شیائومی بخریم یا سامسونگ

شیائومی بخریم یا سامسونگ

گوشی شیائومی به دلیل برخورداری از قیمت‌های مناسب و گوشی سامسونگ هم به دلیل پیشینه و گذشته درخشان افراد را در دوراهی قرار می‌دهد. اما تفاوت‌های این دو برند چینی و کره‌ای تنها در همین زمینه نیست.تفاوت‌های مهمی در بین آن‌ها وجود دارد که اطلاع از آن‌ها به شما برای تصمیم‌گیری بهتر کمک شایانی خواهد کرد. در نتیجه برای اطلاع از این تفاوت‌ها و مقایسه گوشی‌های سامسونگ و شیائومی تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

کد خبر : ۱۷۷۴۷۶
بازدید : ۳۱۴

گوشی شیائومی بخریم یا سامسونگ؟ مهمترین سؤالی است که طرفداران گوشی‌های اندرویدی در هنگام خرید گوشی با آن مواجه هستند. گوشی شیائومی به دلیل برخورداری از قیمت‌های مناسب و گوشی سامسونگ هم به دلیل پیشینه و گذشته درخشان افراد را در دوراهی قرار می‌دهد. اما تفاوت‌های این دو برند چینی و کره‌ای تنها در همین زمینه نیست.

تفاوت‌های مهمی در بین آن‌ها وجود دارد که اطلاع از آن‌ها به شما برای تصمیم‌گیری بهتر کمک شایانی خواهد کرد. در نتیجه برای اطلاع از این تفاوت‌ها و مقایسه گوشی‌های سامسونگ و شیائومی تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

شیائومی

شیائومی یکی از برندهای معروف چینی است که در سال‌های اخیر سروصدای زیادی به‌پا کرده است. جدیدترین تولیدات آن از درجه کیفی بسیار بالایی برخوردار بوده‌اند که دیگر نه تنها از لحاظ قیمت، بلکه از لحاظ کیفیت و کارایی هم در حال به چالش کشیدن برندهای معروفی همچون سامسونگ و آیفون است.

امروزه در زمینه عرضه گوشی‌های پرچمدار و رقابتی شاهد عملکرد منحصر به فردی از شیائومی با بهره‌گیری از بهترین پردازنده‌ها هستیم. در عین حال در زمینه گوشی‌های میان رده هم عالی عمل می‌کند و مدل‌های پرکاربردی را با امکانات و تعرفه‌های خاص عرضه می‌کند.

اگر بخواهید با هزینه‌ای محدود یک گوشی باکیفیت و همه‌کاره بخرید، گوشی شیائومی هوای شما را خواهد داشت. از جهتی هم اگر گیمر هستید و قصد خرید بهترین گوشی گیمینگ را دارید، شیائومی در این زمینه حرف زیادی برای گفتن دارد.

سامسونگ

زمانی که بحث گوشی‌های اندرویدی می‌شود، از برند کره‌ای سامسونگ به‌عنوان یک برند پیشرو، مطمئن و باتجربه یاد می‌شود. این برند در طول سالیان دراز نه تنها در زمینه عرضه انواع گوشی‌های هوشمند، بلکه در زمینه عرضه انواع لوازم آی‌تی و کامپیوتری از بهترین‌ها بوده است.

در نتیجه افرادی که تصمیم به خرید گوشی سامسونگ می‌گیرند، اگر مدل صحیح و مناسب خود را انتخاب کنند، نیازی به نگرانی در خصوص چیزی ندارند. گوشی‌های این برند از جوانب مختلف کیفیت و کارایی خود را ثابت کرده‌اند. تنوع بالایی دارند و انواع مدل‌های میان رده، بالا رده و پرچمدار را شامل شده‌اند.

درجه کیفی بالای تولیدات این برند کره‌ای باعث شده تا از رقبای اصلی برند محبوب آیفون در ایران و جهان باشد. تولیدات جدید و اخیر آن که از سری S بوده‌اند، حرفی برای گفتن در زمینه کیفیت دوربین، پردازنده، ساخت بدنه و نمایشگر باقی نگذاشته‌اند.

اما آیا وقتی که این مدل‌های درجه یک در مقابل گوشی‌های شیائومی قرار می‌گیرند هم می‌توانیم همچنان در این حد از آن‌ها مطمئن باشیم؟ با مقایسه‌ای که در ادامه انجام می‌دهیم، به پاسخ این سؤال پی خواهید برد.

مقایسه گوشی‌های سامسونگ و شیائومی

2

گوشی‌های سامسونگ و شیائومی هر دو از گوشی‌های اندرویدی هستند. گاهی از مشخصات و سخت‌افزارهای مشابه از جمله بعضی از پردازنده‌های اسنپدراگون استفاده می‌کنند. اما با این وجود تفاوت‌های مهمی آن‌ها را نسبت به یکدیگر متمایز کرده است. مهمترین تفاوت‌های آن‌ها شامل قیمت، پردازنده، تنوع، صفحه نمایش، باتری و دوربین است که جزئیات هر یک را جداگانه بررسی می‌کنیم.

قیمت

مشخصاً یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت یافتن برند شیائومی، قیمت بوده است. در واقع از همین طریق توانست توجه کاربران اندروید و حتی آی‌اواس را جلب کند و بخش زیادی از سود بازار را از آن خود کند. محصولات این برند دارای قیمت‌های مقرون به صرفه و مناسبی هستند و شیائومی بخش زیادی از سود خود را از طریق تبلیغات در گوشی‌های اندرویدی خود به دست می‌آورد.

در مقابل، گوشی‌های سامسونگ دارای قیمت بالاتری هستند. اگرچه این تفاوت قیمت در بعضی از مدل‌های آن‌ها ناچیز است، اما به طور معمول تولیدات شیائومی قیمت کمتری دارند. برای مثال با یک هزینه خاصی که برای گوشی سامسونگ در نظر گرفته‌اید، می‌توانید خرید گوشی شیائومی مدل بالاتری داشته باشید.

از جهتی هم با توجه به اینکه سامسونگ شارژر را از جعبه گوشی حذف کرده است، باید علاوه‌بر هزینه گوشی و لوازم جانبی آن، هزینه جداگانه‌ای هم برای شارژر بپردازید. در حالی که گوشی‌های شیائومی علاوه‌بر برخورداری از شارژر، اغلب همراه با یک قاب محافظ شفاف عرضه می‌شوند. با این تفاسیر، درصورتی که قصد خرید گوشی با قیمت مناسب دارید، بهتر است به سراغ محصولات شیائومی بروید.

پردازنده

هر دو برند در اغلب موارد از پردازنده‌های مشابه و به‌ویژه پردازنده‌های اسنپدراگون استفاده می‌کنند. در حالی که سامسونگ در بعضی مدل‌ها اصرار بر استفاده از پردازنده‌های اختصاصی خود یا همان پردازنده‌های اگزینوس هم دارد. این نمونه‌ها دارای عملکرد مطلوبی هستند. به‌کارگیری آن‌ها در گوشی سامسونگ توانایی لازم برای اجرای انواعی از نرم‌افزارها را رقم می‌زند.

با این وجود، پردازنده‌های اسنپدراگون به‌عنوان نمونه‌های قوی‌تری شناخته می‌شوند. به همین دلیل هم در عرضه مدل‌های پرچمدار و جدید آن همچون S23 Ultra و S24 Ultra شاهد استفاده از پردازنده‌های اسنپدراگون 8 هستیم. همان مدل‌هایی که رقیب آن برای تولید بهترین گوشی‌های شیائومی در سال 2023 استفاده کرده است. در نتیجه پردازنده چندان به برند بستگی ندارد و بیشتر به مدل گوشی وابسته است.

تنوع

هر دو برند انواع گوشی‌های میان رده، بالا رده و پرچمدار را عرضه می‌کنند. هر یک دارای سری‌های مختلفی هستند که این سری‌ها نشان دهنده میزان تنوع هر برند است. در مجموع گوشی‌های سامسونگ در حال حاضر در 5 سری به این شرح تولید می‌شوند:

.1    سری S: سری پرچمدار و بالارده را شامل می‌شود.

.2    سری Z: شامل مدل‌های تاشو و رده بالا است.

.3    سری A: مدل‌های میان رده و رو به بالا هستند.

.4    سری M: پس از سری A، مدل‌های میان رده را شامل می‌شود.

.5    سری F: مدل‌های میان رده پس از سری M را در برمی‌گیرد.

گوشی‌های شیائومی هم در 7 سری مختلف تولید می‌شود که به این ترتیب هستند:

.1    سری شیائومی: مدل‌های پرچمدار را شامل می‌شود.

.2    سری T: سری بالا رده و پرچمدار است.

.3    سری ردمی: از میان رده‌های باکیفیت است.

.4    سری ردمی نوت: میان رده متنوعی را شامل می‌شود.

.5    سری پوکو: سری مناسب گیمینگ میان رده است.

.6    سری بلک شارک: سری گیمینگ بالا رده را شامل می‌شود.

.7    سری K: سری محدود اما پرچمدار است.

در نتیجه شیائومی تنوع بیشتری را به خود اختصاص داده است.

صفحه نمایش

به طور کلی اگرچه در زمینه کیفیت نمایشگر در بعضی موارد و به‌ویژه گاهی در تولید پرچمداران، شیائومی صفحه نمایش‌های بهتری عرضه می‌کند، اما در مجموع برند سامسونگ در این قسمت برنده رقابت است. گوشی‌های این برند به برخورداری از نمایشگرهای باکیفیت و پرنور معروف هستند.

باتری

اگر بخواهیم باتری هر دو برند را مقایسه کنیم، برند سامسونگ در زمینه مدت شارژدهی و کیفیت کلی باتری برگ برنده را از آن خود می‌کند. در حالی که برند شیائومی از لحاظ مدت زمان شارژ شدن برنده است. برای مثال گوشی‌های بالا رده سامسونگ می‌توانند بیش از یک روز کامل شارژدهی داشته باشند. در مقابل حتی گوشی‌های میان رده شیائومی در مقایسه با بعضی پرچمداران سامسونگ سریع‌تر شارژ می‌شوند.

همچنین درست زمانی که سامسونگ شارژر را از داخل جعبه‌های گوشی حذف کرده است و هزینه اضافی بر روی دست کاربران می‌گذارد، شیائومی همراه گوشی‌های باکیفیت، شارژرهای قوی‌تر و بهتری به طرفداران ارائه می‌کند.

دوربین

در مجموع در زمینه کیفیت دوربین گوشی رقابت تنگاتنگی در بین این دو برند چینی و کره‌ای وجود دارد. گاهی سامسونگ در دوربین گوشی‌های پرچمداری همچون گوشی S23 اولترا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی عملکرد بی‌نظیری ارائه می‌کند و گاهی شیائومی در دوربین‌های میان رده‌ها نسبت به میان رده‌های سامسونگ بهتر است. با این وجود می‌توان گفت برنده این زمینه تا کنون برند شیائومی بوده که البته با عرضه گوشی سامسونگ S24 اولترا نشانه‌های برگشتن ورق به چشم می‌خورد.

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید