سفر به کیش و تفریحات هیجان انگیز

سفر به کیش و تفریحات هیجان انگیز

در جزیره کیش تفریحات زیادی مبتنی بر امکانات موجود در جزیره به وجود آمده است که سبب جذاب شدن سفر به آن می‌شود. اگر با رزرو بلیط هواپیما کیش قصد سفر به جزیره کیش را دارید و می‌خواهید از تفریحات هیجان انگیز این جزیره با خبر شوید، این نوشته را هم بخوانید.

کد خبر : ۱۴۰۱۷۳
بازدید : ۸۴۱

در میان بازار شلوغ شهرهای بزرگ در زمینه جذب گردشگر، همیشه نام یک جزیره خوش آب و هوا به خوبی می‌درخشد. جزیره کیش در طول ۱۲ ماه سال گردشگران بسیاری را از شهرهای دیگر کشورمان یا حتی شهرهای خارجی جذب می‌کند.

این توانایی صرفا به خاطر آب و هوای خوب یا سواحل زیبا نیست بلکه در جزیره کیش تفریحات زیادی مبتنی بر امکانات موجود در جزیره به وجود آمده است که سبب جذاب شدن سفر به آن می‌شود. اگر با رزرو بلیط هواپیما کیش قصد سفر به جزیره کیش را دارید و می‌خواهید از تفریحات هیجان انگیز این جزیره با خبر شوید، این نوشته را هم بخوانید.

بنانا

با قاطعیت باید گفت که یکی از جذاب ترین‌ تفریحات در جزیره کیش، نشستن بر روی بنانا و حرکت بر روی آب است. بنانا تا حدودی به شاتل شباهت دارد اما با این تفاوت که نوع تیوب آن خلاقانه‌تر و زیباتر است و همچنین با سرعت بیشتری حرکت می‌کند و در طول مدت زمان حضورتان بر روی آن به همراه دوستان یا خانواده، قطعا متوجه گذر زمان نخواهید شد.

این تیوب‌ها که به شکل موز هستند، توسط قایق‌های تندرو کشیده می‌شوند و با سرعت زیاد بر روی آب حرکت می‌کند. این تیوب‌ها ۴ الی ۸ نفره هستند و این یعنی می‌توانید با حداکثر افراد از آن استفاده کنید.

اسنورکلینگ

اگر علاقه چندانی به دیدن بخش‌های عمیق ندارید، اسنورکلینگ بهترین گزینه است، به این دلیل که تنها به ارتفاعات کم عمق می‌روید. همین مسئله سبب شده است تا محدودیت سنی نیز نسبت به غواصی عوض شود و همه افراد بالای ۶ سال بتوانند این کار را انجام دهند.

برای اسنورکلینگ نیز همانند غواصی، لازم نیست چیزی تهیه کنید و همه وسایل در آنجا ارائه می‌شود. شما از سراسر ایران می توانید برای تجربه این تفریح به کیش سفر کنید. مثلا برای سفر از مشهد فقط کافی است بلیط هواپیما مشهد کیش را رزرو کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم بلیط برگشت یعنی بلیط هواپیما کیش به مشهد را همزمان با بلیط رفت رزرو کنید.

چتر پاراسل

رفتن به جزیره کیش صرفا به منزله رفتن به دنیای زیر آب نیست، بلکه شما در ارتفاعات بالاتر از آب نیز می‌توانید تفریحات خوبی را تجربه کنید تا بر هیجان سفر شما بیفزایند. همانند چتر نجات یا بالن بر روی آب حرکت خواهید کرد که طی آن می‌توانید آب‌های خلیج فارس به همراه سواحلش و حتی خود جزیره کیش را نیز تماشا کنید.

البته لازم نیست نگران چیزی هم باشید چرا که نجات غریق‌ها قرار است به خوبی شما را زیر نظر داشته باشند. در سواحل سیمرغ و مرجان، اسکله تفریحی کیش و اسکله دامون می‌توانید این تفریح را انجام دهید.

شاتل

در ادامه تفریحات آبی به شاتل می‌رسیم که برخلاف بقیه موارد نیست و به شکل خیلی آرامی اتفاق می‌افتد. در شاتل، شما بر روی یک تیوب می‌نشینید و بر روی آب حرکت می‌کنید و منظره دلخواهتان را تماشا می‌کنید. این تفریح خطری هم برای شما ندارد و بدون هیچ مشکلی به تفریح خواهید پرداخت.

فلای بورد

فلای بورد را نیز همانند پاراسل می‌توانید در ارتفاعات بالاتر از آب تجربه کنید. این مورد را شاید در شهر خودتان یا حتی شهرهای دیگر نیز انجام داده باشید. در این تفریح نیز می‌توانید نگاهی از ارتفاع به ساحل و دوستان و آشنایان خود داشته بیندازید و لحظات خوشی را رقم بزنید. اگر قصد تجربه فلای بورد را دارید، می‌توانید ساعت ۹ تا ۱۶ به ساحل سیمرغ یا اسکله تفریحی کیش بروید.

اسکی روی آب

در جزیره کیش می‌توانید اسکی روی آب را نیز امتحان کنید چرا که بسیار جالب خواهد بود. اسکی روی آب به دو شکل اسکی روی آب با قایق موتوری یا کابل برقی است با این تفاوت اسکی روی آب با قایق موتوری هزینه نسبتا بیشتری دارد. اسکی روی آب کمی هم شبیه بنانا است اما در تعداد افراد و نحوه قرارگیری بر روی وسیله مورد نظر فرق دارد.

در اسکی روی آب علاوه بر تک نفره بودن، فرد باید به صورت ایستاده روی آن قرار بگیرد و با بستن طناب به کمر خود و گرفتن آنبا دست، توسط قایق موتوری با سرعت بالا کشیده شود. این مورد به وزن و سن افراد نیز بستگی دارد و ممکن است سرعت حرکت قایق از فردی به فرد دیگر تفاوت داشته باشد. فراموش نکنید که حداکثر زمان استفاده از اسکی روی آب ۱۲ دقیقه است.

اسکوتر زیر دریایی

اسکوتر زیر دریایی یا همان غواصی مدرن، همانطور که از اسمش مشخص است به غواصی و اسنورکلینگ شباهت دارد اما اسکوتر زیر دریایی بیشتر مناسب افرادی است که به هیچ وجه شنا کردن بلد نیستند. در تفریح اسکوتر زیر دریایی، مربیان نیز به همراه شما خواهند آمد تا مراقب سلامتی شما باشند.

محدودیت سنی اسکوتر زیر دریایی به این گونه است که تنها افراد بالای ۱۲ سال می‌توانند از آن استفاده کنند. در کل، این تفریح برای افرادی که مشکل سلامت قلبی دارند، چندان توصیه نمی‌شود. قسمت اسکوتر زیر دریایی اسکله تفریحی کیش هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر فعالیت می‌کند.

غواصی

یکی از جذاب ترین فعالیت‌های آبی، بدون شک غواصی است. دنیای غواص‌ها پر است از زیبایی‌های زیر آب و هیجان موجود در تماشای آنها از نزدیک. اگر تبحر زیادی در این کار دارید، قطعا از این موضوع نیز مطلع هستید که مشکلی در میزان ارتفاعی که غواصی می‌کنید، نخواهید داشت اما اگر اطلاعات چندانی در این زمینه ندارید، بهتر است بدانید که نباید بیش از حد مجاز به عمق آب بروید.

توجه داشته باشید که لازم نیست وسایل غواصی را خودتان تهیه کنید چرا که در همان جا به شما داده می‌شود؛ در واقع تنها به همراه داشتن وسایل شخصی کفایت می‌کند. در غواصی معمولا محدودیت سنی وجود دارد و افراد زیر ۱۰ سال نمی‌توانند غواصی کنند، مگر اینکه دوره‌های این کار را طی کنند که آن هم مستلزم داشتن تاییدیه از طرف مربی مربوطه است. با حضور در سواحل سیمرغ و مرجان، اسکله تفریحی کیش و اسکله دامون می‌‌توانید غواصی کنید و لذت ببرید.

178

پارک دلفین

یکی از قسمت‌های شیرین و به یاد ماندنی سفر به جزیره کیش، رفتن به پارک دلفین و تماشای بازیگوشی و حرکات جالب دلفین‌ها است. دلفین، گراز دریایی، شیر دریایی، پنگوئن و گربه دریایی جزو جاندارانی هستند که در این مجموعه نگه داشته می‌شوند و سر دسته آنها، در واقع همان دلفین است که لحظات ماندگاری را به افراد هدیه می‌دهد. برای تماشای این پارک، باید بلیت تهیه کنید.

تفریحات غیر آبی

جزیره کیش به دلیل موقعیت مکانی خود، عمده تفریحاتش آبی هستند و به دریا مربوط می‌شوند. با این حال، تفریحات دیگر نیز در این جزیره وجود دارد که در صورت انجام ندادن، حداقل می‌توانید تماشا کنید و برایتان جالب باشد.

این تفریحات عبارتند از: بانجی جامپینگ، بیگ بال، دوچرخه سواری، سافاری، فوتبال حبابی، تنیس، بدمینتون، جایروکوپتر، اتاق فرار، حضور در شهربازی هایلند، قلعه وحشت، استفاده از اسکوتر و سایر موارد. همچنین بخشی از تفریحات هم به تماشای جاذبه‌های تاریخی مربوط است. شهر زیر زمینی کاریز یا قنات کیش، کشتی یونانی، درخت انجیر معابد و خانه بومیان کیش از این دسته هستند.

کلام آخر

مطمئن باشید که تفریحات جزیره کیش به این موارد محدود نیست. در کیش علاوه بر تفریحات بسیار زیاد، می‌توانید به اماکن دیدنی مختلف نیز بروید و از لحظات خود لذت ببرید. در برخی از ایام سال ممکن است در تهیه بلیط هواپیما کمی به مشکل بخورید؛ برای مثال بلیط هواپیما مشهد کیش یا حتی بلیط هواپیما کیش به مشهد شاید به سختی پیدا شود. به همین دلیل، بهتر است از چند روز قبل این مورد را تهیه کنید و آماده تجربه بهترین لحظات و تفریحات هیجان انگیز در جزیره زیبای کیش شوید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید