بهترین روغن موتور خودرو

بهترین روغن موتور خودرو

روغن موتور ماده‌ای است که برای لغزاندن, خنک کردن و تمیز کردن اجزای داخلی موتور خودرو استفاده می‌شود. معمولا روغن‌های موتور بر اساس نوع کاربردشان، نوع ویسکوزیته (یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد روغن که مقاومت آن در برابر جریان را نشان می‌دهد) و مشخصات فنی که توسط سازنده موتور توصیه شده، انتخاب می‌شوند.

کد خبر : ۱۸۱۰۱۷
بازدید : ۱۵۱۲۹

روغن موتور ماده‌ای است که برای لغزاندن, خنک کردن و تمیز کردن اجزای داخلی موتور خودرو استفاده می‌شود. معمولا روغن‌های موتور بر اساس نوع کاربردشان، نوع ویسکوزیته (یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد روغن که مقاومت آن در برابر جریان را نشان می‌دهد) و مشخصات فنی که توسط سازنده موتور توصیه شده، انتخاب می‌شوند.

روغن‌های موتور خودرو به طور کلی به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

روغن موتور معدنی (Mineral): این روغن‌ها مستقیماً از پالایش نفت خام به دست می‌آیند. آن‌ها مناسب برای خودروهایی هستند که تکنولوژی پیشرفته‌ای ندارند یا در شرایط عادی رانندگی می‌کنند. معمولاً ارزان‌تر از سایر انواع روغن‌ها هستند ولی زودتر نیاز به تعویض پیدا می‌کنند.

روغن موتور نیمه‌سنتتیک (Semi-Synthetic): این روغن‌ها ترکیبی از روغن‌های معدنی و سنتتیک هستند. آن‌ها برای خودروهایی مناسب هستند که بین شرایط عادی و شرایط سخت‌تر رانندگی تغییر می‌کنند و مقاومت بیشتری در برابر دما و فشار نسبت به روغن‌های معدنی دارند.

روغن موتور سنتتیک (Synthetic): این روغن‌ها در آزمایشگاه‌ها ساخته شده و برای ارائه عملکرد بالا در شرایط سخت، طراحی شده‌اند. طول عمر بیشتری دارند و مقاومت خوبی در برابر تغییر دما ارائه می‌دهند. برای خودروهای پیشرفته توصیه می‌شود، اما گران‌تر از سایر انواع روغن هستند.

انتخاب نوع روغن موتور باید بر اساس توصیه‌های سازنده خودرو و بررسی شرایط محیطی و نوع استفاده خودرو تعیین شود. همچنین، عواملی مانند ویسکوزیته و استانداردهای مورد نیاز خودرو نیز در انتخاب روغن تاثیرگذار هستند.

معرفی بهترین روغن موتور خودرو

روغن موتور لیکومولی

روغن موتور لیکومولی (Liqui Moly) یکی از برندهای معتبر در صنعت روانکاری و افزودنی‌های خودرو است که مبدأ آلمانی دارد. این شرکت انواع گوناگونی از روغن‌های موتور را برای استفاده در خودروهای مختلف تولید می‌کند، از جمله:

روغن‌های موتور سنتتیک: که برای ارائه حداکثر عملکرد و محافظت در برابر شرایط سخت موتور طراحی شده‌اند.

روغن‌های موتور نیمه‌سنتتیک: که ترکیبی از روغن‌های معدنی و سنتتیک برای ارائه محافظت بهتر در مقایسه با روغن‌های معدنی خالص هستند.

روغن‌های موتور معدنی: که برای خودروهای با تکنولوژی سنتی‌تر یا برای استفاده‌های عمومی مناسب هستند.

11

روغن‌های موتور “لیکومولی” برای رده ویسکوزیته‌های مختلف و استانداردهای خاص خودروهای بین‌المللی مانند VW, BMW, Mercedes-Benz, و دیگر خودروسازان مطرح تولید می‌شوند. روغن‌های این شرکت ممکن است حاوی افزودنی‌هایی باشند که به بهبود عملکرد، کاهش اصطکاک و افزایش طول عمر موتور کمک می‌کنند.

هنگام انتخاب روغن موتور لیکومولی برای خودروی خود، مهم است که به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کرده و روغنی را انتخاب کنید که مطابق با مشخصات و توصیه‌های سازنده خودروی شما باشد. همچنین می‌توانید با فروشندگان متخصص مشورت کنید تا بتوانید انتخابی دقیق و مطلوب داشته باشید.

روغن موتور کاسترول

روغن موتور کاسترول (Castrol) یکی از برندهای شناخته شده و قدیمی در زمینه تولید روان‌کارها و روغن‌های موتور است که محصولات متنوعی برای خودروها، موتورسیکلت‌ها، کامیون‌ها و حتی هواپیماها ارائه می‌دهد. این شرکت که دفتر مرکزی آن در انگلستان قرار دارد، دارای تاریخچه‌ای طولانی در تولید روان‌کارهای با کیفیت برای همه نوع شرایط عملکردی است.

روغن‌های موتور کاسترول برای محافظت از قطعات موتور، کاهش اصطکاک، و بهبود کارایی و عمر موتور طراحی شده‌اند. آنها در دسته‌بندی‌های متفاوتی از جمله روغن معدنی, نیمه‌سنتتیک و سنتتیک موجود هستند و هر کدام برای نیازهای خاصی از عملکرد موتور توسعه داده شده‌اند. برخی از محصولات شاخص کاسترول عبارتند از:

کاسترول GTX: یک روغن معدنی است که از تشکیل رسوبات و خوردگی جلوگیری می‌کند.

کاسترول مگناتک: یک روغن نیمه‌سنتتیک با فرمول مولکولار هوشمند که به ادعای تولیدکننده می‌تواند مانند مگنت به قطعات موتور چسبیده و محافظت بیشتری را در لحظه‌ی استارت در شرایط سرد ارائه دهد.

کاسترول اج: یک روغن موتور سنتتیک کامل است که برای سطوح بالای عملکرد و محافظت در دماهای بالا و شرایط رانندگی سخت طراحی شده است.

مانند هر روغن موتور دیگری، مهم است که هنگام انتخاب روغن موتور کاسترول، مشخصات مورد نظر خودروسازی که برای خودروی شما توصیه شده است را بررسی کرده و آن را دنبال کنید تا از عملکرد صحیح و بی‌دردسر خودرویتان اطمینان پیدا کنید.

فروش انواع روغن گیربکس دستی و اتوماتیک، فروش انواع واسکازین و روغن هیدرفولیک فرمان ایرانی و خارجی، فروش انواع مکمل بنزین ایرانی و خارجی ,خرید لاستیک خارجی ( لاستیک مکسس ، لاستیک میشلن، لاستیک تویو)، خرید لاستیک آفرود  از دیگر خدمات کارتل سرویس می باشد، جهت اطلاع از قیمت لاستیک  مکسس، روغن خودرو، تعویض لاستیک خودرو، تعویض روغن خودرو با ما تماس بگیرید..

۲۴
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید