با زیباترین جاهای دیدنی کرمانشاه آشنا شوید

با زیباترین جاهای دیدنی کرمانشاه آشنا شوید

تصمیم گرفتیم در این مقاله، گوشه‌هایی از زیبایی و شکوه استان کرمانشاه، این سرزمین کهن و تماشایی را به شما عزیزان نشان دهیم. برای آشنایی با جاهای دیدنی کرمانشاه لطفا تا انتهای مطلب پیش رو، همراه ما باشید.

کد خبر : ۱۴۹۲۹۳
بازدید : ۲۲۴۰

کرمانشاه از قدیمی‌ترین و همچنین زیباترین شهرهای ایران است و تعداد جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی آن به بیش از 4000 مورد می‌رسد.

تصمیم گرفتیم در این مقاله، گوشه‌هایی از زیبایی و شکوه استان کرمانشاه، این سرزمین کهن و تماشایی را به شما عزیزان نشان دهیم. برای آشنایی با جاهای دیدنی کرمانشاه لطفا تا انتهای مطلب پیش رو، همراه ما باشید.

پارک جنگلی طاق بستان؛ بهترین جای دیدنی کرمانشاه در بهار

پارک جنگلی طاق بستان در کنار مجموعه تاریخی طاق بستان و در دامنه کوه پراو واقع شده است. چشم‌انداز طاق بستان، وجود دریاچه مصنوعی، چشمه و فضای سبز پارک، این جاذبه گردشگری را به یکی از زیباترین مناطق دیدنی کرمانشاه تبدیل کرده است. برای پیک‌نیک و قایق‌سواری می‌توانید به این پارک مراجعه کنید.

غار قوری قلعه؛ از جاهای دیدنی کرمانشاه در تابستان

غار قوری قلعه از مشهورترین مکان های دیدنی کرمانشاه است. این غار، طولانی‌ترین غار آبی آسیا محسوب می‌شود و قدمت آن به 65 میلیون سال پیش برمی‌گردد. قوری‌قلعه در دل دامنه‌های رشته‌کوه شاهو، در شمال شهر جوانرود قرار گرفته و مکان مناسبی برای بازدید و خوش‌گذرانی است. همه‌روزه از ساعت 08:00 تا 18:00 می‌توانید از این غار زیبا و شگفت‌انگیز دیدن کنید.

تالاب هشیلان؛ از زیباترین جاهای دیدنی کرمانشاه در پاییز و زمستان

تالاب هشیلان از زیباترین مناطق دیدنی کرمانشاه در زمستان و پاییز است. این جاذبه طبیعی که گونه‌های گیاهی و جانوری متعددی را در بر گرفته، کم‌تر از یک ساعت با کرمانشاه فاصله دارد.

بااین‌حال حتی اگر قصد سفر هوایی را دارید، یک روز کامل را برای بازدید از این منطقه و دیگر اماکن دیدنی خارج از شهر درنظربگیرید؛ اما می‌‎توانید جاهای دیدنی داخل شهر را در روزهای ابتدایی یا انتهایی سفر خود نیز ببینید و سپس با خیال راحت، با بلیط کرمانشاه تهران به پایتخت برگردید.

 قدمت تالاب هشیلان به دوره ژوراسیک برمی‌گردد و جزایر بزرگ و کوچکی در آن واقع شده است. تماشای منظره رویایی و تماشایی این تالاب، بسیار مسرت‌بخش است. برای رسیدن به هشیلان باید 26 کیلومتر به سمت غرب کرمانشاه رفته و وارد دهستان الهیارخانی شوید.

201

غار پراو؛ اورست غارهای دنیا

غار پراو، یکی از مکان‌های شگفت‌انگیز کرمانشاه است. دهانه این غار که در بالاترین نقطه کوه پراو قرار گرفته، حدود سه هزار متر از سطح زمین ارتفاع دارد؛ به همین دلیل به اورست غارهای دنیا شهرت پیدا کرده و بزرگ‌ترین غار عمودی جهان شناخته شده است.

غار پراو 26 حلقه چاه دارد که عمیق‌ترین ‌آن‌ها 49 متر است. این غار شگفتی‌های بسیاری را در خود جای داده و از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری کرمانشاه محسوب می‌شود. در سفر به استان کرمانشاه حتما بازدید از غار پراو را در برنامه‌های خود قرار دهید.

روستای دشه؛ از زیباترین روستاهای دیدنی کرمانشاه

روستای دشه، بخشی از شهرستان پاوه محسوب می‌شود و در شمال غربی کرمانشاه واقع شده است. از شگفتی‌های این روستا، قرارگیری در دل کوه و در مجاورت جنگل تپه‌ول است. طبیعت سرسبز، چشمه‌های زلال و قلعه‌های قدیمی متعدد، زیبایی خاصی به روستای دشه بخشیده‌اند. اگر به این روستا سفر کنید، قطعا عاشق طبیعت بکر و چشم‌انداز خارق‌العادۀ آن خواهید شد.

بیستون؛ از معروف‌ترین آثار تاریخی کرمانشاه

وقتی صحبت از جاهای دیدنی کرمانشاه می‌شود، محال است نام مجموعۀ بیستون به ذهن‌ها خطور نکند. اغلب شما داستان عاشقانۀ فرهاد و شیرین و ماجرای کوه‌کندن فرهاد را شنیده‌اید؛ اما بیستون فقط یک کوه ساده نیست، بلکه مجموعه‌ای از آثار باستانی مربوط به دوره‌های هخامنشی و ساسانی را دربرگرفته است. 28 اثر تاریخی از این مجموعه به ثبت ملی رسیده‌اند و نام سنگ‌نبشته آن در فهرست میراث جهانی یونسکو موجود است. در ادامه به تعدادی از آثار باستانی موجود در بیستون اشاره می‌کنیم.

•    کاخ بیستون: محل اقامت شیرین و خسروپرویز بوده و حالا در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

•    کتیبه بیستون: بزرگ‌ترین سنگ‌نبشته جهان که قدمت آن به دورۀ هخامنشی می‌رسد. این سنگ‌نبشته به 3 زبان نوشته شده و محتوای آن به پیروزی داریوش بر گئومات مغ اشاره دارد.

فرهاد تراش: اثر ناتمام دوره ساسانی با دیواره‌ای به عرض 200 و ارتفاع 45 متر که آن را به فرهاد نسبت می‌دهند.

•    پل بیستون: سازه‌ای ناتمام مربوط به دوره ساسانی که بعدها در دوره‌های مختلف بازسازی شد.

•    مجسمه هرکول: این مجسمه نمایی از مردی است که پیاله به دست دارد و قدمت آن به دوره اشکانیان یا سلوکیان برمی‌گردد.

•    کاروانسرای شاه عباسی: این کاروانسرای زیبا و باابهت، مشابه سایر کاروانسراهای عباسی شاخته‌شده است و قدمت آن به دوره شاه عباس اول برمی‌گردد.

•    دژ مادی: این دژ که اکنون بقایای کمی از آن باقی مانده، در شمال غرب بیستون قرار گرفته و مربوط به دوره مادها است.

بقایای پارتی، سنگ بلاش، نقش مهرداد اشکانی، کاروانسرای ایلخانی و کتیبه شیخ علی خان زنگنه نیز، سایر آثار باستانی موجود در مجموعه بیستون را تشکیل می‌دهند. در سفر به کرمانشاه و بازدید از بیستون حتما از این آثار شکوهمند و زیبا هم دیدن کنید.

202

طاق بستان؛ از مشهورترین مناطق دیدنی استان کرمانشاه

طاق بستان در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد و از مشهورترین آثار باستانی و گردشگری این شهر به شمار می‌رود. این مجموعه شامل دو طاق، چندین سنگ‌نبشته و سنگ‌نگاره است. صحنه‌هایی همچون تاج‌گذاری سه پادشاه ساسانی از جمله خسروپرویز، روی سنگ‌های طاق، حکاکی شده‌اند. نورپردازیِ انجام شده در محوطه طاق‌ها نیز این مکان را به یکی از جاهای دیدنی کرمانشاه در شب تبدیل کرده است.

طاق بستان در سال 1310 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و انتظار می‌رود که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گیرد. در سفر به کرمانشاه حتما از این مجموعه تاریخی ارزشمند و زیبا بازدید کنید.

عظمت و شکوه طاق بستان قطعا شما را تحت‌تاثیر قرار خواهید داد. این بنا از نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه به فرودگاه است. بنابراین اگر با بلیط هواپیما تهران کرمانشاه به این شهر سفر می‌کنید، بهتر است فرصت را از دست ندهید و پیش از هتل به تماشای این اثر شکوهمند بروید.

بازار سنتی کرمانشاه؛ از معروف ترین بازارهای خاورمیانه

بازار سنتی کرمانشاه شامل 18 راستۀ متصل‌به‌هم است و در گذشته یکی از طولانی‌ترین بازارهای سرپوشیده خاورمیانه به شمار می‌رفت. اگرچه قدمت این بازار به دوره حکومت سلسله زندیه می‌رسد، اما همچنان حجره‌های آن مشغول کار هستند.

با مراجعه به محلۀ قدیمی فیض‌آباد، خیابان مدرس، به بازار سنتی کرمانشاه خواهید رسید. این بازار همه روزه از ساعت 08:00 تا 21:30 باز است. بازارها از زیباترین و جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری هر شهر محسوب می‌شوند که باید از آن‌ها بازدید کرد.

مسجد جامع شافعی؛ از جاذبه های مذهبی و تاریخی کرمانشاه

مسجد جامع شافعی کرمانشاه از شاهکارهای سبک معماری اسلامی است. گچبری‌ها و نقاشی‌های زیبای داخل بنا در کنار نمای سفیدرنگ بیرونی مسجد و مناره‌های فلزی و گنبد و گلدسته بلند آن، مسجد شافعی‌ها را به یک بنای مذهبی-تاریخی تماشایی بدل کرده است.

اگرچه این مسجد برای اهل سنت ساخته شده؛ اما بازدید از آن برای عموم آزاد است. برای دسترسی به مسجد شافعی‌ها از طریق تاریکه بازار به سمت میدان جوانشیر بروید. مسجد در ضلع جنوب شرقی میدان واقع شده است.

تماشای جاهای دیدنی کرمانشاه با بلیط هواپیما تریپ

سپاس‌گزاریم که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید و با ما، به مشهورترین اماکن تاریخی و طبیعی این استان زیبا سفر کردید. تعداد جاذبه های گردشگری کرمانشاه به بیش از 4000 مورد می‌رسد و قطعا در مقاله‌ای مختصر نمی‌گنجد. اما اگر شما هم مثل ما عاشق این استان باستانی شده‌اید، زمان را از دست ندهید و همین حالا برای رزرو بلیط هواپیما از سایت www.trip.ir اقدام کنید.

آژانس گردشگری تریپ با سابقه‌ای چندین ساله در صنعت توریسم کشور، دسته‌های متنوعی از تورهای خارجی و پروازهای داخلی و خارجی را با قیمتی مناسب به گردشگران عزیز ایرانی ارائه می‌کند.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02175134000 تماس گرفته یا به وبسایت ما مراجعه کنید.

۴
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید