بهترین زمان سفر به مالزی چه فصلی است؟

بهترین زمان سفر به مالزی چه فصلی است؟

در ادامه قصد داریم ابتدا آب‌وهوای مالزی را به صورت کلی بررسی کنیم، سپس با آب‌وهوای آن در هر فصل آشنا شویم و در پایان به معرفی بهترین زمان سفر به این منطقه زیبا و سرسبز بپردازیم.

کد خبر : ۱۶۴۸۳۸
بازدید : ۱۷

کشور مالزی یکی از کشورهای زیبای آسیا است که در جنوب شرقی این قاره قرار دارد. از آنجایی که گردشگران بسیاری تمایل دارند به این کشور سفر کنند و از زیبایی‌های کم‌نظیر آن دیدن کنند، این سؤال مهم و پرتکرار را می‌پرسند که بهترین زمان سفر به مالزی چه فصلی است؟

در ادامه قصد داریم ابتدا آب‌وهوای این کشور را به صورت کلی بررسی کنیم، سپس با آب‌وهوای آن در هر فصل آشنا شویم و در پایان به معرفی بهترین زمان سفر به این منطقه زیبا و سرسبز بپردازیم.

آشنایی با آب و هوای مالزی

به صورت کلی کشور مالزی آب‌وهوای استوایی با رطوبت بالا دارد. همچنین در اکثر ماه‌های سال مردم این کشور باران‌های موسمی را تجربه می‌کنند که باران‌های سیل‌آسایی هستند و در بعضی فصل‌های سال شدت این باران‌ها بیشتر می‌شود. آب‌وهوای مالزی تقریباً بیشتر اوقات ثابت است و خیلی دچار تغییر نمی‌شود. دمای هوا در بیشترین حالت خود به ۳۳ درجه می‌رسد و معمولاً شب‌ها هم 20 درجه است.

علت اصلی اینکه آب‌وهوای این منطقه دچار تغییرات ناگهانی فراوانی نمی‌شوند، وجود کوه‌ها در اطراف آن است که همچون حصاری دور این کشور کشیده شده‌اند. این کوه‌ها باعث می‌شوند در ما‌ه‌های مختلف، دمای هوا فقط چند درجه تغییر کند و دچار تغییرات شدید نشود.

البته باید به این موضوع توجه کنید که ویژگی‌های دیگری نظیر میزان بارش و رطوبت در فصل‌های مختلف متفاوت است و بهتر است قبل از اینکه زمان سفر خود را تعیین کنید و تور مالزی بخرید، اطلاعات خود را در این مورد افزایش دهید.

در فصل‌های پرباران مالزی، مردم شاهد بارش‌های شدید هستند که این بارش‌ها گاهی به صورت ناگهانی شروع می‌شود که همین باران‌های فراوان باعث سرسبزی طبیعت این کشور شده است‌. میزان بارش در اوایل ماه می تا اوت و ماه نوامبر تا فوریه کمی بیشتر از ماه‌های دیگر می‌شود.

آب و هوای مالزی در فصل بهار

بهار در مالزی یکی از فصل‌های زیبا، جذاب و توریست‌پذیر مالزی است و طبیعت کم‌نظیری دارد. از جمله ویژگی‌های این فصل می‌توان به کاهش باران‌های سیل‌آسای آن اشاره کرد. در فصل بهار زیاد نگران بارش‌های ناگهانی نباشید، البته بهتر است برای احتیاط، هنگام سفر به مالزی چترتان را در چمدان بگذارید. در ماه اول بهار، شدت بارش‌ها بسیار کم‌تر است و هوا نیز خنکی خاصی دارد، ولی وقتی به ماه‌های پایانی بهار نزدیک می‌شویم هوا گرم‌تر می‌شود.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که در فصل بهار میانگین دمای هوا بین ۲۵ تا ۳۳ درجه و میزان بارش در بازۀ ۱۴۰ تا ۲۵۰ میلی‌متر در ماه است. از آنجایی که در این فصل هوا خنک‌تر است و بارش باران نیز کمتر می‌شود، می‌توان گفت بهترین فصل برای رفتن به مالزی فصل بهار و خرید تور مالزی نوروز است. بسیاری از گردشگران آب‌وهوای این فصل را دوست دارند و بیشتر از سفر خود لذت می‌برند.

 از جمله تفریحات بهاری که در سفر به مالزی توصیه می‌شود می‌توان به گردش در کوالالامپور با خرید تور کوالالامپور، جزایر ترنگانو، سواحل لنگکاوی با خرید تور لنکاوی، باغ‌های بوتانیک پوتراجایا، قله کینابالو، شهر باستانی ملکا و غار باتو اشاره کرد. بازدید از هرکدام از این موارد می‌تواند یک تجربۀ فراموش‌نشدنی باشد.

21

آب و هوای مالزی در فصل تابستان

فصل تابستان در این کشور، گرم‌ترین فصل سال است و نسبت به فصل‌های دیگر مسافران با گرمای بیشتری مواجه می‌شوند. میزان بارش در این فصل خیلی نیست، اما از ماه آخر تابستان این بارش‌ها شدت می‌گیرند و رطوبت هوا نیز بالاتر می‌رود. فراموش نکنید آب‌وهوای این کشور قابل‌پیش‌بینی نیست و ممکن است در فصل تابستان هم شاهد بارش شدید باشیم؛ بنابراین همچنان چتر همراه خود داشته باشید.

شاید تابستان بهترین زمان سفر به مالزی نباشد، اما اگر خیلی با گرمای هوا مشکل ندارید، می‌توانید مهمان این کشور باشید. اگر در تابستان قصد سفر به مالزی را دارید، به این نکته توجه کنید که در این فصل منطقه شرقی خشک‌تر منطقه غربی مرطوب‌تر است و جان می‌دهد در سواحل مالزی آفتاب بگیرید.

از جمله تفریحات تابستانی که در سفر به مالزی توصیه می‌کنیم می‌توان به کوهنوردی و تماشای مناظر زیبا، غواصی، کمپینگ در جنگل‌های استوایی، رفتن به سافاری و شرکت در جشنواره‌های تابستانی اشاره کرد.

آب و هوای مالزی در فصل پاییز

کشور مالزی در فصل پاییز بارانی‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کند و بارش‌های موسمی فراوانی در این فصل اتفاق می‌افتد. در نوامبر میزان ریزش باران به بالاترین حد می‌رسد و شاهد بارش‌های ناگهانی و شدید هستیم.

اگر شما به باران علاقه دارید، برای شما بهترین فصل سفر به مالزی این فصل از سال است. فراموش نکنید دمای هوا در پاییز پایین است و هوای سردی را به‌خصوص در شب‌ها تجربه خواهید کرد. در اوایل پاییز همانند فصل تابستان می‌توانید به جزایر مالزی بروید و از هوای جذاب آن لذت ببرید.

آب و هوای مالزی در فصل زمستان

زمستان در مالزی نسبت به پاییز این کشور، زمان بهتری برای سفر است. دمای هوا در این فصل به تعادل می‌رسد و برای کسانی که علاقه‌مند به آب‌وهوای متعادل هستند انتخابی مناسبی است. بیشتر توریست‌هایی که با گرما و سرما مشکل دارند، ترجیح می‌دهند در این فصل به مالزی سفر کنند.

تفریحات ساحلی در زمستان بیشتر می‌شود، اما فراموش نکنید ممکن است درست وسط آب‌تنی یا آفتاب گرفتن باران شروع به باریدن کند و همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم همیشه در مالزی احتمال بارش وجود دارد. نکتۀ قابل‌توجه این است که در سواحل غربی این اتفاق کمتر می‌افتد و احتمال بارش در زمستان در این سواحل زیاد نیست.

اگر قصد سفر به مالزی در زمستان را دارید، می‌توانید در فستیوال‌های مختلف که مخصوص این فصل است شرکت کنید. همچنین می‌توانید تفریحات مختلفی نظیر پیاده‌روی در پارک‌های ملی‌، لذت بردن از هوای خنک در طبیعت زیبا و انواع تفریحات ساحلی را امتحان کنید.

22

بهترین فصل سفر به مالزی

مالزی در هر فصل از سال آب‌وهوای مخصوص خود را دارد و اینکه بهتر است در چه فصلی به این کشور سفر کنید، کاملاً به سلیقه و انتخاب شما بستگی دارد. اگر طرفدار آب‌وهوای خنک و طبیعت سبز هستید، بهار را انتخاب کنید و اگر به هوای گرم‌تر علاقه دارید، تابستان گزینۀ مناسب‌تری است. فصل پاییز برای طرفداران هوای سردتر توصیه می‌شود و زمستان نیز برای افرادی که هوای معتدل را می‌پسندند گزینۀ مناسبی است.

میزان بارش در مالزی را نیز فراموش نکنید. در فصل‌های بهار و تابستان شاهد بارش کمتری هستیم و پاییز بیشترین بارش را دارد. انتخاب اینکه در فصل بارانی به این کشور مالزی سفر کنید یا نه کاملاً به علاقۀ شما بستگی دارد.

علاوه‌بر دما و میزان بارش، شرکت در فستیوال‌های مختلف نیز می‌تواند در تعیین زمان سفر شما به این کشور تأثیرگذار باشد. در فصل زمستان، به‌خصوص در دی‌ماه، فستیوال‌ها و جشنواره‌های متعددی برگزار می‌شود که به مناسبت سال نو برگزار می‌شوند‌. برای خرید تور مالزی ما به شما آژانس مسافرتی هورام گشت را معرفی می‌کنیم که انواع تورهای خارجی را با قیمت منصفانه به فروش می‌رساند.

خرید تور مالزی از آژانس هورام گشت

در این مطلب سعی کردیم دربارۀ بهترین زمان سفر به مالزی اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم. با توجه به نکاتی که گفته شد، شما می‌توانید فصل مناسب سفر را انتخاب و یک سفر خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

به صورت کلی، انتخاب زمان سفر شما به هر کشوری به عوامل مختلفی مانند سلیقه، علاقه‌مندی‌ها و هدف سفر بستگی دارد. بااین‌حال، بیشتر گردشگران دو فصل بهار و زمستان را برای سفر به این کشور انتخاب می‌کنند‌.

اگر به دنبال آژانس گردشگری معتبری برای سفر به مالزی می‌گردید، شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری هورام گشت تاج بهترین خدمات گردشگری را با بالاترین کیفیت به شما عرضه می‌کند.

در آژانس هورام گشت امکان خرید تور، بلیط و رزرو هتل‌های مطرح خارجی فراهم است تا تجربۀ شگفت‌انگیز و به‌یادماندنی سفر تا همیشه در ذهن شما نقش ببندد. برای خرید تور مالزی به سایت هورام گشت www.hooramgasht.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن 02143000064 تماس بگیرید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید