تصاویر؛ مرسدس AMG GT XX؛ گل سرسبد غرفه بنز در نمایشکاه گوانگژو
در این محتوا به سراغ مرسدس AMG GT XX آمدهایم. یک سوپر سدان متفاوت از بنز که در گوانگژو به نمایش عمومی درآمد.
اگرچه در سالهای اخیر،خودروسازان چینی پیشرفت بسیار محسوس و قابل توجهی داشتهاند، اما خودروسازان تراز اول جهانی نظیر بنز و بامو نیز از پای ننشسته و صرفا نظاره گر پیشرفت چینیها نیستند. به همین سبب است که میبینیم این دو غول خودروسازی آلمانها، گاهی از اعجوبههای میخکوب کنندهای نظیر AMG GT XX پرده برمیدارند. سوپر سدانی که نشان از آیندهی درخشان ستاره سه پر ژرمنی دارد.
مرسدس AMG GT XX


آ ام گ چندی پیش از خودروی مفهومی GT XX رونمایی کرد؛ یک سدان سوپراسپرت با قدرت ۱۳۴۰ اسببخار و حداکثر سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت که پیش نمایشی از نخستین خودروی برقی تولیدی AMG است؛ خودرویی که قرار است سال آینده معرفی شود اما حالا پیش نمونهی آن به گوانگژو آمده و در معرض دید عموم قرار گرفته است.
اگر AMG بتواند به وعده های جسورانه اش عمل کند، این خودرو میتواند رقیبی جدی برای Lucid Air Sapphire و Porsche Taycan Turbo GT باشد. آن هم با چاشنی نمایشی خاص و هیجانانگیزِ AMG.
آ ام گ بهصراحت تأکید دارد که فناوری بهکار رفته در این خودرو کاملاً آمادهی تولید بوده و در مدلهای آینده ای که بر پایهی پلتفرم برقی AMG.EA ساخته میشوند، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. شایان ذکر است که AMG.EA مخفف AMG Electric Architecture است.
مشخصات گربه ماهی مرسدس

بله تیتر درست است. پروفیل بدنه AMG GT XX دقیقا مشابه با یک گربه ماهی خلق شده و همین امر سبب شده است که ضریب درگ این خودرو، بسیار ایده آل باشد. AMG ادعا میکند ضریب درگ این خودرو در وضعیت فعلی ۰٫۱۹۸ است. دستاوردی چشمگیر برای خودرویی با تایرهای پهن و آینه های جانبی بیرونزده.
از طرفی رنگ نارنجی و بدنه پهن AMG GT XX ما را به یاد مرسدس افسانهای C111 نیز میاندازد. به هر ترایب باید گفت، این مرسدس، جانوری بسیار زیبا و مجذوب کننده از کار درآمده است.
در زیر پوسته، مرسدس AMG GTXX از معماری ۸۰۰ ولتی بهره میبرد و به یک بسته باتری پیشرفته مجهز است که می تواند با توان ۸۵۰ کیلووات شارژ شود. این میزان قدرت برای افزودن نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر برد تنها در حدود پنج دقیقه کافی است. این انرژی از طریق دو واحد محرکهی الکتریکی (EDU) که مجموعاً شامل سه موتور الکتریکی محوری (axial-flux) هستند به هر چهار چرخ منتقل میشود.
دو موتور در عقب و یکی در جلو. مجموع قدرت خروجی در این سوپر سدان، ۱۳۴۰ اسب بخار اعلام شده است. جالب است بدانید که موتورهای برقی بهطور کامل در واحدهای محرکه ادغام شدهاند و هر کدام دارای گیربکس جداگانه و اینورتر خنکشونده با آب هستند. همچنین این خودرو قابلیت شبیه سازی انجینهای ۸ سیلندر را هم داراست.
منبع: اسب بخار