ویژگی های رنگ مو مناسب موهای فر که باید بدانید!

ویژگی های رنگ مو مناسب موهای فر که باید بدانید!

هرکدام از موهای صاف، موج‌دار، مجعد و فر، باید با استفاده از رنگ مویی مناسب خود رنگ شوند. در این میان رنگ کردن موهای فر، حساسیت بیشتری دارد و شما باید قبل از رنگ کردن آن‌ها به خوبی با رنگ موی مناسب برای خرید آشنا باشید. به همین جهت در ادامه قرار است با ویژگی‌های رنگ موی مناسب و نکات مهم خرید رنگ برای موهای فر، آشنا شوید!

کد خبر : ۱۳۳۵۸۸
بازدید : ۳۸۷۵

استفاده از رنگ مو بین خانم‌ها امری متداول است. آن‌ها برای داشتن استایلی زیبا، موهای خود را رنگ می‌کنند. اما در این میان، نباید فراموش کرد که هرکدام از موها خصوصیات ظاهری و ساختاری خاصی دارند و بر همین اساس نیز دسته‌بندی می‌شوند. 

از طرفی نکته قابل توجه اینجاست که هرکدام از موهای صاف، موج‌دار، مجعد و فر، باید با استفاده از رنگ مویی مناسب خود رنگ شوند. در این میان رنگ کردن موهای فر، حساسیت بیشتری دارد و شما باید قبل از رنگ کردن آن‌ها به خوبی با رنگ موی مناسب برای خرید آشنا باشید. به همین جهت در ادامه قرار است با ویژگی‌های رنگ موی مناسب و نکات مهم خرید رنگ برای موهای فر، آشنا شوید!

چه رنگ هایی برای موهای فر مناسب هستند؟

10000

 رنگ موی نیمه دائمی

استفاده از رنگ موی نیمه دائم، برای موهای فر و مجعد بهترین راه برای زیبایی آن است. چون رنگدانه‌های این نوع رنگ، به میان رشته موها نفوذ می‌کنند و تاثیر آن با رنگ‌های دائم روی موهای صاف یکسان است. 

از طرفی این نوع رنگ، به دلیل پیچ و تاب‌های موجود در فرهای مو، راحت‌تر به آن جذب می‌شود. استفاده از رنگ‌هایی با ماندگاری بیشتر مانند تن‌های عسلی، کاراملی و قهوه‌ای شکلاتی، برای موهای فر به شما پیشنهاد می‌شود.

رنگ موهای مسی و قرمز

موی فر را می‌توان به رنگ قرمز و مسی نیز درآورد. چون این نوع رنگ‌ها، باعث شاداب‌تر شدن و سالم‌تر به نظر رسیدن موها نیز می‌شود. این رنگ‌ها برای همه پوست‌ها نیز مناسبند و افراد زیادی با انواع رنگ‌های پوستی می‌توانند از آن استفاده کنند. 

رنگ موی مشکی

از دیگر رنگ‌های مناسب برای موهای فر، رنگ مشکی است. چون به شما ظاهری جذاب می‌بخشد و آن را طبیعی‌تر نیز نشان می‌دهد. استفاده از رنگ‌هایی غیر متداول و جیغ نیز گزینه وسوسه‌انگیزی است. به شرطی که قبل از هرکاری، از متخصصان در این زمینه مشاوره بگیرید. 

رنگ مویی با قابلیت حفظ و تقویت الگوی فر مو

شما باید از رنگ مویی استفاده کنید که الگوی فر موهایتان را حفظ و تقویت کند. بنابراین می‌توان از رنگ‌های برجسته‌تر نیز استفاده کرد. اگر هم تمایل به تغییر کامل رنگ مویتان ندارید، باید از هایلایت برای موهای خود استفاده کنید. چون این نوع رنگ نیز به موهای شما جلوه بیشتری می‌دهد و باعث برجسته‌تر شدن آن نیز می‌شود. 

هایلایت نیز انواع مختلفی مانند بالیاژ، آمبره، بیبی لایت، فلامبویاژ و تکنیک پینتورا دارد که در میان آن‌ها، تکنیک پینتورا به طور اختصاصی برای موهای فر و مجعد پیشنهاد می‌شود. در این تکنیک، رنگ مستقیما روی فرها قرار می‌گیرد تا شکل طبیعی آن‌ها را برجسته‌تر از قبل کند و به آن ها کنتراست ‌دهد. 

برخی افراد با موهای فر، علاقه زیادی به داشتن موهایی با رنگ بلوند دارند. اما این کار نه غیر ممکن بلکه نیازمند زمان، تلاش و هزینه است. چون این فرآیند، باید توسط متخصص و به صورت تدریجی انجام شود تا کم‌ترین آسیبب به موهای شما برسد. فراموش نکنید که پس از آن نیز باید موهای خود را به خوبی تقویت کرده و از حالت‌دهنده برای زیبایی بهتر آن‌ها استفاده کنید. 

20000

نکات مهم خرید رنگ مو برای موهای فر

رنگ کردن موهای فر، بستگی به انتخاب و خرید رنگ مویی مناسب دارد. دانستن بعضی از نکات هنگام خرید رنگ مو به شما کمک می‌کند تا بتوانید خریدی هوشمندانه داشته باشید. در موارد ادامه مهم‌ترین نکات هنگام خرید رنگ موی مناسب موهای فر را آورده ایم:

از رنگ موی حاوی نرم کننده استفاده کنید.

به طور کلی استفاده از رنگ، باعث خشکی موها می‌شود و این امر برای موهای طبیعی و مجعد بیشتر اتفاق می‌افتد. بسیاری از رنگ‌ها، در ترکیبات خود مواد شیمیایی مضری دارند و چربی و رطوبت مو را از بین می‌برند. 

این اتفاق نیز در پایان باعث کم‌آبی، موخوره و شکستگی مو می‌شود. به همین دلیل شما باید برای خرید رنگ موی مناسب موهای فر، از رنگ‌هایی استفاده کنید که بافت، رطوبت و حالت موهای شما را از بین نمی‌برند.

تا جای ممکن رنگ موی دائمی نخرید!

از خرید رنگ موی دائمی خوددرای کنید. چون موهای فر، در معرض آسیب فراوان مواد شیمیایی این نوع رنگ‌ها هستند. از طرفی رنگ دائمی، به دلیل داشتن آمونیاک در ترکیباتش، الگوی فر موی شما را از بین می‌برد. استفاده از این رنگ‎ها نیز باعث ایجاد فرهایی نازک و بی‎حالت، موخوره، زبری و گره خوردن مو می‎شود.

به تناژ رنگ پوست خود توجه کنید.

هنگام خرید رنگ مو، باید به رنگ پوست خود نیز توجه کنید. چون گرمی و سردی رنگ پوست شما، در انتخاب رنگ موی مناسب تاثیر زیادی دارد. شما می‎توانید با وجود داشتن پوستی گرم، رنگ‎های بلوند طلایی، توت فرنگی، طلایی، شاه بلوطی، قهوه‎ای شکلاتی، تناژ قرمز و مشکلی ملایم را برای موهای فر خود انتخاب کنید. از طرف دیگر استفاده از رنگ‎های سرد مانند پلاتینیوم، بلوند خاکستری، قهوه‎ای خاکستری و مشکی ملایم نیز می‎تواند برای پوست‎هایی با رنگ سرد پیشنهاد می‎شود. 

در هنگام خرید رنگ مو مطمئن شوید که رنگ مورد نظرتان، فقط 1 درجه روشن‌تر و 2 درجه تیره‌تر از رنگ موهای طبیعی شماست. اما به طور کلی، برای استفاده از رنگ‌های خاص‌تر باید به متخصص و آرایشگر حرفه‌ای مراجعه کنید تا او به شما رنگ مناسبی را پیسنهاد دهد. 

شما باید رنگ‌هایی ملایم را برای موهای فر خود انتخاب کنید. چون استفاده از رنگ‌های شاداب‌تر باعث آسیب به موها می‌شود.

براساس نوع فر موهای خود انتخاب کنید.

نوع فر موی خود را بشناسید و بعد از آن رنگ مناسبی را انتخاب کنید. چون بعضی از رنگ‌ها ممکن است روی همه فرها اثر خوبی نداشته باشند. البته فراموش نکنید که افرادی با موهای فر درشت، می‌توانند با خیال راحت انواع رنگ‌ها را استفاده کنند و افرادی با فرهای متوسط نیز بهتر است هایلایت‌ها را برای تغییر رنگ موی خود به کار گیرند.

از برندی معتبر رنگ مو را خریداری کنید.

خرید رنگ مو از برندی معتبر و مطمئن نیز می‌تواند به شما کمک کند تا با اطمینان کامل موهای خود را رنگ کنید. چون برندهای معتبر، از مواد و متریالی با کیفیت برای ساخت رنگ مو استفاده می‌کنند و به علاوه در نظر گرفتن زیبایی موهایتان، با جلوگیری از حساسیت به رنگ مو، سلامتی آن‌ها را نیز تضمین می‌کنند. 

مراقبت از موهای فر بعد از رنگ شدن

مراقبت از موهای فر، به دلیل بازیابی خاصیت ارتجاعی آن‌ها، امری مهم و ضروری است. برای همین بهتر است نکات زیر را به خاطر داشته باشید: 

سعی کنید موهای خود را تا 2 یا 3 روز بعد از رنگ کردن مو نشویید. چون این‌کار باعث می‌شود که لایه‌های کوتیکول کاملا بسته شوند و رنگ مو ماندگاری بیشتری پیدا کند. 

استفاده از شامپو و نرم‌کننده‌های مناسب برای آبرسانی و تقویت مو را فراموش نکنید. چون شامپوی معمولی برای مراقبت از موهایی فر مناسب نیست و باید از محصولاتی بدون سولفات برای غنی شدن و سرزندگی موهای رنگ‌شده خود استفاده کنید. 

از راه‌های درمانی مانند حالت‌دهنده‌های قوی و هیدراتاسیون، برای حفظ موهای فر و برجستگی آن‌ها استفادکنید. جالب است بدانید که می‌توانید این‌کار را درخانه نیز انجام دهید.

نتیجه‌گیری

فراموش نکنید که استفاده از رنگ مویی مناسب چه برای موهای فر، چه برای انواع دیگر موها، امری مهم و ضروری است. استفاده از رنگ مویی باکیفیت مطلوب و قیمتی به صرفه نیز باعث می‌شود که بدون نگرانی و آسیب به موهایتان، ظاهر خود را تغییر داده و زیباتر از قبل کنید. 

اما مهم‌ترین مسئله این‌جاست که نشانه‌های رنگ موی باکیفیت چیست و چگونه می‌توان با بهترین برندهای رنگ مو آشنا شد؟ پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با ویژگی های رنگ موی خوب برای سایر انواع مو، به این مطلب از فرصت نیوز مراجعه کنید.

۳
نظرات بینندگان
  • مهسا ارسالی در

    ما موفرفری ها باید خیلی بیشتر تو انتخاب رنگ مو دقت کنیم
    مرسی از مطلب مفیدتون

  • فاطمه ارسالی در

    خیلیا به تفاوت رنگ مو برای موهای لخت و فر توجه ندارن. مرسی از مقاله خوبتون

  • M ارسالی در

    مطالب خوبی بود ممنون من کلا نمیدونستم چه رنگ مویی برا چه مویی خوبه

  • sh ارسالی در

    سلام ممنون از اطلاعات جامعی که در اختیار قرار دادین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید