پرسودترین گیاهان دارویی کدامند؟

پرسودترین گیاهان دارویی کدامند؟

در این مقاله سعی داریم لیستی از گیاهان دارویی پرسود را در اختیار شما قرار دهیم. اگر به فکر راه‌اندازی یک مغازه عطاری و رسیدن به درآمدی قابل‌توجه هستید، مطالعه این مقاله کمک بسیاری به آینده شغلی شما خواهد کرد.

کد خبر : ۱۴۹۳۹۲
بازدید : ۸۴۲

در نقاط مختلف ایران بیش از ۲۰۰۰ گونه گیاهی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها از خواص متنوع و قیمتی متفاوت برخوردار هستند. گیاهان دارویی به علت کاربرد گسترده در صنایع دارویی، غذایی و بهداشتی در داخل کشور و خارج از ایران، بازار فروش بسیاری خوبی دارند. از این‌رو عرضه پرسودترین گیاهان دارویی نه‌تنها سودآوری بالایی برای کشاورزان خواهد داشت، بلکه نیاز کشور به این گیاهان را نیز تامین می‌کند.

در این مقاله سعی داریم لیستی از گیاهان دارویی پرسود را در اختیار شما قرار دهیم. اگر به فکر راه‌اندازی یک مغازه عطاری و رسیدن به درآمدی قابل‌توجه هستید، مطالعه این مقاله کمک بسیاری به آینده شغلی شما خواهد کرد.

اسطوخودوس؛ یکی از پرسودترین گیاهان دارویی گلخانه ای

گیاه اسطوخودوس یکی از بهترین گیاهان دارویی پرسود برای کاشت در گلخانه‌ها است. به دلیل خرید گیاهان دارویی عمده توسط عطاران از کشاورزان، از کشت و فروش عمده این گیاه نیز می‌توان به سودآوری قابل‌توجهی رسید. هم‌چنین اگر به‌عنوان عطار در مغازه خود این گیاه دارویی را عرضه کنید، فروش آن سود چشمگیری را برای‌تان رقم خواهد زد.

علاوه‌بر این، یکی دیگر از روش‌های سودآوری گیاه اسطوخودوس صادرات آن به سایر کشورهای جهان است. تمایل مردم برای مصرف این گیاه دارویی، کاربرد آن در زیباسازی شهری، استفاده در تولید اسانس و استفاده بهینه از آب برای کشت آن سبب سودآوری ناشی از فروش این گیاه می‌شود.

بابونه؛ در لیست پرفروش‌ ترین گیاهان دارویی بهاری

بابونه نیز یکی دیگر از پرسودترین گیاهان دارویی در بازار ایران محسوب می‌شود. بابونه یک گیاه با خواص آنتی‌اکسیدانی بسیار است؛ به همین دلیل این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد. از‌این‌رو تقاضا برای بابونه شیرین در بازار ایران بسیار بالاست؛ مطمئنا در‌صورت تولید و کاشت این گیاه دارویی با کیفیت و خلوص گل بالا، می‌توان با قیمت قابل‌توجهی آن را به فروش رساند.

شاید برداشت بابونه کمی سخت، پرمشقت و هزینه‌بر باشد؛ اما فروش این گیاه به دلیل قیمت قابل‌توجه آن سود بسیاری خواهد داشت. در واقع قیمت بابونه عمده مبلغ قابل‌توجهی برای عمده‌فروشان خواهد بود؛ بدین‌ترتیب فروش عمده این گیاه دارویی نیز سودآوری چشمگیری برای کشاورزان و هم‌چنین عطاران دارد.

زنجبیل؛ یکی از پرفروش ترین گیاهان دارویی در ایران

زنجبیل با مزه تندی که دارد، قرن‌هاست به‌عنوان یکی از گیاهان دارویی چینی و پرسودترین گیاه دارویی شناخته می‌شود. این گیاه خواص گوناگونی از جمله تسکین سوزش سردل، رفع سوءهاضمه و ناراحتی معده و تسکین انواع سردرد و میگرن را دارد. هم‌چنین زنجبیل در مبارزه با بیماری‌‌های قلبی و عروقی، جلوگیری از آلزایمر، تسکین سرما‌خوردگی، دردهای عضلانی و تقویت سیستم ایمنی بدن نیز نقش پررنگی ایفا می‌کند.

اگر طرح راه‌اندازی گلخانه یا عطاری را داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید از زنجبیل به‌عنوان یک گیاه دارویی پرسود برای مصارف غذایی و دارویی بهره ببرید. به دلیل بالا بودن قیمت زنجبیل فله و خرد، فروش این محصول سود بالایی را برای فروشندگان خواهد داشت. علاوه‌بر این، صادرات زنجبیل نیز یکی دیگر از تجارت‌هایی است که از طریق آن می‌توان به درآمد بالایی رسید.

زعفران؛ گیاهی پرسود با ارزش اقتصادی بسیار بالا

زعفران در لیست گرانترین گیاهان دارویی قرار گرفته است. این گیاه خواص درمانی و مصارف خوراکی بسیاری دارد. هم‌چنین زعفران یکی از ادویه‌های پرطرفدار و گران‌قیمت در دنیا شناخته می‌شود. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد زعفران که آن را به یکی از گیاهان دارویی پرسود تبدیل کرده است، به مقاومت بالای این گیاه در برابر شوری خاک و تنش‌های دمایی می‌توان اشاره کرد.

به دلیل پرورش ساده زعفران و هم‌چنین امکان صادرات آن به سایر کشورها، این گیاه ارزش اقتصادی بسیار بالایی دارد. از خواص زعفران می‌توان به ضدافسردگی بودن زعفران،‌ کمک به سلامت قلب، تنظیم چرخه قاعدگی، جلوگیری از کم‌خونی و تنظیم فشار خون اشاره کرد. با‌توجه‌به خواص درمانی متعدد گیاه زعفران، فروش آن به‌صورت گیاه و هم‌چنین ادویه،‌ سود قابل‌توجهی برای عطاران خواهد داشت.

گل گاو زبان؛ گیاهی پرفروش و پرکاربرد برای تهیه دمنوش‌های دلچسب

گاوزبان یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین گیاهان دارویی در ایران است. از خواص درمانی گل گاو زبان و برگ‌های آن می‌توان به تصفیه‌ خون، آرامش اعصاب، دفع ادرار، تقویت کلیه‌ها، از بین بردن سرفه و التهاب و ورم کلیه اشاره کرد.

کشت گیاه گل گاو زبان نیاز به آبی کمی دارد و مهم‌تر از همه دوره برداشت آن حدود ۴ ماه طول می‌کشد. هم‌چنین، گل گاو زبان هزینه‌های کاشت کمی دارد و نوع کشت آن به‌گونه‌ای است که از فرسایش خاک جلوگیری می‌کند.

از‌این‌رو هزینه‌‌های کمی برای کاشت این گیاه صرف می‌‌شود. در نتیجه قیمت مناسب و حاشیه سود بالایی برای عطاری‌‌ها خواهد داشت. این موضوع گل گاو زبان را به یکی از پرفروش ترین گیاهان دارویی تبدیل کرده است؛ بنابراین توصیه می‌شود برای راه‌اندازی مغازه عطاری حتما نام گل گاو زبان را در بالای لیست اقلام مورد‌نیاز و ضروری خود یادداشت کنید.

20000

خرید عمده گیاهان دارویی پرسود از ویترین مارکت برای کسب درآمد قابل‌توجه

در این مقاله پرسودترین گیاهان دارویی را معرفی کردیم و به شرح خواص هر کدام از این گیاهان نیز پرداختیم. اکنون دانستیم که زعفران، گل گاو زبان، بابونه، زنجبیل و اسطوخودوس در لیست گرانترین گیاهان دارویی قرار دارند و فروش آن‌ها درآمد بسیاری را برای کشاورزان فراهم می‌کند.

اگر قصد دارید بیشترین میزان سود را از فروش این گیاهان دارویی به دست آورید، باید محصولات با کیفیت مرغوب و هم‌چنین قیمت مناسب برای مغازه عطاری خود تهیه کنید.

بدین‌منظور ما فروشگاه اینترنتی ویترین مارکت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ویترین مارکت یک عطاری آنلاین معتبر است که در مراحل راه‌‌اندازی و تامین محصولات مورد‌نیاز عطاری‌ در کنار شما خواهد بود و به‌راحتی می‌توانید اقلام مور‌دنیاز فروشگاه خود را از این مجموعه تهیه کنید.

برای بهره‌مندی از انواع خدمات مجموعه ویترین مارکت بهتر است به و‌ب‌سایت این فروشگاه به آدرس اینترنتی vitrinemarket.com مراجعه کنید.

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید