آشنایی با درب داخلی + انواع و راهنمای خرید

آشنایی با درب داخلی + انواع و راهنمای خرید

اصولاً دربهای ورودی ساختمان نیاز به امنیت زیادی دارند به همین منظور در قسمت ورودی ساختمانها از درب ضد سرقت استفاده خواهد شد اما مشخص است امنیت دربهایی که در داخل ساختمان نصب میشوند، اهمیت چندانی ندارد. به همین دلیل است که درب داخلی دارای استراکچر خاصی نیست و قفلهای مستحکمی در آن به کار نمیرود. اما این محصول دارای چه انواعی است؟ جنس درب داخلی از چیست؟ شرکت دژ که یکی از برترین و بزرگترین تولید کنندگان انواع درب در تهران و سراسر کشور محسوب میشود، در ادامه نکات مهمی را در مورد درب اتاقی ذکر خواهد کرد.

کد خبر : ۱۸۴۴۳۷
بازدید : ۲۳

از نام درب داخلی مشخص است که از این محصول در داخل ساختمانهای مسکونی یا اداری استفاده میشود. شما دوستان گرامی ممکن است درب داخلی را با نام درب اتاقی نیز بشناسید. این محصول غالباً در ورودی اتاقهای یک ساختمان، سرویس بهداشتی و حمام نصب میشود. در حقیقت وظیفه جداسازی فضاهای داخلی یک ساختمان از یکدیگر بر عهده درب داخلی میباشد.

اصولاً درب های ورودی ساختمان نیاز به امنیت زیادی دارند به همین منظور در قسمت ورودی ساختمانها از درب ضد سرقت استفاده خواهد شد اما مشخص است امنیت دربهایی که در داخل ساختمان نصب میشوند، اهمیت چندانی ندارد. 

به همین دلیل است که درب داخلی دارای استراکچر خاصی نیست و قفلهای مستحکمی در آن به کار نمیرود. اما این محصول دارای چه انواعی است؟ جنس درب داخلی از چیست؟ شرکت دژ که یکی از برترین و بزرگترین تولید کنندگان انواع درب در تهران و سراسر کشور محسوب میشود، در ادامه نکات مهمی را در مورد درب اتاقی ذکر خواهد کرد.

جنس درب داخلی

یکی از سوالاتی که معمولاً برای افراد پیش می آید این است که جنس درب داخلی از چیست؟ جالب است بدانید که درب داخلی یا همان درب اتاقی از جنسهای مختلفی تولید میشود. این محصول میتواند از جنس ام دی اف با روکش پی وی سی، ام دی اف با روکش سافت، ام دی اف با روکش چوب، از جنس چوب راش و بلوط، از جنس ملامینه، ABS، اچ دی اف و...باشد. نکته بسیار مهمی که باید در انتخاب جنس درب داخلی به آن توجه نمود، کاربری درب است.

کاملا مشخص است که دربهایی که برای سرویس بهداشتی و یا حمام استفاده میشوند، باید ضد آب باشند تا به علت رطوبت بالای سرویس بهداشتی یا حمام از بین نروند و خراب نشوند. به همین علت از جنسهایی مانند PVC و ABS برای این مکانهای مرطوب استفاده خواهد شد.

درب داخلی تمام چوب استحکام و مقاومت بالایی دارد اما وزن آن سنگین است. افرادی که به طرح چوب علاقمند هستند، معمولاً این محصول را برای اتاقهای داخلی ساختمان خود انتخاب میکنند. لازم به ذکر است که درب داخلی با روکش مصنوعی دارای طرحهای بسیار متنوعی میباشد.

انواع درب داخلی

درب اتاقی یا همان درب داخلی دارای انواع مختلفی است. درب استیل پلاست، درب اتاق خواب، درب فریم لس، درب آکوستیک و درب ضد آب انواع مختلف این محصول محسوب میشوند.بدون شک پرفروش ترین و محبوب ترین انواع درب داخلی درب های اتاق خواب هستند که خود دارای انواع مختلفی می باشند. یکی از موضوعات مهمی که هنگام انتخاب انواع درب داخلی باید به آن توجه کرد، هماهنگی طرح و رنگ این محصول با دکوراسیون داخلی محیط است. در واقع درب داخلی میتواند به زیبایی فضای داخلی ساختمان کمک شایانی کند.

48

درب اتاق خواب کلاسیک

درب اتاق خواب کلاسیک یکی از انواع درب داخلی ساختمان میباشد که در منازلی با فضا و دکوراسیون کلاسیک به کار میرود. طراحی این محصول کمی شلوغ است و روی آن برجستگی های منحنی دیده میشود. اگر دکوراسیون داخلی منزل شما کلاسیک است، میتوانید از این محصول استفاده نمایید.

درب اتاق خواب مدرن

از درب اتاق خواب مدرن که دارای طرح ساده و مدرنی است، در خانه های مینیمال و مدرن استفاده میشود که دارای طراحی سادهای هستند. طراحی این محصول بسیار ساده است و گاهی روی آن اشکال مکعبی و زاویه دار دیده میشود.

درب اتاق خواب سفید

از نام درب اتاق خواب سفید مشخص است که با رنگ سفید تولید و عرضه میشود. این محصول که دارای زیبایی خاصی میباشد، با جنس ام دی اف ساخته میشود. درب اتاق خواب سفید برای افرادی که به دکوراسیون داخلی با رنگهای روشن یا سفید علاقمند هستند، مناسب خواهد بود. درب اتاق خواب سفید یکی از محصولاتی است که زیبایی ظاهری محیط را بیشتر میکند.

درب ریلی اتاق خواب

اگر شما در اتاق خواب خود فضای کافی برای باز و بسته شدن درب لولایی را ندارید، نگران نباشید زیرا درب ریلی اتاق خواب میتواند این مشکل را برطرف کند. ساختار این درب به صورتی است که در یک ریل حرکت میکند یعنی به سمت چپ و راست، باز و بسته میشود. درب ریلی میتواند به صورت توکار و یا روکار نصب شود که البته نوع توکار آن شیکتر و زیباتر به نظر میرسد. این محصول بسیار خاص است و وجود آن میتواند به زیبایی فضای داخلی ساختمان کمک کند.

درب ضد آب

درب ضد آب معمولاً برای حمام و سرویس بهداشتی به کار میرود. مهمترین ویژگی این محصول مقاومت بالای آن در برابر رطوبت و بخار آب است. درب ضد آب از جنسهایی مانند ABS و PVC ساخته میشود و مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب و بخار آب خواهد داشت. برخی از درب های ضد آب از جنس پلی وود هستند که در برابر شرایط مختلف آب و هوایی نیز از خود مقاومت بالایی نشان میدهند و میتوان از آنها در قسمتهای مختلف ساختمان استفاده کرد. اما در حالت کلی دربهای داخلی با جنس پی وی سی و ABS از متداولترین و مرسوم ترین اجناس دربهای داخلی ضد آب محسوب میشوند.

درب استیل پلاست

درب استیل پلاست یکی از انواع دربهای داخلی است که معمولاً در اماکن عمومی و مکانهای پرتردد مانند مدرسه، دانشگاه، مراکز درمانی، مراکز آموزشی، مراکز تجاری و صنعتی و... به کار میرود. مقاومت این محصول در برابر ضربه، شکست و شرایط آب و هوایی مختلف بسیار بالا است و ظاهر و کیفیت خود را در دراز مدت از دست نخواهد داد. درب استیل پلاست از ورق گالوانیزه است و در قسمت داخلی آن از فوم پلی یورتان استفاده میشود که عایق خوبی برای صدا و حرارت میباشد.

خرید انواع درب داخلی از دژ

شرکت دژ یکی از برترین تولید کنندگان انواع درب داخلی در کشور محسوب میشود. شما دوستان گرامی میتوانید انواع درب داخلی را با ابعاد مورد نظر خود و طرحهای دلخواهتان به این مجموعه سفارش سازی کنید. کارشناسان دژ درب همواره پاسخگوی شما دوستان گرامی هستند و شما میتوانید با آنها مشاوره رایگان پیش از خرید داشته باشید. با خرید انواع درب داخلی از دژ از مزایای بینظیر این فروشگاه بهره مند خواهید شد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید