بهترین مقاصد برای سفر خارجی مقرون به صرفه

بهترین مقاصد برای سفر خارجی مقرون به صرفه

برخی از افراد هزینه بالای سفرهای خارجی را مانعی برای سفر به کشورهای دیگر می‎دانند، اگر شما نیز چنین فکر می‌کنید، بهتر است تا پایان همراه ما بمانید؛ چراکه به معرفی برخی از مقاصد خارجی مقرون‌به‌صرفه خواهیم پرداخت.

کد خبر : ۱۷۵۲۶۸
بازدید : ۶

سفر به کشورهای خارجی می‌تواند شما را با فرهنگ، آداب و رسوم، تاریخ و جاذبه‌های گردشگری آن کشور آشنا کند و تجربیات جدید و منحصربه‌فردی برایتان به ارمغان بیاورد.

برخی از افراد هزینه بالای سفرهای خارجی را مانعی برای سفر به کشورهای دیگر می‎دانند، اگر شما نیز چنین فکر می‌کنید، بهتر است تا پایان همراه ما بمانید؛ چراکه به معرفی برخی از مقاصد خارجی مقرون‌به‌صرفه خواهیم پرداخت.

بهترین مقاصد خارجی و مقرون به صرفه

بدون شک هزینه سفر به کشورهای خارجی همسایه و نزدیک ایران نسبت به کشورهای اروپایی کمتر است. همچنین برای سفر به برخی از کشورهای همسایه حتی نیاز به دریافت ویزا نیست. در نتیجه شما می‌توانید به راحتی و با صرف هزینه کم یک سفر خارجی خاطره‌انگیز داشته باشید. از جمله بهترین مقاصد خارجی مقرون‌به‌صرفه می‌توان موارد زیر را نام برد.

⦁    ترکیه: بدون شک ترکیه یکی از بهترین مقاصد خارجی برای ما ایرانیان است؛ چراکه هم از لحاظ فاصله و هم از لحاظ فرهنگی بسیار به کشور ما نزدیک است و نسبت به کشورهای اروپایی هزینه کمتری برای سفر دارد. جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی این کشور بسیار زیاد است و هر کدام از شهرهای آن مثل استانبول، آنتالیا، کوش آداسی، آنکارا، ازمیر و... به تنهایی یک مقصد عالی برای سفر محسوب می‌شود. شما برای سفر به ترکیه علاوه‌بر سفر هوایی، می‌توانید بلیط اتوبوس تهیه کنید و به‌صورت زمینی به این کشور سرسبز سفر کنید.

⦁    گرجستان: کشور زیبا و جذاب گرجستان با شهرهای معروف و تاریخی خود مثل تفلیس، باتومی و... یکی از بهترین مقاصد برای سفرهای خارجی مقرون‌به‌صرفه است. همانطور که می‌دانید گرجستان نیز فاصله کمی با ایران دارد و سرشار از زیبایی، طبیعت بکر مثل کوه‌های قفقاز، آثار تاریخی، غذاهای لذیذ، جاذبه‌های گردشگری فراوان و... است. با تهیه بلیط هواپیما می‌توانید به راحتی به کشور گرجستان سفر کنید. البته امکان سفر زمینی نیز به کشور جذاب و زیبای گرجستان وجود دارد.

⦁    ارمنستان: ارمنستان از لحاظ وسعت چندان بزرگ نیست، اما بسیار زیبا و جذاب است. همچنین جزو مقاصد مقرون‎به‌صرفه خارجی برای سفر نیز محسوب می‌شود. برای سفر به ارمنستان نیازی به طی مراحل اداری زیاد برای دریافت ویزا ندارید و به راحتی می‌توانید به این کشور زیبا سفر کرده و از زیبایی‌های پایتخت این کشور یعنی ایروان لذت ببرید.

51

⦁    دبی: با اینکه دبی شهر بسیار لوکس و تقریبا گرانی است، اما در کل هزینه‌ی مناسبی برای سفر دارد. سفر به دبی در فصول گرم سال شاید هزینه کمتری نسبت به زمستان و فصول سرد سال برایتان داشته باشد؛ چراکه تابستان‌های دبی گرم و سوزان است و تا حدودی میزان سفر به این شهر کاهش پیدا می‌کند. البته همه مراکز خرید، تاکسی‌ها، مراکز تفریحی، رستوران‌ها و... مجهز به تجهیزات سرمایشی پیشرفته هستند و گرمای زیادی را احساس نخواهید کرد.

⦁    تایلند: یکی از خوش‌آب‌وهواترین مقاصد خارجی کشور تایلند است که می‌توانید با هزینه نه چندان زیاد به این کشور زیبا و سرسبز سفر کنید و از شب‌های زنده و طبیعت بسیار زیبای آن لذت ببرید. علاوه‌بر بانکوک که پایتخت این کشور است می‌توانید در شهرهای ساحلی آن نیز لحظات بسیار جذاب و آرامش‌بخشی را تجربه کنید.

⦁    مالزی: از دیگر مقاصد خارجی اقتصادی، کشور مالزی را می‌توان نام برد. این کشور سرسبز مناطق جنگلی و جزایر زیادی دارد که مقصد گردشگری افراد بومی و مسافران خارجی هستند.

نکاتی مهم برای سفرهای خارجی ارزان

در سفر به خارج از کشور باید برنامه‌ریزی و دقت ما بیشتر از سفرهای داخلی باشد؛ چراکه هر حرکت بدون برنامه‌ریزی می‌تواند هزینه زیادی برای ما در برداشته باشد و دردسرساز شود.

⦁    به عنوان مثال می‌توانید برای سفرهای خارجی به‎‌خصوص اگر اولین بار است که می‌خواهید به آن مقصد سفر کنید، تور رزرو کنید و از مقاصد گردشگری آن کشور با راهنمایی‌های لیدرهای تور بازدید کنید.

⦁    اگر می‌خواهید سفر مقرون‎به‌صرفه‌تری داشته باشید، بهتر است در انتخاب و رزرو هتل دقت کنید و از هتل‌های معروف که در مرکز شهر قرار دارند، اتاق رزرو نکنید.

⦁    وسایل ضروری و لازم را همراه داشته باشید تا نیازی به هزینه دوباره برای تهیه آن لوازم نباشد.

⦁    قبل از سفر محل قرارگیری مراکز خرید، جاهای دیدنی و گردشگری کشور مقصد را بررسی کنید و برنامه‌ریزی‌های لازم برای گردش در هر مکان را انجام دهید.

⦁    بعد از رسیدن به کشور مقصد سیمکارت محلی آن کشور را بخرید؛ چراکه رومینگ بین‌الملی سیمکارت معمولی شما هزینه بسیار زیادی برایتان دربرخواهد داشت.

⦁    قبل از سفر از اعتبار پاسپورت خود اطمینان حاصل کنید و پول یا ارز رایج کشور مقصد را تهیه کنید.

⦁    همان طور که می‌توانید در سایت‌های معتبر به راحتی برای مقاصد داخلی بلیط تهیه کرده و مثلا از قیمت بلیط هواپیما تهران قشم یا بلیط هواپیما شیراز به کیش مطلع شوید، امکان رزرو بلیط برای سفرهای خارجی نیز به صورت آنلاین وجود دارد. مثلا به سادگی می‌توانید به صورت آنلاین از آخرین قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول مطلع شده و بلیط خود را رزرو کنید.

⦁    امکان سفر زمینی به برخی از کشورهای همسایه مثل ترکیه و ارمنستان وجود دارد و اگر بتوانید با تهیه بلیط اتوبوس یا قطار و حتی خودرو شخصی خود به این مقاصد سفر کنید تا حدودی هزینه سفر کاهش پیدا می‌کند.

سفر برای رهایی ذهن از دغدغه‌های روزمره بهترین راه است و شما می‌توانید با برنامه‌ریزی و رعایت یک سری نکات یک سفر اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه نه تنها به مقاصد داخلی بلکه به مقاصد خارجی نیز داشته باشید و از لحظات زیبای خود لذت ببرید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید