تفاوت قهوه‌ساز و اسپرسوساز؛ کدام برای من بهتر است؟

تفاوت قهوه‌ساز و اسپرسوساز؛ کدام برای من بهتر است؟

برخلاف تصور عموم، برای تهیه هر نوع قهوه، باید دستگاه مخصوص به خودش را بگیرید. به عبارت ساده‌تر قهوه‌ساز با اسپرسوساز فرق دارد. در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این تفاوت حرف بزنیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کد خبر : ۱۳۷۱۳۳
بازدید : ۴۰

بعد از چای شاید بتوان قهوه را یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌های گرم در میان ایرانیان دانست و به همین دلیل هم امروزه وجود قهوه‌ساز در خانه‌های ایرانی به امری رایج تبدیل شده است. حالا این وسیله می‌تواند دستی یا اتوماتیک باشد، می‌تواند مخصوص اسپرسو یا قوه ترک یا فرانسه باشد و به‌طورکلی می‌تواند با هر خصوصیتی که خودتان می‌خواهید باشد.

اما خب نکته مهمی که باید بدانید این است که برخلاف تصور عموم، برای تهیه هر نوع قهوه، باید دستگاه مخصوص به خودش را بگیرید. به عبارت ساده‌تر قهوه‌ساز با اسپرسوساز فرق دارد. در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این تفاوت حرف بزنیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تفاوت قهوه‌ساز و اسپرسوساز

قبل از اینکه درباره تفاوت قهوه‌ساز و اسپرسوساز حرف بزنیم باید تفاوت اسپرسو و قهوه را به‌صورت مختصر بررسی کنیم. اسپرسو درواقع یک نوشیدنی ایتالیایی است که با عبور پرفشار کمی آب درحال جوش از روی دانه‌های قهوه درست می‌شود.

برای درست کردن قهوه اما کافی است مقداری آب داغ را روی قهوه بریزید. قهوه انواع مختلفی دارد که اسپرسو یکی از آنهاست. شما هم برای خرید اسپرسو و هم برای خرید هر قهوه‌ دیگر باید مشخصات هر کدام را به‌صورت جداگانه بررسی کنید.

حالا به سراغ بررسی تفاوت دستگاه اسپرسوساز و قهوه‌ساز برویم. تفاوت‌های این دو وسیله به شرح زیر است:

 عملکرد متفاوت

معمولا از اسپرسوساز فقط برای تهیه اسپرسو و قهوه‌های زیرشاخه آن استفاده می‌کنند اما از قهوه‌ساز برای تهیه یک فنجان قهوه معمولی.

روش آسیاب کردن

روش آسیاب کردن قهوه‌ای که باید در اسپرسوساز استفاده شود با قهوه‌ای که باید در قهوه‌ساز استفاده شود متفاوت است.

شیوه دم کردن قهوه

شیوه دم کردن قهوه‌ها هم با هم متفاوت است. دانه‌های اسپرسو ریزتر از سایر قهوه‌ها آسیاب می‌شود و این باعث می‌شود که نوشیدنی خیلی سریع‌تر از قهوه‌های دیگر آماده شود.

قیمت دستگاه

تفاوت بعدی را باید در قیمت بین دو دستگاه جستجو کرد. معمولا قهوه‌سازها به دلیل اینکه عملکرد ساده‌و امکانات محدودی دارند، قیمتشان نسبت به اسپرسوسازها کمتر است.

نحوه استفاده

تفاوت‌بعدی نحوه استفاده از این دو دستگاه است. در دستگاه‌های نیمه اتوماتیک و دستی استفاده از قهوه‌ساز راحت‌تر از اسپرسوساز است. در دستگاه‌های اتوماتیک اما زیاد تفاوتی ندارد و با فشار دادن چند دکمه کارتان راه میافتد.

نحوه تمیز کردن دستگاه

تفاوت بعدی را باید در نحوه تمیز کردن دستگاه‌ها جستجو کرد. قهوه‌ساز ساختار ساده‌تری نسبت به اسپرسوساز دارد و بنابراین تمیز کردنش هم آسان‌تر است. قهوه‌سازهای دستی را به راحتی می‌توانید بشویید و جرم‌گیری کنید. برای شستشوی اسپرسوساز دستی باید اجزای آن را از هم جدا کنید.

قهوه‌ساز برای خرید بهتر است یا اسپرسوساز؟

52

پاسخ این سوال روشن است. شما باید براساس سلیقه خود در انتخاب نوشیدنی، دستگاهی که برایتان مناسب‌تر است، انتخاب کنید. اگر قهوه‌ساز را برای محل کارتان می‌خواهید شاید بهتر باشد به جای اسپرسوساز، قهوه‌ساز بگیرید که سلیقه افراد متنوع‌تری را شامل می‌شود.

فرقی ندارد که می‌خواهید قهوه‌ساز بگیرید یا اسپرسوساز، در هر صورت باید به دو نکته مهم توجه کنید. نکته اول اینکه در هر دستگاهی قهوه مناسب خودش را بریزید. همانطورکه در بالا اشاره کردیم، دانه‌های قهوه در هر دستگاه متفاوت با دیگری آسیاب می‌شود.

بنابراین اگر قهوه اشتباهی را در دستگاه اشتباهی بریزید، به نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت. نکته دوم اینکه دستگاهی که می‌خواهید بخرید را با دیگر برندها در نوع خود مقایسه کنید و مطمئن شوید تمام گزینه‌هایی که می‌خواهید را داشته باشد. مثلا اگر قصد خرید اسپرسوساز دلونگی را دارید حتما ویژگی‌های آن را با اسپرسوساز مباشی و برندهای دیگر مقایسه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

کلام آخر

در این مطلب درباره تفاوت بین اسپرسوساز و قهوه‌ساز حرف زدیم. اگر دوست دارید قهوه خود را در خانه یا محل کار خودتان درست کنید و برای آن نیاز به یک دستگاه دارید، پس از خواندن این مطلب باید بتوانید تشخیص دهید که اسپرسوساز برایتان مناسب‌تر است یا قهوه‌ساز.

اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این نوشته بدان اشاره نشد و یا تفاوت دیگری درباره اسپرسوساز و قهوه‌ساز می‌شناسید که از قلم افتاده، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران نیز بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید