ID.۴ جی تی اکس؛ شاسی بلند قدرتمند فولکس واگن

آی دی.۴ جی تی اکس از سامانه تمام چرخ محرک هوشمند استفاده میکند که بطور اتوماتیک تنظیم میشود. بدین ترتیب که کراس اوور فولکس واگن در حالت عادی روی حالت محور عقب قرار دارد تا زمانیکه سنسورها نیاز به کشش و نیروی بیشتر را دریافت کنند.
کد خبر :
۹۳۳۸۸
بازدید :
۵۲۱۴۶
پاییز گذشته فولکس واگن خودروی الکتریکی ID.۴ را وارد خط تولید خود کرد و اکنون نسخه پرفورمنس این شاسی بلند الکتریکی را با لوگوی GTX معرفی میکند.
برخلاف نسخه استاندارد آی دی.۴ که از یک موتور الکتریکی استفاده میکند نسخه جی تی اکس از یک موتور الکتریکی دیگر که روی محور جلو نصب شده نیز بهره مند میشود تا میزان خروجی از ۲۰۱ اسب بخار به ۲۹۵ اسب بخار افزایش یابد.
نسخه GTX در آزمونهای سرعت موفق شده که شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت را طی ۶.۲ ثانیه ثبت کند. این رکورد برای نسخه استاندارد ۸.۵ ثانیه بوده که بهبود مناسبی به نظر میرسد. بیشینه سرعت نیز از ۱۶۰ به ۱۸۰ کیلومتر برساعت ارتقا یافته و البته بطور الکترونیکی روی این عدد محدود شده است.آی دی.۴ جی تی اکس از سامانه تمام چرخ محرک هوشمند استفاده میکند که بطور اتوماتیک تنظیم میشود. بدین ترتیب که کراس اوور فولکس واگن در حالت عادی روی حالت محور عقب قرار دارد تا زمانیکه سنسورها نیاز به کشش و نیروی بیشتر را دریافت کنند.
علاوه بر این در حالت رانندگی اسپرت و زمانی که راننده پدال گاز را بیشتر درگیر کند نیز سامانه تمام چرخ محرک فعال میشود. تغییر حالت از حالت محور عقب به تمام چرخ محرک براساس ادعای سازنده بسیار سریع و روان انجام میشود و عملا وقفهای در عملکرد خودرو احساس نخواهد شد.
آی دی.۴ جی تی اکس بطور استاندارد از رینگهای آلومینیومی ۲۰ اینچی استفاده میکند و نمونه ۲۱ اینچی در حالت آپشن ارائه میشود که در این حالت محور جلو به سیستم ترمز با دیسکهای ۳۵۸ میلیمتری در محور جلو مجهز خواهد شد.
نکته ناامید کننده استفاده از سیستم ترمز کاسهای در محور عقب حتی در این نسخه پرفورمنس، است! در حالت آپشن امکان انتخاب سیستم تعلیق اسپرت با کاهش ارتفاع ۱۵ میلیمتری در نظر گرفته شده است. کمک فنرهای تطبیقی نیز بخشی از پکیج اسپرت پلاس هستند.
باتری این خودروی الکتریکی دقیقا مانند نمونه استاندارد آی دی.۴ از نوع لیتیوم-یون ۷۷ کیلووات ساعت است که امکان پیمایش ۴۸۰ کیلومتر را در اختیار راننده قرار میدهد. با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع و شارژر ۱۲۵ کیلوواتی، باتری طی ۳۰ دقیقه قابلیت پیمایش ۳۰۰ کیلومتر را در خود ذخیره میکند.
در کابین محصول جدید فولکس واگن آپشنهای مختلفی پیش روی مشتریان قرار دارد. نمایشگر هدآپ، نمایشگر سیستم سرگرمی ۱۲ اینچی (در حالت استاندارد ۱۰ اینچی) و ... از جمله این موارد هستند. انتظار میرود این خودرو بین ۵۰ تا ۶۰ هزار یورو قیمت گذاری شود.
آی دی.۴ جی تی اکس بطور استاندارد از رینگهای آلومینیومی ۲۰ اینچی استفاده میکند و نمونه ۲۱ اینچی در حالت آپشن ارائه میشود که در این حالت محور جلو به سیستم ترمز با دیسکهای ۳۵۸ میلیمتری در محور جلو مجهز خواهد شد.
نکته ناامید کننده استفاده از سیستم ترمز کاسهای در محور عقب حتی در این نسخه پرفورمنس، است! در حالت آپشن امکان انتخاب سیستم تعلیق اسپرت با کاهش ارتفاع ۱۵ میلیمتری در نظر گرفته شده است. کمک فنرهای تطبیقی نیز بخشی از پکیج اسپرت پلاس هستند.
باتری این خودروی الکتریکی دقیقا مانند نمونه استاندارد آی دی.۴ از نوع لیتیوم-یون ۷۷ کیلووات ساعت است که امکان پیمایش ۴۸۰ کیلومتر را در اختیار راننده قرار میدهد. با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع و شارژر ۱۲۵ کیلوواتی، باتری طی ۳۰ دقیقه قابلیت پیمایش ۳۰۰ کیلومتر را در خود ذخیره میکند.
در کابین محصول جدید فولکس واگن آپشنهای مختلفی پیش روی مشتریان قرار دارد. نمایشگر هدآپ، نمایشگر سیستم سرگرمی ۱۲ اینچی (در حالت استاندارد ۱۰ اینچی) و ... از جمله این موارد هستند. انتظار میرود این خودرو بین ۵۰ تا ۶۰ هزار یورو قیمت گذاری شود.
۰