیلوگرمی، بدنه فیبرکربن، و سیستم تعلیق پیشرفته، پایداری را در سرعت‌های بالا تضمین می‌کنند.

اما مصرف سوخت بالا (25 لیتر در 100 کیلومتر ترکیبی) و هزینه نگهداری نجومی (حدود 20,000 دلار برای تعویض روغن) آن را به گزینه‌ای گران‌قیمت تبدیل کرده است. ویرون با تولید محدود 450 دستگاه (کوپه و تارگا) و قیمت پایه 1.9 میلیون دلار، به‌عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان تا ظهور شیرون شناخته می‌شد و هنوز هم در کلکسیون‌های خصوصی جایگاه ویژه‌ای دارد.

طراحی ویرون با جلوپنجره نعل اسبی، خطوط آیرودینامیک (ضریب درگ 0.36)، و بدنه فیبرکربن، ترکیبی از زیبایی کلاسیک و فناوری مدرن است. کابین آن با چرم دست‌دوز، آلومینیوم، و متریال‌های لوکس، حس قصر متحرک را منتقل می‌کند، اما فضای داخلی برای سرنشینان بلندقد کمی محدود است. سیستم خنک‌کننده پیشرفته با 10 رادیاتور، تایرهای اختصاصی میشلن، و ترمزهای کربن‌سرامیکی، ایمنی و کنترل را در سرعت‌های بالا تضمین می‌کنند. ویرون در تست‌های درگ (مانند مسابقه با لامبورگینی آوانتادور در سال 2012) برتری خود را در سرعت نهایی نشان داد، اما در پیست به دلیل وزن بالا و شتاب جانبی کمتر (1.09 g)، کمی کندتر از رقبا عمل می‌کند. این خودرو برای کلکسیونرهایی طراحی شده که به دنبال نهایت سرعت و پرستیژ هستند.

3

معرفی لامبورگینی آوانتادور

لامبورگینی آوانتادور، معرفی‌شده در سال 2011، با موتور 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی، قدرتی بین 700 تا 770 اسب بخار (در نسخه‌های S و SVJ) تولید می‌کند و گشتاور 720 نیوتن‌متری آن، شتاب صفر تا صد 2.8 تا 2.9 ثانیه و حداکثر سرعت 350 تا 355 کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند. گیربکس 7 سرعته ISR (تک‌کلاچه) و سیستم چهارچرخ محرک، چابکی و هندلینگ فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند، اگرچه تعویض دنده‌ها در سرعت‌های پایین کمی کند است. وزن 1575 تا 1650 کیلوگرمی (سبک‌تر از ویرون) و سیستم تعلیق مک‌فرسون، آوانتادور را برای پیچ‌های تند و رانندگی پویا مناسب کرده است. مصرف سوخت 16 تا 18 لیتر در 100 کیلومتر و قیمت پایه 400,000 تا 550,000 دلار، آن را در مقایسه با ویرون اقتصادی‌تر می‌کند، اما همچنان در رده ابرخودروها قرار دارد.

طراحی آوانتادور با خطوط تیز، دماغه شکسته، و درهای قیچی‌مانند، ظاهری تهاجمی و کاریزماتیک دارد که امضای لامبورگینی است. کابین با چرم آلکانترا، نمایشگر دیجیتال، و طراحی جنگنده‌مانند، حس اسپرت و لوکس را ترکیب می‌کند، اما فضای داخلی نسبت به خودروهای لوکس‌تر محدودتر است. نسخه‌های پیشرفته‌تر مانند Ultimae (2021) با بال عقب فعال و فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب، هندلینگ بهتری ارائه می‌دهند. آوانتادور در پیست‌ها (مانند نوربورگرینگ با زمان 6:44.97 برای SVJ) عملکردی بهتر از ویرون دارد و صدای موتور V12 آن، که به گفته مجله پدال، "مانند یک سمفونی است"، تجربه رانندگی احساسی‌تری ایجاد می‌کند. این خودرو برای رانندگانی طراحی شده که عاشق چابکی و نمایش خیابانی هستند.

XVugmDGNLeYa

مقایسه  بوگاتی ویرون و لامبورگینی آوانتادور

در مقایسه بوگاتی ویرون و لامبورگینی آوانتادور، هر خودرو در حوزه‌ای خاص برتری دارد. بوگاتی ویرون با موتور W16 چهار توربو و قدرت 1001 تا 1200 اسب بخار، در سرعت نهایی (408 تا 431 کیلومتر بر ساعت) و شتاب اولیه (2.5 ثانیه) بی‌رقیب است و در تست‌های درگ، مانند مسابقه گزارش‌شده توسط yjc.ir در سال 1398، آوانتادور را به‌راحتی شکست داد. وزن سنگین‌تر (1995 کیلوگرم) و شتاب جانبی کمتر (1.09 g) باعث می‌شود ویرون در پیست‌ها و پیچ‌ها کمی کندتر عمل کند، اما لوکس بودن کابین و پرستیژ برند، آن را برای کلکسیونرهای متمول ایده‌آل می‌کند.

لامبورگینی آوانتادور با وزن سبک‌تر (1650 کیلوگرم)، هندلینگ بهتر (شتاب جانبی 1.2 g)، و زمان‌های پیست فوق‌العاده (مانند 6:44.97 در نوربورگرینگ برای SVJ)، برای رانندگی پویا و پیست مناسب‌تر است. صدای V12 تنفس طبیعی و طراحی تهاجمی آن، تجربه‌ای احساسی‌تر ارائه می‌دهد، اما در سرعت نهایی (355 کیلومتر بر ساعت) از ویرون عقب می‌ماند. از نظر قیمت، آوانتادور در برابر ویرون مقرون‌به‌صرفه‌تر است و هزینه نگهداری ویرون به‌مراتب بالاتر خواهد بود.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید