چک لیستی از کارهایی که باید در عمان انجام دهید

چک لیستی از کارهایی که باید در عمان انجام دهید

علاوه بر دبی و قطر و عربستان به علت حج، که در میان کشورهای عربی مقصد خوبی برای گردشگری بوده اند، اکنون کشور عمان نیز به جمع این کشورها اضافه شده است و هر ساله افراد بسیاری به وسیله سفر با تور عمان، از این کشور زیبا دیدن می‌ نمایند. در این مطلب به بخشی از بازدیدهایی که لازم است در کشور عمان انجام دهیم، می پردازیم.

کد خبر : ۱۴۹۸۵۸
بازدید : ۳۵

در سال‌ های گذشته، افراد کمتری جهت داشتن یک تجربه سفر خوب، به سراغ کشورهای عرب واقع در حاشیه خلیج فارس می رفتند. اما در دو دهه اخیر به واسطه برخورداری از جاذبه های طبیعی و امکانات رفاهی برای مسافران، این کشورها مقصد مناسبی برای علاقه ‌مندان به سفر بوده است‌.

علاوه بر دبی و قطر و عربستان به علت حج، که در میان کشورهای عربی مقصد خوبی برای گردشگری بوده اند، اکنون کشور عمان نیز به جمع این کشورها اضافه شده است و هر ساله افراد بسیاری به وسیله سفر با تور عمان، از این کشور زیبا دیدن می‌ نمایند. در این مطلب به بخشی از بازدیدهایی که لازم است در کشور عمان انجام دهیم، می پردازیم.

1. بازدید از مسجد سلطان قابوس

مسجد جامع سلطان قابوس که در پایتخت این کشور یعنی مسقط قرار دارد، در واقع مسجد اصلی سلطنت عمان می باشد. در سال 1992 میلادی، سلطان قابوس دستور ساختن مسجدی بزرگ را در عمان داد و سپس جهت طراحی بنای مسجد، مسابقه ای شکل گرفت و مسجد در ناحیه بائوشر ساخته شد. مسجد سلطان قابوس از اماکن بسیار زیبا کشور عمان با معماری زیبای اسلامی است که با خلاقیت و طراحی هنرمندان ایرانی، از مساجد مدرن عمان شده است.

علاوه بر نمازگزاران که جهت خواندن نماز به مسجد می آیند، گردشگران تور عمان نیز با رعایت قوانین خاص می ‌توانند هر روزه از مسجد دیدن کنند. از این قوانین می توان به پوشش دست و موی سر بانوان، عدم خوردن و خوابیدن در سالن اصلی مسجد اشاره کرد. بازدید از این مسجد همه روزه غیر از روزهای جمعه از ساعت 8 تا 11 صبح به شکل رایگان برای غیر مسلمانان و در همه ساعات روز برای مسلمانان ممکن است.

مسجد سلطان قابوس فضای زیبا و دلنشینی داشته و سالن های نمازگزاران بسیار مجلل است. لوستر با شکوهی در مرکز سالن آویزان است که با 8.5 تن وزن خود، دومین لوستر بزرگ در دنیا بعد از لوستر مسجد شیخ زاید در ابوظبی می باشد که ساختن آن 4 سال به طول انجامیده است. 

2. بازدید از قلعه الجلاله

17

قلعه جلاله از قلعه های تاریخی و باشکوه شهر مسقط عمان است که در بندرگاه مسقط قدیم عمان قرار دارد. در کشور عمان تعداد قلعه ‌های با‌ شکوه زیادی وجود دارد که هر یک سرگذشتی پر فراز و نشیبی دارند. به این دلیل است که بازدید از صحرا، کوه یا ساحل همواره با قلعه ای اسرارآمیز همراه است.

قلعه های جلالی و میرانی به عنوان نشانه و نماد شهر مسقط شناخته می شوند که در قسمت قدیمی شهر و در نزدیک کاخ العالم قرار دارند. قلعه جلالی دومین قلعه معروف و از بهترین جاذبه های تاریخی این شهر به حساب می آید که مورد توجه فراوان گردشگران تور عمان می باشد و سالانه تعداد زیادی جهت بازدید از این قلعه آن به شهر مسقط سفر می کنند. بازدید از قلعه جلالی به صورت شبانه روزی و رایگان می باشد.

3. بازدید از بازار مطرح یا ماتراح

بازار ماتراح یا مطرح Mutrah Souq  از بازارهای معروف و  قدیمی عمان و در مسقط می باشد. معمولا گردشگران در بازدید از منطقه کورنیش، راهی بازار مطرح شده و به خرید از آنجا و تماشای مغازه های زیبا و رنگارنگ آن می پردازند. کشور عمان به علت قرار گرفتن در نزدیک بندر، کالاهای متنوعی را وارد کرده و به این دلیل برای خرید انواع کالا مناسب است.

 بازار مطرح نیز از گذشته تا کنون نیازهای مردم عمان را برطرف کرده و  طرفداران خاص خودش را دارد. بهتر است در سفر با تور عمان حتما برای خرید به بازار مطرح سری بزنید. بازار سنتی ماتراح شهرت زیادی داشته و مردم زیادی با هدف مشاهده سبک سنتی این بازارها با دکان های قدیمی و سقف چوبی به آنجا مراجعه می کنند. فروشندگان مصنوعات هندی و عمانی را در مغازه های خود عرضه کرده و در این بازارها، انواع پارچه های سنتی، جواهرات، سخت افزارها و … به فروش می رسند.

4. پارک باستان شناسی Sumhuram

خور روری در میان یکی از خلیج ‌های ظفار قرار دارد که در گذشته یکی از بنادر اصلی تجارت کندر بوده است. امروزه این منطقه امروز به عنوان پارک باستان ‌شناسی سمهرم شناخته می گردد. این منطقه که در میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است، در بالای تپه ای مشرف به خور روری و در  25 مایلی شرق صلاله واقع شده است.

بازدید از این پارک باستان شناسی بسیار جذاب است زیرا این پارک موزه نیز می باشد. به این علت است که از مشهورترین جاذبه های تاریخی کشور عمان به شمار می رود. باستان شناسان در این منطقه همواره مشغول کاوش در ویرانه ‌های تاریخی می باشند.

قدمت این شهر، به حدود ۴۰۰۰ سال پیش برگشته و دوران شکوفایی آن در قرون ۸ تا ۱۶ میلادی می باشد. ظفار در قرون ۱۶ تا ۱۷ میلادی به آرامی قدرت خود را از دست داده که مورخان این مسئله را  به علت نزدیک ‌شدن خور البلید و هجوم دشمنان می ‌دانند.

 در واقع بازدیدکنندگان بومی و نیز مسافران تور عمان، می توانند با موزه گالری با تاریخچه قرن اول پیش از میلاد تا قرن سوم پس از آن آشنا شوند.  ساعات بازدید از این پارک باستان‌ شناسی در روزهای هفته از ۸ صبح تا ۲ عصر و از ۴ عصر تا ۸ شب می باشد. هزینه ورودی هر ماشین نیز ۲ ریال عمان است.

5. وادی درباط Wadi Darbat

در بین کوه های باشکوه، نخلستان های شگفت انگیز و آب های شفاف و نیلگون، وادی ها از دیگر از جذابیت های شگفت انگیز کشور عمان هستند که مانند بهشتی زیبا مناطق زیادی را در بر می گیرند. در طول ماه های مختلف سال، گردشگران زیادی با تور عمان به این کشور زیبا سفر می کنند تا در این مناطق حیرت آور، گشت و گذار نمایند.

وادی درباط پرطرفدارترین و محبوب ترین وادی ها در جنوب کشور عمان و در شهر ظفار است. هر ساله در فصل باران های موسمی یا خریف که از ماه جولای تا سپتامبر یعنی از اواسط تیر تا اواسط شهریور است، آب های این وادی از بین تپه های زیبا عبور کرده و از کوه ها سرازیر می شود و برخی اوقات آبشار هایی زیبا به ارتفاع 30 متر را ایجاد می کند.

وادی دربات از جاذبه های دیدنی منطقه بوده و برای فرار از هیاهوی شهری و زندگی روزمره، مکانی بهشتی برای دوست داران طبیعت می باشد. وادی درباط، در نزدیک طاقه بوده و حدود 65 کیلومتر تا صلاله فاصله دارد. از محبوب ترین فعالیت ها در این منطقه می توان به قایق سواری‌ ها در فصل بارندگی، اشاره کرد.

گردشگران می توانند بر قایق ‌های پدالی یا سرعتی سوار شده و علاوه بر مشاهده چشم انداز بی نظیر آنجا، به ماهی‌ ها نیز غذا بدهند. در منطقه وادی درباط علاوه بر آبشار دائمی متنوع و گوناگون، آبشاری فصلی نیز وجود دارد که ارتفاع آن ۱۰۰ متر بوده و هر بار بعد از باران های شدید، جاری می گردد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید