آمیتیس و آمیتیس پلاس؛ تیپ های مندرآوردی نیسان سیلفی در ایران

به تازگی شرکت آمیتیس گستر، تیپ های جعلی و مندرآوردی برای نیسان سیلفی وارداتی خود در نظر گرفته که هیچ کدام از آن ها مرجعیت ندارند و نمی توان با اتکا به آن ها سیلفی مدنظر را انتخاب و سپس خریداری کرد.
نیسان سیلفی یکی از جذابترین و بزرگترین سدان های وارد شده به کشور است که در دو سال گذشته موفق شد تا فروش بالایی در ایران کسب کند و جزو محبوبترینها قرار گیرد.
این سدان در دو تیپ پلاس و مکس ادیشن توسط دو شرکت مختلف در بازار عرضه شد که تیپ پلاس آن تقریباً هیچ آپشنی ندارد؛ اما تیپ مکس ادیشن به امکانات نسبتاً زیاد و قابلقبولی مجهز است.
شرکت آمیتیس گستر نگاه پیشگام واردکننده تیپ پلاس نیسان سیلفی به ایران است که این خودرو را طی عرضههای متعددی در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی به فروش رسانده است.
حال اما پس از گذشت مدتها از حضور سیلفی در بازار کشور مشخص شده که تیم شرکت آمیتیس برای جاانداختن تیپ پلاس این سدان در کشور که لو آپشن هست، تمام تلاش خود را به کار گرفته تا مردم نسبت به خریدش ترغیب شوند.
از مهمترین اقدامات شرکت آمیتیس باید به اضافهکردن برخی آپشنها مانند کروز کنترل، رادار بین خطوط و رادار نقطه کور اشاره کرد. بهاینترتیب میتوان نتیجه گرفت که سیلفی های وارداتی شرکت آمیتیس که تیپ پلاس هستند حتا کروز کنترل هم ندارند و به همین دلیل است که حداقل ترین امکانات را نیز به مشتری و خریدار ارائه نمیدهند.
در این راستا سه آپشن کروز کنترل، رادار نقطه کور و رادار بین خطوط بهصورت دستی و افترمارکتی توسط شرکت به سیلفی اضافه شده است تا شاید مشتری برای خریدش از بازار آزاد وسوسه شود.
در نتیجه باید گفت که نسخه آمیتیس نیسان سیلفی بسیار لو آپشن است و هیچ امکاناتی ندارد، از طرفی دیگر نسخه آمیتیس پلاس که توسط خود شرکت واردکننده نامگذاری شده است نیز مجهز به آپشنها و امکاناتی است که افترمارکتی نصب شدهاند و عملکردی درستی نخواهند داشت.
بااینوجود اما در بازار آزاد این دو تیپ مندرآوردی با اختلاف قیمتهایی در حدود ۲۰۰ میلیون تومان به فروش میرسند و تیپ مکس ادیشن سیلفی نیز حدود ۲۰۰ میلیون تومان از تیپ آمیتیس پلاس گرانتر است.
نام خودرو | قیمت بازار |
نیسان سیلفی مکس ادیشن | ۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
نیسان سیلفی آمیتیس پلاس | ۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
نیسان سیلفی آمیتیس | ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
در مورد قیمتگذاری بین تیپهای اصلی و بیاساس نیسان سیلفی باید گفت که چنین اختلاف قیمتی بین نسخه پلاس و مکس ادیشن قابلقبول و منطقی است که اما پرداختن ما به تفاوت ۲۰۰ میلیون تومانی برای تیپ آمیتس و آمیتس پلاس و آپشنهایی که دستی و افترمارکتی نصب شدهاند عقلانی به نظر نمیرسد.
در پایان باید نتیجه گرفت که بهتر است مشتریان گول نامگذاریهای جعلی و بدون مرجعیت فروشندگان خودرو و شرکتهای واردکننده را نخورند تا در نهایت خودرویی بااصالت و همراه با آپشنهای و امکانات فابریک نصیبشان شود.
منبع: خبرآنلاین