سقف عرشه فولادی، انتخابی اقتصادی برای ساخت‌وساز

سقف عرشه فولادی، انتخابی اقتصادی برای ساخت‌وساز
کد خبر : ۱۳۴۴۸۳
بازدید : ۲۷

سقف عرشه فولادی یکی از کاربردی‌ترین و بهترین متریال حال حاضر برای استفاده در سقف ساختمان‌ها به حساب می‌آید. این محصول که به انگلیسی composite metal deck floor نامیده می‌شود، با فاصله‌های منظم و به صورت عمودی در سقف‌های ساختمانی قرار می‌گیرد.

در افزایش استحکام و مقاومت ساختمان بسیار تأثیرگذار است و در سازه‌های آپارتمانی، ساخت محیط‌های گسترده، سوله‌ها و سایر ساختمان‌ها از این نوع سقف‌های عرشه فولادی استفاده می‌شود.

از دلایل اهمیت این نوع متریال می‌توان به قیمت مناسب، وزن سبک و همچنین مقاومت در برابر زلزله و ضربه اشاره کرد. بااین‌حال، برای آشنایی بیشتر با سقف عرشه فولادی و مزایای آن، ادامه این محتوا می‌تواند برای شما مفید باشد.

1111111111111111111

زیرساخت سقف عرشه فولادی

سقف عرشه فولادی چیست؟

سقف عرشه از ورق گالوانیزه فولادی تهیه شده و در ساخت اسکلت فلزی ساختمان‌ها نقش اساسی دارد. به این سقف‌ها «عرشه فولادی» گفته می‌شود، چراکه یک ورق فولادی گالوانیزه در نقش نگهدارنده یا عرشه وجود دارد که سایر قسمت‌های سقف روی آن قرار می‌گیرد. اجزای دیگر این سقف‌ها شامل برشگیرها (گل‌میخ‌ها)، بتن بند (فلاشینگ)، میل‌گردها یا شبکه‌های سیمی جوش شده و بتن می‌شوند.

عرشه فولادی که در این سیستم مورداستفاده قرار می‌گیرد، از ورق‌های گالوانیزه با ضخامتی بین 0.7 تا 1.25 و عرضی حدود 1000 تا 1250 میلی‌متر تولید می‌شود. این ورق‌ها به روش نورد سرد و در کارخانه‌ها تولید شده و به شکل ذوزنقه برش می‌خورد. شکل خاص سقف عرشه فولادی کمک می‌کند تا ذرات هوا به‌خوبی حرکت کنند و وزن بتن را به‌راحتی تحمل نمایند. 

از دیگر مزایای این محصولات پرکاربرد صنعت ساخت و ساز می‌توان به عدم تغییر شکل ورق گالوانیزه، عدم خمیدگی و مقاومت در برابر زلزله و بار وزنی زیاد، اشاره کرد. بااین‌حال، سقف عرشه فولادی در طرح‌های متنوعی مورداستفاده قرار می‌گیرد که انتخاب بهترین مدل، بستگی به کاربرد مدنظر و انتخاب مهندس پروژه دارد.

کاربرد سقف عرشه فولادی چیست؟

سقف عرشه فولادی کاربردهای زیادی دارد که از جمله مهم‌ترین آنها در صنعت ساختمان‌سازی است. درعین‌حال، از این سازه‌ها در صنایع مختلف دیگری نیز استفاده می‌شود که در ادامه چند کاربرد مهم آنها را نام می‌بریم:

از این سقف‌های مستحکم در پوشش سالن‌ها، انبارها و سایر اماکن صنعتی بهره می‌گیرند.

در مراکز خرید و فروشگاه‌ها نیز از این سقف‌ها، به صورت گسترده‌ای استفاده می‌شود.

استفاده از سقف عرشه فولادی در ساختمان‌های مسکونی و آپارتمان‌ها نیز مناسب و پرکاربرد است.

در برخی از قسمت‌های پل‌هایی که طول زیادی دارند، از سقف عرشه فولادی استفاده می‌شود.

سالن‌های ورزشی هم به سقف‌های مقاوم و بلندی احتیاج دارند که انتخاب سقف عرشه فولادی برای آنها بسیار مناسب است.

برای کارخانه‌ها و صنایع نفت و گازی که به فضاهایی با سقف‌های بلند احتیاج دارند، می‌توان از عرشه فولادی گالوانیزه کمک گرفت.

در ساخت‌وساز ساختمان‌های دولتی، ادارات، بانک‌ها، پارکینگ‌ها و سایر فضاها، انتخاب سقف عرشه فولادی بسیار به‌صرفه و اقتصادی است.

888888888888888

کاربرد سقف عرشه فولادی در ساختمان‌سازی

مزایای انتخاب عرشه فولادی گالوانیزه

انتخاب سقف عرشه فولادی یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی معماران است که دلیل آن به کیفیت بالای این سازه‌ها برمی گردد. اما برای آنکه متوجه شوید مزایای سقف عرشه فولادی چیست، در ادامه چند مورد ویژه را بیان می‌کنیم:

استفاده در ساختمان‌های بلند

نه‌تنها از این سازه‌ها می‌توان در ساخت‌وساز مجتمع‌های مسکونی چندطبقه استفاده کرد، بلکه می‌توان از آنها در ساخت تأسیسات، انبارها، کارخانه‌ها و همچنین صنایع مختلف نیز بهره گرفت.

ویژگی‌های ساختاری مناسب

ضخامت و وزن عرشه فولادی نسبت به سایر سقف‌ها کمتر است. همین عامل سبب شده که انعطاف بسیار مناسبی در برابر تغییرات مدنظر داشته باشد. استحکام بالا و مقاومت در برابر زلزله، آتش‌سوزی و امکان استفاده در انواع شرایط آب‌وهوایی، نشان از کیفیت بالای این محصولات است.

سرعت ساخت سقف عرشه فولادی

سهولت در طراحی، ساخت و اجرای 11 برابر سریع‌تر از سایر سقف‌ها، از دیگر مزایای عرشه فولادی است. عدم نیاز به سیستم قالب‌بندی سنتی و بازکردن قالب‌ها نیز باعث شده تا فرایند اجرایی بسیار سریع‌تر شود.

امکان نصب انواع سیستم‌های گرمایشی

با نصب این سازه‌ها می‌توانید انواع سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدنظر را روی سقف نصب کنید. همچنین دسترسی به تأسیسات راحت‌تر بوده و اکثر فرایند اجرایی به صورت صنعتی و بدون خطای انسانی انجام می‌شود.

قیمت مناسب

کاهش مصرف فولاد اسکلت و همچنین استفاده از ورق گالوانیزه و سقف عرشه فولادی فولادیار کوروش که بهترین قیمت بازار را دارد، موجب شده که هزینه‌ها تا حد زیادی کاهش یابد. درواقع سقف عرشه فولادی گزینه‌ای اقتصادی، بسیار مناسب و حرفه‌ای است که به شرکت‌های ساختمان‌سازی به صورت ویژه پیشنهاد می‌شود.

نکات مهم در انتخاب ورق گالوانیزه مناسب برای عرشه فولادی

همان‌طور که گفته شد، در تولید سقف عرشه فولادی از ورق گالوانیزه استفاده می‌شود که نقش اساسی در استحکام و مقاومت این سقف‌ها دارند و به همین دلیل در انتخاب آنها باید نهایت دقت نظر را داشت. در ادامه، چند نکته مهم برای خرید بهترین نوع ورق گالوانیزه را بیان می‌کنیم:

انتخاب ورق گالوانیزه باکیفیت بالا؛ به‌خاطر تأثیرگذاری مستقیم بر استحکام، مقاومت، عایق بودن و همچنین طول عمر سقف عرشه فولادی

برش‌های منظم و عدم شکستگی و آسیب در بافت ورق

توجه به ضخامت، طول و همچنین عرض ورق‌های گالوانیزه؛ به‌خاطر کارایی آنها در طراحی و ساخت سقف عرشه فولادی

هماهنگی با طراح پروژه برای مطابقت نوع برش و مدل ورق گالوانیزه با طرح کلی کار

خرید از بهترین برند بازار با بهترین کیفیت و کمترین قیمت ممکن

گروه فولادیار کوروش؛ بهترین تولیدکننده ورق عرشه فولادی

در این محتوا که به بررسی سقف عرشه فولادی و مزایای استفاده از آن در ساختمان‌سازی و صنعت پرداختیم، از تأثیر ورق‌های گالوانیزه بر این سازه‌ها نیز صحبت کردیم. بااین‌حال، برای خرید این نوع ورق‌ها ممکن است با چالش‌های زیادی از جمله کیفیت و قیمت مناسب روبه‌رو شوید. 

با توجه‌ به بررسی‌های انجام شده، گروه فولادیار کوروش با بیش از دو دهه تجربه در زمینه تولید مصنوعات فلزی از ورق‌های رنگی، سرد و گالوانیزه، می‌تواند بهترین گزینه پیش روی شما باشد. از دلایل این انتخاب می‌توان به خوش‌نام بودن، سرعت در تولید و تحویل کالا، تنوع تولید، استفاده از دانش روز و تجهیزات نوین و همچنین قیمت بسیار مناسب محصولات این شرکت اشاره کرد. درعین‌حال، امکان سفارشی‌سازی و مشاوره با برترین کارشناسان گروه فولادیار کوروش نیز وجود دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی این مجموعه به نشانی https://fouladyargroup.com/ مراجعه فرمایید.

۰
نظرات بینندگان
  • فاطمه ارسالی در

    فکر میکردم فقط برای محیط های صنعتی قابل استفاده باشه، نمی دونستم کاربردهای بیشتری هم داره

  • Mojtaba ارسالی در

    چقدر جالب که با کیفیت بالای فولاد، انتخاب سقف فولادی صرفه اقتصادی هم داره واقعا مقاله خوبی بود ممنون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید