نحوه تولید لوله و پروفیل مبلی

نحوه تولید لوله و پروفیل مبلی

برای خرید لوله و پروفیل مبلی مناسب با کسب‌وکار خود می‌توانید با مشاوران مجرب خاور صنعت هما صحبت کرده و بهترین محصول را خریداری نمایید.

کد خبر : ۱۷۷۹۲۷
بازدید : ۲۲۹

در میان انواع مقاطع فولادی، لوله پروفیل مبلی یکی از کاربردی‌ترین لوله‌ها در صنعت شناخته می‌شود. این لوله به واسطه ویژگی‌های خوبی که مانند وزن کم، استحکام بالا و مقاومت در برابر عوامل مخرب دارد، یکی از پر مصرف‌ترین محصولات است که تولید آن تحت فرایندهای مختلفی صورت می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم نحوه تولید لوله و پروفیل مبلی را به طور کامل بیان کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

لوله و پروفیل مبلی چیست؟

به تمامی لوله‌هایی که از ورق‌های کمتر از ۲ میلی متر تولید می‌شوند، قوطی مبلی یا پروفیل قوطی روغنی گفته می‌شود. این محصولات در ضخامت‌های متفاوت و قطرهای متنوع به تولید می‌رسند و هر نوع آن به واسطه ویژگی‌های متفاوتی که دارد، در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله ویژگی‌های بارز قوطی سبک می‌توان به وزن کم، مقاومت بسیار بالا در برابر زنگ زدگی و البته قیمت مناسب آن‌ها اشاره کرد.

نحوه تولید لوله و پروفیل مبلی

Picture6

تولید لوله پروفیل روغنی طی مراحل مختلفی انجام می‌شود. مراحل تولید این محصول عبارتند از:

تامین مواد اولیه

تامین مواد اولیه از مهمترین مراحل تولید پروفیل مبلی است به طور مستقیم بر کیفیت نهایی لوله تاثیر می‌گذارد. در سال‌های گذشته مواد اولیه برای تولید این محصول از کشورهای آسیای مرکزی وارد کشور می‌شد، اما خوشبختانه در سال‌های اخیر تولید این ورق‌ها توسط کارخانه‌های داخلی مانند فولاد مبارکه اهواز و گیلان صورت می‌گیرد.

ورق‌های فولادی که برای تولید قوطی مبلی مورد استفاده هستند، از خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردی برخوردارند و بر اساس استانداردهای خاصی به تولید می‌رسند. این ورق‌ها به صورت کلاف در بازار و مراکز فروش عرضه می‌شوند که این کلاف‌ها طی فرایند تولید به واسطه دستگاه‌های مخصوص برش داده شده و به ابعاد و اندازه‌های مورد نیاز در می‌آیند.

برشکاری

یکی دیگر از مراحل و فرایندهای تولید لوله و پروفیل مبلی مرحله برشکاری است که به طور مستقیم بر کیفیت سایر فرایندها تاثیر می‌گذارد. برای برشکاری لوله معمولاً از روش‌های اره دیسکی، اره نواری و اره آتشی استفاده می‌کنند. این اره‌ها روی دستگاه‌های اتومات یا نیمه اتومات نصب شده و برش‌های افقی و عمودی روی کلاف ورق ایجاد می‌کنند. یکی از بهترین روش‌ها برای برشکاری لوله و پروفیل مبلی روش اره دیسکی است که با دقت بالا و بدون هیچ ایرادی این کار را انجام می‌دهد.

شکل دهی ورق‌ها

مرحله شکل دهی به ورق‌ها یکی دیگر از مراحل تولید لوله پروفیل مبلی است که به روش‌های مختلف و به صورت دستی یا اتومات صورت می‌گیرد. در این مرحله ورق‌ها به طرف دو شافت اصلی به حرکت درمی آیند و به فرم مدنظر درمی آیند. برای اینکه ورق‌ها دقیق‌تر به طرف جلو حرکت کنند از دو شافت جدا کننده که روی آن‌ها تیغه‌ای کوچک تعبیه شده کمک می‌گیرند. در نهایت نیز نوارهای تولیدی دسته‌بندی شده و به خطوط تولیدی مختلف منتقل می‌شوند.

جوشکاری

در مرحله چهارم از فرایند تولید لوله و پروفیل مبلی ورق‌های فرم گرفته شده جوشکاری می‌شوند. برای اتصال مقاطع فولادی می‌توان از روش‌های گوناگون استفاده کرد، اما جوشکاری پروفیل سبک یکی از مقاوم‌ترین و البته بهترین روش‌ها است. برای این کار دستگاه‌های متنوعی وجود دارد که بر اساس نوع پروفیل و نوع لوله می‌توان از دستگاه‌های مناسب استفاده کرد. از متداول‌ترین روش‌ها برای جوشکاری پروفیل سبک می‌توان به جوش آرگون، جوش برنج، جوش برق و جوش CO2 اشاره کرد.

پلیش‌کاری

در این مرحله برای اینکه سطح لوله پروفیل صاف و صیقلی و بدون هرگونه آلودگی یا زنگ زدگی شود، از پولیش استفاده می‌کنند. در این مرحله با استفاده از دستگاه‌های مختلف ناخالصی‌ها و جرم‌های روی لوله را با استفاده از روش‌های سند بلاست، شات بلاست، گیلانس‌های دستی یا دستگاه‌های ویبره پاک می‌کنند تا سطح کار برای آبکاری آماده شود.

آبکاری

آخرین مرحله در تولید لوله پروفیل سبک یا همان لوله روغنی، آبکاری است. در این مرحله برای اینکه لوله پروفیل مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی پیدا کند آن را آبکاری می‌کنند. برای آبکاری معمولاً از فلزاتی مانند کروم، مس و نیکل استفاده می‌کنند که انتخاب فلز برای آبکاری به محصول نهایی بستگی دارد.

در فرایند آبکاری لایه‌ای از فلز را به عنوان محافظ روی سطح فولاد می‌کشند تا در برابر اکسیژن هوا واکنش نشان ندهد و به اصطلاح زنگ نزند. آبکاری لوله و پروفیل مبلی به روش الکتریکی صورت می‌گیرد. پرمصرف‌ترین فلز برای آبکاری مقاطع فولادی نیکل است که باعث مقاومت فولاد در برابر زنگ زدگی می‌شود و کروم نیز به منظور زیباسازی و براق کردن سطح کار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Picture4

شرکت خاور صنعت هما برترین تولید کننده لوله پروفیل مبلی

لوله و پروفیل مبلی یک محصول کاربردی است که تولید آن توسط کارخانه‌های متعددی صورت می‌گیرد و به واسطه برندهای مختلفی در بازار عرضه می‌شود. در میان شرکت‌های تولید کننده محصول، شرکت خاور صنعت هما یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع لوله و پروفیل مبلی بوده که از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده است.

این مجموعه با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و کارآزموده و استفاده از بهترین نوع مواد اولیه محصولات خود را بر اساس استانداردهای جهانی تولید می‌کند و همواره در زمره پیشتازان صنعت فولاد قرار دارد. در شرکت خاور صنعت هما لوله‌ها از ضخامت ۰.۳ میلیمتر تا ۲ میلی‌متر متغیر هستند و ضخامت آن‌ها از ۰.۵ میلی‌متر تا دو میلیمتر متفاوت است؛ بنابراین شما می‌توانید بر اساس نیازی که دارید؛ لوله‌های مناسب را از این مجموعه سفارش دهید.

این شرکت ایرانی با مالکیت خصوصی یکی از تولید کنندگان بزرگ و مطرح در حوزه تولید لوله و پروفیل فولادی مبلی است که با تمرکز بر جلب رضایت مشتریان محصولاتی با کیفیت را تولید و با قیمت مناسب به آن‌ها عرضه می‌کند. اگر قصد خرید لوله سبک دارید، می‌توانید همین حالا به سایت این مجموعه مراجعه کرده و با مشاورین به گفتگو بپردازید.

Picture5

سخن پایانی

در این مقاله راجع به نحوه تولید لوله و پروفیل مبلی یکی از کاربردی‌ترین نوع مقاطع فولادی صحبت کردیم. این لوله ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به وزن کم و استحکام بالا اشاره کرد که به همین واسطه در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر قصد خرید لوله مبلی دارید، می‌توانید این محصول را از شرکت بزرگ و نام آشنای خاور صنعت هما تهیه کنید. این مجموعه سال‌هاست که در حوزه تولید قوطی‌های سبک فعالیت می‌کند و محصولات خود را با کیفیت بالا و بر اساس استانداردهای جهانی به تولید می‌رساند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید