آشنایی با سیسکو (cisco) محبوب ترین و با ارزش ترین برند تجهیزات شبکه در دنیا

آشنایی با سیسکو (cisco) محبوب ترین و با ارزش ترین برند تجهیزات شبکه در دنیا

برند آمریکایی سیسکو به سبب شهرت فراوانی که در سال‌های اخیر به دست آورد، چندین شعبه را در شهرهای مختلف دنیا ساخت. با این حال مقر اصلی این شرکت در شهر سن خوزه واقع در ایالت کالیفرنیا است که اکنون کارشناسان با سابقه فراوانی در آن مشغول به کار هستند. سیسکو اکنون به عنوان مشهورترین برند تولید و عرضه کننده تجهیزات اکتیو شبکه در دنیا شناخته می‌شود.

کد خبر : ۱۸۱۵۶۴
بازدید : ۲۲

سیسکو یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شرکت‌ها در زمینه تجهیزات شبکه و ارتباطات است که در دو حوزه مختلف سخت‌افزار نظیر سوئیچ، اکسس پوینت، فایروال و نیز سیستم‌های عامل از قبیل iOS فعالیت دارد. این شرکت از سیستم عامل iOS که توسط شرکت اپل توسعه داده شده، به عنوان یکی از سیستم‌های عاملی که در برخی از تجهیزات و خدمات خود مورد استفاده قرار می‌دهد پشتیبانی می‌کند.

فعالیت‌های دیگر این شرکت نیز به اینترنت اشیا، مرکز داده، امنیت و رسانه مرتبط است. برای آشنایی با سیسکو (cisco) محبوب ترین و با ارزش ترین برند تجهیزات شبکه در دنیا، ادامه این مطلب را هرگز از دست ندهید. 

معرفی و بررسی برند سیسکو از دیرباز تا کنون

برند آمریکایی سیسکو به سبب شهرت فراوانی که در سال‌های اخیر به دست آورد، چندین شعبه را در شهرهای مختلف دنیا ساخت. با این حال مقر اصلی این شرکت در شهر سن خوزه واقع در ایالت کالیفرنیا است که اکنون کارشناسان با سابقه فراوانی در آن مشغول به کار هستند. سیسکو اکنون به عنوان مشهورترین برند تولید و عرضه کننده تجهیزات اکتیو شبکه در دنیا شناخته می‌شود. 

این شرکت در سال ۲۰۱۷ میلادی سودی برابر با ۹.۶ میلیارد دلار به دست آورد که البته مقدار آن احتمالا طی سال‌های بعدی بیشتر شده است. به نظر می‌رسد مردم محصولات این برند را به شرکت‌های دیگر ترجیح داده و آن‌ها را مورد اعتماد می‌دانند.

از جمله افتخارات این تیم می‌توان کسب رتبه ۴۴۴ در میان دو هزار شرکت مطرح جهان طی سال‌های اخیر را نام برد. پس بد نیست در بخش بعدی آشنایی با سیسکو (cisco) محبوب ترین و با ارزش ترین برند تجهیزات شبکه در دنیا را داشته باشیم. 

71

نگاهی به تاریخچه و ماجرای شکل گیری سیسکو

سال ۱۹۸۴ بود که زوجی به نام‌های سندی لرنر و لئونارد بزاک، شرکت سیسکو را تاسیس کردند. اگر دقت کنید، نام و حتی لوگوی این شرکت الهام گرفتنه از شهر سان فرانسیسکو است. این شرکت در طی تاریخ خود از افراد کاربلدی برای پیشبرد اهداف استفاده کرده است. مثلا یکی از آن‌ها ویلیام یاگر، نویسنده نرم افزارهای روترهای چند پروتکلی است که در مقطعی خاص سبب پیشرفت چشمگیر این شرکت شد. 

کار او هنوز کامل نبود و شخص دیگری به نام بزاک، نرم افزار را به طور کامل در دسترس قرار داد. سیسکو به عنوان اولین شرکت طراح و تولید کننده روتر شناخته نمی‌شد، اما خیلی زود به موفق‌ترین در این حوزه تبدیل شد. ضمنا از سیسکو به عنوان نخستین برندی یاد می‌شود که روتری با چند پروتکل به وجود می‌آورد. این دستگاه می‌توانست ارتباط مناسبی از نظر شبکه‌سازی با پروتکل‌های گوناگون داشته باشد. 

آشنایی با تیم سازنده و توسعه سیسکو

با تیم سازنده و توسعه دهنده‌های نخست سیسکو در بالا تا حد آشنا شدیم. تبدیل شدن پروتکل اینترنت یا همان IP به یک استاندارد، کاهش اهمیت روترهای چند پروتکل را در پی داشت و تیم سازنده باید فکری به حال این قضیه می‌کرد. برند سیسکو در سال ۱۹۹۰ به سهامی عام تبدیل شد و آن را در بازار بورس عرضه کرد. 

بزاک و لرنر زمانی که ارزش این سهام در حدود ۱۷۰ میلیون دلار بود، از شرکت و یکدیگر جدا شدند و این به عنوان یکی از اتفاقات تلخ تاریخ سیسکو به شمار می‌رود. شرکتی به نام Cerent در سال ۱۹۹۹ واقع در کالیفرنیا، سیسکو را به ارزش ۷ میلیارد دلار خریداری کرد. سیسکو در آن بازه یکی از گران‌ترین خریدهای تاریخ بود که تنها سایه شرکت ساینتیفیک آتلانتا را به عنوان شرکتی گران‌تر بالای سر خود می‌دید. 

بررسی روند رشد و توسعه برند سیسکو

اواخر ماه مارس و زمانی که همه مردم با دات کام سر و کار داشتند، سیسکو ارزش مالی برابر با ۵۰۰ میلیارد دلار داشت و از گران‌ترین شرکت‌های دنیا بود. ارزش این شرکت در سال ۲۰۰۷ برابر با ۱۶۵ میلیارد دلار شد، اما همچنان یکی از برجسته‌ترین‌ها در این زمینه بود.

شرکت‌های زیادی در ادامه زیرمجموعه سیسکو شدند و این باعث تنوع محصولات، روی کار آمدن متخصصان بیشتر و کیفیت هر چه بالاتر خروجی‌ها شد. مثلا خریداری شرکت LinkSys در سال ۲۰۰۳ که از تولید کنندگان برتر سخت افزار شبکه کامپیوتر بود را نباید نادیده گرفت. 

72

 محصولات برند سیسکو

شرکت سیسکو طی سال‌ها موفق به ساخت و عرضه محصولات زیادی شد. خوشبختانه استقبال خوبی از اکثر این کالاها به عمل آمد که و برخی دیگر که نیاز به پیشرفت داشتند، به مرور زمان بهتر شدند. از جمله محصولات سیسکو باید سوئیچ سیسکو، دسترسی از راه دور، روترهای شعبه‌ای، امنیت، فایروال، تلفن اینترنتی و شبکه خودپردازهای بانک‌ها را نام برد. 

دوره های آموزشی cisco

برای انتقال هر چه بهتر اطلاعات و جویا شدن شیوه استفاده و نصب دستگاه‌ها، شرکت سیسکو دوره‌هایی را به صورت اینترنتی و حضوری در اختیار کاربران قرار داد. برخی از آموزش‌ها به صورت رایگان و برخی دیگر غیر رایگان هستند، اما از آن‌ها می‌توان علم شبکه آموخت. این دوره‌های آموزشی شامل مباحث مهمی مانند استفاده از روترها، سوئیچ‌ها، پروتکل‌های مسیریابی، امنیت شبکه، مدیریت شبکه و مباحث دیگر است. 

افراد در این بین با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، مهارت‌های عملی لازم برای طراحی، مدیریت و پیاده‌سازی شبکه‌ها را یاد می‌گیرند. بنابراین ترکیب جلسات آموزشی و تئوری به همراه آزمون‌های عملی، امکان یادگیری هر چه بهتر را به کارآموزان می‌دهد. در پایان نیز گواهینامه‌ای معتبر برای افزایش ارزش شغلی به آن‌ها داده می‌‌شود. 

برند سیسکو در ایران

این مطلب پیرامون آشنایی با سیسکو (cisco) محبوب‌ترین و باارزش‌ترین برند تجهیزات شبکه در دنیا بود که امیدواریم از آن جهت تصمیم‌گیری بهتر برای خرید این تجهیزات استفاده کرده باشید. این شرکت به عنوان یکی از بهترین برندها در ایران و در تمام حوزه‌های شبکه به ویژه تجهیزات اساسی و زیرساختی شناخته می‌شود. هر چه قدر هم اطلاعات ایرانی‌ها در زمینه شبکه و تجهیزات کم باشد، باز هم نام این برند به گوش همه خورده است. 

همان گونه که گفته شد، دوره‌های آموزشی این برند در ایران هم برگزار می‌شود و آموزشگاه‌های زیادی مسئول برگزاری آن‌ها هستند. این تجهیزات به خاطر کیفیت بالا طرفداران زیادی داشته و می‌توان آن‌ها را از فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی خریداری کرد. سوئیچ شبکه، ماژول‌های متنوع شبکه، فیبر نوری و روترهای شبکه از جمله محصولات محبوب سیسکو در ایران هستند که تمام آن‌ها با تعرفه مناسب و خدمات پس از فروش در برقچی به عنوان نمایندگی سیسکو در ایران به فروش می‌رسد. 

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید